لاغری در ماه رمضان

اکثر ما در ماه رمضان فکر می کنیم که با روزه گرفتن، می توانیم وزن کم کنیم و لاغر شویم، اما گاهی اوقات در آخر ماه رمضاان نه تنها لاغر نمی شویم، بلکه چاق تر هم می شویم که دلیل آن هم مصرف مواد غذایی چربی و پرخوری در سحر می باشد. 

روزه گرفتن فواید بسیاری دارد که از جمله ای آن ها می توان به استراحت کردن دستگاه گوارش و کاهش ذخایر چربی در ناحیه ی شکم و دفع سموم بدن اشاره نمود. خیلی از ما دوست داریم که در ماه رمضان لاغر شویم اما نمی دانیم که لاغری در ماه رمضان چگونه انجام پذیر است.

اگر شما هم می خواهید از فرصت ماه رمضان استفاده کنید و تا آخر ماه لاغر شوید و چربی های بدن تان را کاهش دهید اما نمی دانید لاغری در ماه رمضان چجوری است، ادامه ی این مقاله را حتما مطالعه کنید. 

لاغری در ماه رممضان
لاغری شکم در ماه رمضان

تیشرت و شلوارزنانه راحتی مدل هانی تیشرت و شلوارزنانه راحتی مدل هانی پیشنهاد ویژه : قاب گوشی آیفون 7 Iphone پیشنهاد ویژه : قاب گوشی آیفون 7 Iphone

 

لاغری در ماه رمضان با طب سنتی

میوه و سبزیجات فراوان مصرف کنید.

بهتر است که در ماه رمضان در وعده ی افطار و سحر میوه و سبزیجات میل کنید چرا که میوه ها و سبزیجات فیبر زیادی دارند و موجب می شوند تا شما در مدت زمان طولانی تری احساس سیری کنید. علاوه بر آن، باعث می شوند تا ویتامین ها و آب مورد نیاز برای بدن تامین شود.

مصرف سالاد به همراه غذا را فراموش نکنید و آن را جزء برنامه ی غذایی تان قرار دهید. سالاد کاهو مناسب ترین سالاد برای شما در ماه رمضان می باشد چرا که کاهو ابتلا به یبوست را کاهش می دهد و همچنین منبع فراوانی از آب است و از تشنگی تا حد زیادی جلوگیری می کند. شما می توانید هویج، عدس، ماش و جوانه ی گندم را هم به همراه خیار و گوجه به سالاد تان اضافه کنید و از آن لذت ببرید.

لاغر شدن در ماه رمضان
لاغری در ماه رمضان با مصرف میوه و سبزی

 

به وعده ی سحری تان توجه کنید.

توجه داشته باشید که شما به هیچ وجه نباید سحری را حذف کنید چرا که حذف این وعده موجب خواهد شد تا در طول روز به افت قند خون، پایین آمدن توان کاری و کم شدن تمرکز دچار شوید و در طول روز احساس خستگی و بی حالی داشته باشید. توجه داشته باشید که گرسنگی، باعث می شود تا بدن احساس خطر کند و چربی های بدن را ذخیره کند و از کاهش آن ها جلوگیری کند که این قضیه منجر می شود که شما نتوانید لاغر شوید.

خوردن غذاهای سرخ شده و پرچرب را از وعده ی سحری تان حذف کنید از غذاهای سالم تر و مفید استفاده کنید. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که میلی به خوردن سحری ندارید، می توانید به جای خوردن سحری  های سنگین، یک لیوان شیر به همراه آب بخورید تا در طول روز بدن تان به کم آبی دچار نشود.

حذف سحری منجر به میل زیاد فرد به شیرینی جات می شود و در قبال آن افزایش وزن را در پیش خواهد داشت.

 

ادویه های کالری سوز را به غذایتان اضافه کنید.

بعضی از ادویه ها می توانند سوخت و ساز را در بدن تان افزایش و منجر به لاغر شدن شما بشوند. در زیر می توانید لیستی از ادویه های مفید برای لاغری و کاهش وزن را مطالعه کنید.

1- دارچین: کنترل انسولین و قند خون و پیشگیری از دیابت

دارچین و لاغری در ماه رمضان
لاغری با دارچین

2- زردچوبه: کاهش التهاب و افزایش کاهش وزن

3- زیره سبز: تاثیر بر روند کالری سوزی و کاهش وزن

4- پودر زنجبیل: کاهش اشتها و جلوگیری از پرخوری

5- گشنیز: افزایش دادن سوخت و ساز بدن

6- پودر فلفل سیاه: گرمازایی و افزایش کالری سوزی

7- پودر فلفل قرمز: بالا بردن چربی سوزی بدن به دلیل وجود دی هیدروکپسیات

لاغری با فلفل قرمز
لاغری در ماه رمضان با مصرف پودر فلفل قرمز

 

در ماه رمضان ورزش کنید تا لاغر شوید.

بسیاری از افراد کل ماه رمضان را به خواب و استراحت می پردازند و هیچ گونه فعالیت بدنی و فیزیکی ندارند. در حالی که این کار به شدت اشتباه می باشد و شما باید فعالیت فیزیکی هم داشته باشید. فعالیت های سبکی مانند پیاده روی کردن و کار با دستگاه و وزنه های سبک، از سری ورزش ها و تمریناتی است که می توانید در ماه رمضان انجام دهید.

هنگامی که می خواهید ورزش کنید، از پوشیدن لباس های گرم و چسبان خودداری کنید و در یک محیط خنک به فعالیت بپردازید. اگر ورزش کردن در طول روز برای تان سخت است، می توانید بعد از سحری خوردن (حدود 3 ساعت بعد) ورزش کنید. همچنین ورزش های سنگین را انجام ندهید چرا که ممکن است قند خون شما افت داشته باشد.

ورزش و لاغری در ماه رمضان
لاغری شکم در ماه رمضان

 

دیدگاهتان را بنویسید