فواید خرما برای سلامت کودکان

Children learning to feed themselves 1024x576 1 - فواید خرما برای سلامت کودکان

فواید خرما برای سلامت کودکان

خرما از جمله مواد غذایی مغذی است که منبع خوبی از مواد معدنی نظیر آهن، کلسیم، سدیم، منیزیم، پتاسیم و روی می باشد. مواد مغذی موجود در این ماده خوراکی، خرما را در گروه مواد غذایی مناسب برای سلامت کودکان و بزرگسالان قرار داده است.

همچنین خرما حاوی ویتامین های B۱، B۲، نیاسین، ویتامین A، B۶ و ویتامین K  می باشد. خرما منبع خوبی از قند و فیبر خوراکی است. خرما حاوی فروکتوز و دکستروز است که انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کند. تمامی این مواد مغذی برای کودک در حال رشد لازم است.

نوزادان از شش ماهگی می توانند این ماده خوراکی را مصرف کنند. در شروع می توان خرما را به صورت پوره در رژیم غذایی نوزاد گنجاند. هرچند لازم است پس از اولین تغذیه نوزاد با هر ماده غذایی جدید سه روز منتظر ماند و در صورت عدم بروز حساسیت مجدد مصرف آن ماده غذایی را ادامه داد.
از آنجایی که خرما غنی از مواد مغذی است مصرف آن به رشد جسمی و ذهنی کودک کمک می کند.

در ادامه  به برخی از فواید این ماده خوراکی برای سلامت کودک اشاره می کنیم:

رشد مغز:

 پتاسیم برای رشد مغز بسیار مفید است و در خرما به وفور یافت می شود بنابراین برای رشد شناختی کودک می توان خرما را در رژیم غذایی او قرار داد.

پیشگیری از سوءهاضمه:

خرما سوءهاضمه را درمان و باکتری ها یا مشکلات مرتبط با آن در روده را اصلاح می کند. مشکل سوءهاضمه در بسیاری از کودکان دیده می شود و به همین دلیل کودکان با مشکلات جسمی زیادی روبرو می شوند بنابراین به کمک خرما می توان کودک را در برابر سوءهاضمه حفظ کرد.

حفظ سلامت کبد:

نوزادان بسیار حساس هستند بنابراین بیشتر در معرض خطر ابتلا به ویروس و باکتری قرار دارند که می تواند اثر منفی بر کبد داشته باشد. اختلالات کبدی می تواند منجر به ابتلا به بیماری های جدی همچون یرقان، حصبه و هپاتیت شود.

درمان زخم معده:

اگر کودکی به زخم معده دچار باشد خواص موجود در خرما به کاهش این عارضه کمک می کند.

استحکام دندان ها:

مصرف خرما برای رشد دندان خوب است و به تقویت لثه ها و دندانها کمک می کند.

برای بهرمندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دریافت رژیم غذایی اینترنتی دکتر رویا خادمیان

دیدگاهتان را بنویسید