غذاهای غنی از فیبر برای پیشگیری از یبوست کودکان

makanan sehat untuk bayi - غذاهای غنی از فیبر برای پیشگیری از یبوست کودکان

غذاهای غنی از فیبر برای پیشگیری از یبوست کودکان

همه ما اسم فیبر و فیبر غذایی را زیاد شنیده ایم، در واقع فیبر نام برخی کربوهیدرات است. موادی که در سبزیجات و غلات به وفور یافت می شوند و بدن نمی تواند تمامی آنها را به راحتی هضم کند، فیبر نام دارد. فیبر به راحتی در بدن جذب نمی شود ولی نقش موثری در سلامت افراد دارد. به همین دلیل بسیاری از پزشکان توصیه می کنند غذاهای فیبری مصرف کنید، حتی می توانید از غذاهای فیبری برای کودکان هم استفاده کنید.

قبل از دادن هر غذایی به کودک ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. پزشک مقدار صحیح هر ماده غذایی را به شما پیشنهاد می دهد و به شما می گوید که در رژیم غذایی کودک باید از چه غذاهایی پرهیز کنید. اگر پزشک شما موافقت کرد که دادن غذاهای فیبر دار را شروع کنید می توانید غذاهای زیر را امتحان کنید.

۱. میوه ها

میوه ها منبع عالی فیبر محسوب می شوند و می توانید بعد از شش ماهگی میوه ها را در رژیم غذایی کودک خود قرار دهید. ابتدا یک میوه را بدهید و چند روز صبر کنید تا ببینید که آیا می تواند آن میوه را هضم کند یا نه اگر با مشکلی مواجه نشدید به همین ترتیب دادن میوه به کودک خود را ادامه دهید. سیب و موز غنی از فیبر غذایی می باشند. زردآلو، آلو، هلو غنی از فیبر می باشند. برای درمان یبوست می توانید از آلو استفاده کنید .

این آلوها، غنی از فیبر، ویتامین A، پتاسیم می باشند و گزینش خوبی برای درمان یبوست محسوب می‌شوند. آلوی سیاه حاوی سوربیتول می باشد که اثر ملین بر بدن دارد. میتوانید از آلوهای خشک نیز بهرهگیری کنید که هم دارای فیبر قابل حل و هم دارای فیبر غیر قابل حل می باشند.  آلوی سیاه، گزینش خوبی برای درمان یبوست محسوب می شوند.

Plum on tree02 - غذاهای غنی از فیبر برای پیشگیری از یبوست کودکان

-یکی از برترین ملین های طبیعی برای تسهیل حرکت مدفوع از روده ها.
-یک عدد گلابی حاوی 5.5 گرم فیبر خوراکی می باشد.
-جدا از این که یک منبع غنی از فیبر محسوب میشود، این میوه منبع بینظیر ویتامین C محسوب میشود.

گلابی یکی از برترین ملین های طبیعی برای درمان یبوست می باشد

Depositphotos 14944795 l 2015 - غذاهای غنی از فیبر برای پیشگیری از یبوست کودکان

هلو منبع فوق العاده فیبر محسوب می‌شود. هلو میوه خوشمزه ای می باشد که پر از فیبر هست. می‌توانید آن را خوب بشویید و پوست هلو را هم بخورید، چون پوست هلو فیبر بیشتری دارد. هلو منبع بینظیر فیبر محسوب می‌شود.

pesche - غذاهای غنی از فیبر برای پیشگیری از یبوست کودکان

انجیر به نرم شدن مدفوع کمک میکند و غنی از فیبر می باشد ، بنابراین انتخاب خوبی برای درمان یبوست محسوب میشود. انجیر به نرم شدن مدفوع کمک می‌کند و گزینش انتخاب خوبی برای درمان یبوست است.افزودن این میوه به رژیم غذایی کودک بسیار مفید است.

benefits of figs large banooyeshahr - غذاهای غنی از فیبر برای پیشگیری از یبوست کودکان

آناناس نوعی ملین طبیعی محسوب میشود که بهتر شدن حرکت روده کمک می‌کند. همینطور سیستم گوارشی را تنظیم میکند و از یبوست جلوگیری میکند.  آناناس نوعی ملین طبیعی محسوب می‌شود که برای درمان یبوست خوب می باشد.

مصرف منظم آناناس 9 درد را درمان کنید - غذاهای غنی از فیبر برای پیشگیری از یبوست کودکان

تمشک نسبت به دیگر میوه ها دارای فیبر بالایی می باشد. 1/2 فنجان تمشک تازه می‌تواند تقریبا 4 گرم فیبر هرروز کودکان را فراهم سازی کند. همینطور غنی از ویتامین C و ترکیبات آنتی اکسیدانی می باشد که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند. تمشک ها می‌توانند با سرطان مبارزه کنند، موجب کاهش التهاب و علائم آرتریت شوند. میتوانید تمشک را داخل ماست بریزید ، این غذا غنی از پروتئین می باشد و گزینش خوبی برای صبحانه بچه ها محسوب میشود. تمشک نسبت به دیگر میوه ها دارای فیبر بالایی می باشد و گزینه خوبی برای افزودن به رژیم غذایی کودک است و از بروز یبوست کودکان جلوگیری می کند.

Blackberry tree Raspberry SEEDS 200 pcs bag stratified fruit seeds home garden plant creepers fruit bonsai 4 564x321 - غذاهای غنی از فیبر برای پیشگیری از یبوست کودکان

آواکادو یک میوه استوایی می باشد که در آمریکای مرکزی و جنوبی یافت میشود. انواع گوناگون آواکادو مثل آواکادوی کالیفرنیا و فلوریدا حاوی مقدار زیادی فیبر رژیمی می باشند. اضافه بر فیبر، غنی از پتاسیم، فولات و ویتامین E می باشد. آواکادو یک میوه استوایی می باشد که برای درمان یبوست خوب می باشد.

avokado - غذاهای غنی از فیبر برای پیشگیری از یبوست کودکان

۲. سبزیجات

از ماه ششم و هفتم می تواند دادن سبزیجات به کودک خود را شروع کنید. برخی سبزیجات مانند اسفناج، بروکلی، نخود و لوبیا بی نهایت سرشار از فیبر می باشند . با این وجود، برخی از سبزیجات ممکن است موجب نفخ و باد شکم شوند و ممکن است کودک از مزه سبزیجات خوشش نیاید. می توانید برخی از این سبزیجات را با میوه ها و یا سبزیجاتی که قبلا امتحان کرده اید مخلوط کنید. وقتی کودک شما دندان درمی آورد، می توانید از سبزیجات خام استفاده کنید. برای جذب بیشتر فیبر ، کم کم کاهو و بروکلی را هم به رژیم غذایی کودک اضافه کنید.

بروکلی متعلق به خانواده کلم ها می باشد و دارای خواص ضد سرطانی می باشد. بهتر هست به صورت خام خورده شود، چون با پختن آن ، فیبر آن کاهش می یابد. اما اگر ترجیح میدهید به صورت پخته بخورید میتوانید یا بخارپز کنید یا بجوشانید یا به صورت کبابی میل کنید. بروکلی متعلق به خانواده کلم ها می باشد و برای درمان یبوست کودکان مفید است.

700x400 - غذاهای غنی از فیبر برای پیشگیری از یبوست کودکان

این دانه ها غنی از اسیدهای چرب امگا 3 می باشند و دارای فیبر فراوانی میباشند. فقط به یاد داشته باشید که روغن بذر کتان با دانه آن فرق می‌کند. روغن بذر کتان ، یبوست را درمان نمی‌کند. بذر کتان دارای فیبر فراوانی هست که یبوست را درمان میکند.

تخم کتان برای کودکان - غذاهای غنی از فیبر برای پیشگیری از یبوست کودکان

هویج خام می‌تواند باعث تسهیل حرکت مدفوع از روده شود، چون غنی از فیبر می باشد. به یاد داشته باشید که برای درمان یبوست باید هویج را به صورت خام مصرف کنید، چون آب هویج یا هویج پخته تاثیر ندارند، چون فیبر انها کاهش می یابد. هویج خام می‌تواند باعث تسهیل حرکت مدفوع از روده شود، و یبوست رادرمان می‌کند.

Morkov  - غذاهای غنی از فیبر برای پیشگیری از یبوست کودکان

لوبیاها نه تنها حاوی فیبر خوراکی می باشند، بلکه غنی از آهن و پروتئین می باشند که موجب رشد کودکان میشوند. لوبیا سبز غنی از آهن و پروتئین می باشند که یبوست را درمان می‌کند.

Green bean - غذاهای غنی از فیبر برای پیشگیری از یبوست کودکان

۳. غلات

شما می توانید غلات تک دانه را به کودک خود ارائه دهید. برنج یکی از اولین دانه های غذای اصلی است که اکثر نوزادان آن را دوست دارند حتی اگر مقدار آن کمتر از سایر دانه ها باشد.
غلات مانند جودوسر، جو و گندم منابع غنی از فیبر هستند. با این حال، کودک شما ممکن است در ابتدا طعم این غلات را دوست نداشته باشد و ممکن است زمان بیشتری برای خوردن آنها فاقد دردسر نیاز باشد.
هنگامی که کودک شما دارای دندان است شما همچنین می توانید کراکر گراهام، ماکارونی کامل و یا نان و حتی پنکیک های چندگانه برای برخی از غذاهای سالم تهیه کنید.
یک راه عالی برای ردیابی مصرف غلات غنی از فیبر برای نوزاد بررسی بافت غذا است.
نخود خرد شده و عدس نیز یکی از بهترین غذاهای با فیبر بالا هستند.

1/4 فنجان عدس حاوی 58 کالری و 4 گرم فیبر می باشد. عدس حاوی چربی کمی می باشد و یک منبع فوق العاده منیزیم، پتاسیم، روی، آهن، و ویتامین ب محسوب می‌شود. میتوانید برای بچه ها سوپ عدس درست کنید و یا به سالاد انها اضافه کنید. عدس حاوی 58 کالری و 4 گرم فیبر می باشد و برای جلوگیری از یبوست خوب می باشد.

و نگهداری عدس خوراکی بسیار مقوی دارای پروتئین min 780x405 - غذاهای غنی از فیبر برای پیشگیری از یبوست کودکان

بلغور خوراکی غنی از فیبر می باشد که دارای کربوهیدرات های پیچیده، آهن، پروتئین، روی، سلنیوم و تیامین نیز می باشد. یک فنجان بلغور پخته حاوی 166 کالری و 4 گرم فیبر می باشد. بلغور خوراکی غنی از فیبر می باشد که برای روده ها خوب هست.افزودن بلغور به رژیم غذایی کودک می تواند از بروز یبوست کودکان جلوگیری کند.

002 760x400 - غذاهای غنی از فیبر برای پیشگیری از یبوست کودکان

سبوس گندم حاوی 6 گرم فیبر در هر 1/4 فنجان می باشد. این دانه ها حاوی مقدار زیادی منگنز می باشند که نقش مهمی در تنظیم فعالیت متابولیکی بازی میکنند. سبوس گندم یکی از برترین منابع غنی از فیبر غذایی می باشد سبوس گندم نیز یکی از برترین منابع غنی از فیبر می باشد.

WeatBranCOVER - غذاهای غنی از فیبر برای پیشگیری از یبوست کودکان

برنج قهوه ای در مقایسه با برنج سفید ، فیبر خوراکی بیشتری دارد. میتوانید برنج قهوه ای را وارد رژیم غذایی کودک خود کنید.

711962 314 - غذاهای غنی از فیبر برای پیشگیری از یبوست کودکان

به منظور بهره مندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دریافت رژیم غذایی اینترنتی

دیدگاهتان را بنویسید