غذاهای پر فیبری که حتما باید مصرف کنید

۱- گلابی ( ۳.۱ گرم )

گلابی یک میوه بسیار خوشمزه و سرشار از مواد مغذی از جمله فیبر است، گلابی یکی از بهترین منابع غذایی فیبر به شمار میرود.
در هر ۱۰۰ گرم گلابی حدود ۳.۱ گرم فیبر وجود دارد و یا در یک گلابی متوسط در حدود ۵ گرم فیبر قرار دارد.

توضیحات برای عکس ثبت نشده

۲- توت فرنگی ( ۲ گرم )

توت فرنگی هم یکی دیگر از میوه های بسیار خوشمزه است که در بین مردم محبوبیت بالایی دارد، توت فرنگی سرشار از ویتامین ث، منگنز و سایر آنتی اکسیدان های قوی است.
هر ۱ فنجان توت فرنگی دارای ۳ گرم فیبر است.

۳- آووکادو ( ۶.۷ گرم )

آووکادو یک میوه بسیار خاص است و به جای آنکه سرشار از کربوهیدرات باشد سرشار از چربی های مفید برای بدن است.
آووکادو سرشار از ویتامین ث، پتاسیم، منیزیوم، ویتامین E و ویتامین های گروه ب است.
علاوه بر این آووکادو دارای اسید های چرب مفید برای بدن است.
در هر ۱۰۰ گرم آووکادو در حدود ۷ گرم فیبر وجود دارد.

۴- سیب ( ۲.۴ گرم )

سیب یکی از محبوب ترین میوه ها در بین مردم دنیاست که بسیار خوشمزه و خوش طعم است.
سیب سرشار از فیبر است و هر ۱۰۰ گرم از آن در حدود ۳ گرم فیبر دارد.

توضیحات برای عکس ثبت نشده

۵- تمشک ( ۶.۵ گرم )

تمشک یک میوه خوشمزه از خانواده توت ها است که سرشار از آنتی اکسیدان های مختلف، ویتامین ث و منگنز است.
در هر ۱۰۰ گرم تمشک حدود ۶.۵ گرم فیبر وجود دارد.

۶- موز ( ۲.۶ گرم )

موز منبع خوبی از مواد مغذی از جمله ویتامین ب ۶  پتاسیم برای بدن است.
موز های نیمه سبز دارای نشاسته های مقاوم به هضم هستند که همانند فیبر عمل میکنند. علاوه بر اینکه هر ۱۰۰ گرم موز دارای ۲.۶ گرم فیبر است.

سایر میوه های پر فیبر

بلوبری: ۲.۵ گرم فیبر در هر ۱۰۰ گرم از آن.
تمشک سیاه: ۵ گرم فیبر در هر ۱۰۰ گرم تمشک سیاه.

توضیحات برای عکس ثبت نشده

دیدگاهتان را بنویسید