میوه ها و سبزیجات ممکن است محدودیت های خود را در افزایش طول عمر داشته باشند


آخرین اخبار تغذیه، غذا و دستور العمل ها

تصویر خبر: میوه ها و سبزیجات ممکن است محدودیت های خود را در افزایش طول عمر داشته باشندنوشته دنیس تامپسون
خبرنگار HealthDay

سه‌شنبه، ۲۹ ژوئیه ۲۰۱۴ (اخبار هلث دی) – مواد مغذی موجود در میوه‌ها و سبزیجات برای سلامتی و عمر طولانی حیاتی هستند، اما فقط تا حدی. یک بررسی جدید نشان می دهد که وقتی روزانه پنج وعده میوه و سبزیجات مصرف می کنید، به نظر نمی رسد که وعده های روزانه اضافی باعث افزایش طول عمر شود.

دکتر فرانک هو، نویسنده ارشد این بررسی، استاد تغذیه و اپیدمیولوژی در هاروارد، گفت که بدن انسان ممکن است فقط قادر باشد روزانه مقدار معینی از میوه ها و سبزیجات را به طور موثر پردازش کند و توانایی آن را برای جذب مواد مغذی مهم از کمک های اضافی محدود کند. دانشکده بهداشت عمومی در بوستون.

هو گفت: «این امکان وجود دارد که قابلیت هضم میوه ها و سبزیجات و در دسترس بودن مواد مغذی و سایر ترکیبات فعال زیستی این غذاها برای اکثر مردم به حدی رسیده باشد که پنج وعده در روز است. تحقیقات بیشتری در این زمینه به وضوح مورد نیاز است.

با این حال، قبل از رسیدن به توصیه پنج وعده در روز، این بررسی نشان می دهد که خطر مرگ به هر علتی به ازای هر وعده اضافی روزانه میوه یا سبزیجات مصرف شده، ۵ درصد کاهش می یابد. طبق تحقیقات Hu، به نظر می رسد خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی برای هر وعده اضافی روزانه میوه و سبزیجات ۴ درصد کاهش می یابد.

با این حال، این مطالعه فقط برای نشان دادن ارتباط بین مصرف میوه و سبزیجات و خطر مرگ در طول دوره های مطالعه طراحی شده است. نمی تواند ثابت کند که خوردن میوه ها و سبزیجات علت کاهش خطر است.

جوی دوبوست، متخصص تغذیه در منطقه واشنگتن دی سی و سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی، گفت: با این حال، این تحقیق از دستورالعمل های غذایی حمایت می کند که توصیه می کند روزانه پنج وعده میوه و سبزیجات مصرف شود.

Dubost می‌گوید نگرانی در مورد حد بالایی که در آن افراد از میوه‌ها یا سبزیجات سود ناچیزی می‌برند یا اصلاً سود نمی‌برند، بی‌معنی است، با توجه به اینکه به هر حال وادار کردن مردم به خوردن سبزیجات خود بسیار سخت است.

او خاطرنشان کرد که بزرگسالانی که به طور متوسط ​​روزانه ۲۰۰۰ کالری می خورند باید هر روز ۲.۵ فنجان سبزیجات بخورند، اما در عوض به طور متوسط ​​۱.۶ فنجان بخورند. همین امر در مورد میوه نیز صدق می کند – بزرگسالان باید ۲ فنجان در روز بخورند، اما به طور متوسط ​​فقط می توانند ۱ فنجان را مصرف کنند.

او گفت: «مردم به طور کلی حتی مقدار توصیه شده میوه و سبزیجات را مصرف نمی کنند. به جای تمرکز بر “مصرف بیش از حد است که فایده اضافی ندارد”، باید در مورد چگونگی وادار کردن مردم به خوردن مقدار توصیه شده صحبت کنیم، با توجه به اینکه فواید سلامتی ثابت شده در این مطالعه نشان داده شده است.

برای بررسی، تیمی از محققان در چین و ایالات متحده نتایج ۱۶ مطالعه را تجزیه و تحلیل کردند تا به درک بهتری از ارتباط بین میوه ها و سبزیجات و خطر مرگ در فرد دست یابند. این مطالعات در مجموع شامل بیش از ۸۳۰۰۰۰ نفر و مرگ بیش از ۵۶۰۰۰ نفر بودند.

محققان ارتباطی بین مصرف میوه و سبزیجات و کاهش خطر مرگ در کل در طول دوره های پیگیری مطالعه و همچنین کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی پیدا کردند. با این حال، به نظر نمی رسد میوه ها و سبزیجات هیچ تاثیری بر خطر مرگ ناشی از سرطان در افراد داشته باشند.

به گفته هو و دوبوست، میوه ها و سبزیجات حاوی طیف گسترده ای از ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی ضروری هستند اما کالری زیادی ندارند. آنها خاطرنشان کردند که خوردن آنها به فرد این امکان را می دهد که بدون خطر افزایش وزن، مقدار زیادی از مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت کند.

هو گفت که مواد مغذی موجود در میوه ها و سبزیجات با کاهش خطر بیماری قلبی، سکته مغزی، دیابت، فشار خون بالا و سایر بیماری های مزمن مرتبط است.

میوه ها و سبزیجات نیز منبع اصلی فیبر غذایی هستند. Dubost می گوید: «بدیهی است که فیبر به روده سالم تر کمک می کند و چیزها را در سیستم حرکت می دهد. همچنین می تواند به کاهش وزن و کاهش بیماری قلبی کمک کند.

در مورد گیاهخواران چطور؟ هو و دوبوست گفتند، حتی اگر فواید میوه ها و سبزیجات بعد از ۵ وعده روزانه کاهش یابد، لزوماً به این معنی نیست که گیاهخواران نسبت به افرادی که گوشت می خورند، سالم تر هستند.

هو خاطرنشان کرد که در بررسی فواید رژیم گیاهخواری، باید فواید کاهش مصرف گوشت برای سلامتی را نیز در نظر بگیرید – چیزی که مطالعه او بررسی نکرد.




پرسش


بر اساس USDA، هیچ تفاوتی بین “بخش” و “سرویس” وجود ندارد.
پاسخ را ببینید

منابع

منابع: فرانک هو، MD، MPH، استاد، تغذیه و اپیدمیولوژی، دانشکده بهداشت عمومی هاروارد، بوستون. جوی دوبوست، دکترا، RD، متخصص تغذیه ثبت شده، منطقه واشنگتن دی سی، و سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی. ۲۹ ژوئیه ۲۰۱۴، BMJ، برخط