مواد غذایی برطرف کننده نفخ : با این خوراکی ها به جنگ نفخ معده بروید!

2ba59b249 92239bb4cfa8 494916a6d - مواد غذایی برطرف کننده نفخ : با این خوراکی ها به جنگ نفخ معده بروید!

مواد غذایی برطرف کننده نفخ : با این خوراکی ها به جنگ نفخ معده بروید!

بیشتر مردم به طور مداوم از نفخ معده شکایت دارند. عبورهوا در روده‌ها به دلیل مصرف غذاهای شور و چرب سبب ناراحتی افراد می‌شود. در این مطلب به مواد غذایی برطرف کننده نفخ معده اشاره می کنیم.

مواد غذایی برطرف کننده نفخ

پرتقال و هندوانه

از آن جایی که آب به دفع فضولات بدن کمک می کند خوردن موادغذایی آبدار می‌تواند بسیار مفید باشد. ۹۲درصد هندوانه و ۹۰ درصد پرتقال از آب تشکیل می‌شود.

13980103000303 Test PhotoN - مواد غذایی برطرف کننده نفخ : با این خوراکی ها به جنگ نفخ معده بروید!

ماست

نه تنها سرشار از آب است بلکه رشد باکتری‌های مفید را تقویت می‌کند. این باکتری سبب کاهش گاز اضافه معده است که به مرور زمان در روده‌ها جمع می‌شود.

سیر

این گیاه به کاهش میزان چربی در کبد کمک می‌کند. عملکرد اصلی کبد، سم زدایی و تولید بیوکمیکال لازم برای هضم غذاست.

مطلب مرتبط: عادات بد غذایی و غذاهایی که باعث نفخ معده می شود

غلات سبوس دار و بلغور جو

اغلب یبوست عامل نفخ است و فیبر مانع یبوست می شود. با افزودن فیبر در رژیم غذایی، دفع ضایعات از روده آسان‌تر انجام می‌گیرد. مصرف روزانه ۲۵گرم فیبر به زنان توصیه می شود. توجه داشته باشید افزودن مقدار زیاد و سریع فیبر به رژیم غذایی می تواند حالت نفخ را بدتر کند.

Whole grains 1 - مواد غذایی برطرف کننده نفخ : با این خوراکی ها به جنگ نفخ معده بروید!

توت فرنگی و قره قاط

این دو میوه نیز سرشار از فیبر هستند. مصرف منظم خوراکی‌های غنی از فیبر مانند توت فرنگی، قره قاط، زردآلو و آلوی خشک، سیستم گوارشی بدن را تمیز نگه می‌دارد.

گریپ فروت

مثل هندوانه و پرتقال، ۹۰درصد این میوه را آب تشکیل می‌دهد. علاوه بر آن، گریپ فروت سرشار از آنزیم‌های چربی سوز نیز است.

کاهو و اسفناج

هردو سرشار از فیبر، ویتامین و ماده مغذی است و به رفع سوءهاضمه، یبوست و عفونت های مجرای ادراری کمک می‌کنند.

7225758 - مواد غذایی برطرف کننده نفخ : با این خوراکی ها به جنگ نفخ معده بروید!

نعناع و زنجبیل

گیاهانی مانند بابونه، زنجبیل و نعناع برطرف کننده نفخ هستند. علاوه بر آن این گیاهان تلخ مزه در تحریک مجرای گوارشی موثرند.

فلفل

این ادویه نه تنها غذا را تند می‌کند بلکه خطر فشارخون، سکته و بیماری قلبی را نیز کاهش می‌دهد. کپسین، ماده فعال در فلفل، سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و اشتها به شیرینی را کم می‌کند.

برای بهرمندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دریافت رژیم غذایی اینترنتی دکتر رویا خادمیان

دیدگاهتان را بنویسید