نشر از جانب سیم کش ( دست جفت )

نشر از جانب سیم کش دست جفت یکی از انواع تمرینات نشر از جانب است که ورزشکاران به منظور تقویت عضلات شانه در برنامه تمرینی خود انجام می دهند. استفاده از دستگاه سیم کش برای ایجاد فشار ثابت بر روی گروه های عضلانی مورد هدف ( زمانی که شما وزنه را در محدوده مشخصی حرکت می دهید ) مفید خواهد بود.

  • عضله اصلی درگیر در این تمرین : عضله شانه
  • نوع تمرین : قدرتی
  • مکانیزم : جداسازی
  • سطح تمرین : متوسط
  • ابزار مورد نیاز : دستگاه سیم کش
  • نوع نیرو : کششی
آناتومی بدن ( سرشانه )
آناتومی بدن ( سرشانه )

نحوه اجرای صحیح تمرین نشر از جانب سیم کش ( دست جفت ) :

  1. قرقره یک دستگاه سیم کش دوتایی را در پایین سطح ممکن تنظیم کرده و وزنه مورد نظرتان را انتخاب کنید.
  2. دستگیره سمت چپ را با دست راست و دستگیره سمت راست را با دست چپتان نگه دارید.
  3. صاف بایستید و دستان خود را در جلوی خود قرار دهید ( به صورت ضربدری ). وزنه باید کمی از پشته خارج شود. این موقعیت شروع حرکت است.
  4. آرنج ها را بالا نگه دارید ، دست ها را با حرکتی نیمه دایره دراز کنید.
  5. هنگامی که دستان شما به حدود ارتفاع شانه رسید ، مکث کنید و وزن را به آرامی پایین بیاورید و به حالت اولیه برسید.
  6. این کار را برای تکرارهای مورد نظر تکرار کنید.

نکات کلیدی :

  • از آنجایی که این تمرین یک حرکت ایزوله ( جداگانه ) محسوب می شود ، نحوه اجرای آن بسیار مهم تر از مقدار وزنه می باشد.
  • در تمام طول حرکت نشر از جانب سیم کش ( دست جفت ) آرنج خود را بالا نگه دارید.
  • در حین حرکت وزنه ها دستان خود را به سمت بالا پرتاب نکنید ، زیرا این کار باعث می شود که عضله دلتوئید جلویی درگیر شود.

جهت مشاهده سایر ویدیوهای مرتبط ، به صفحه حرکت سرشانه و جهت مشاهده سایر مقالات به صفحه کیمیا بلاگ مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید