نشر طرفین نشسته

نشر طرفین نشسته یکی از محبوب ترین تمریناتی است که عضلات سرشانه را هدف قرار می دهد. تنها تجهیزاتی که برای اجرای این تمرین نیاز خواهید داشت یک جفت دمبل و یک نیمکت است. این تمرین برای ورزشکاران مبتدی مناسب است.

  • عضله اصلی درگیر در این تمرین : عضلات شانه
  • نوع تمرین : قدرتی
  • مکانیزم : جداسازی
  • سطح تمرین : مبتدی
  • ابزار مورد نیاز : دمبل
  • نوع نیرو : کششی
آناتومی بدن ( سرشانه )
آناتومی بدن ( سرشانه )

نحوه انجام تمرین نشر طرفین نشسته :

  1. برای شروع در حالی که دمبل ها را در دستان خود گرفته اید ، بر روی صندلی بنشینید. وزنه ها باید در حالی که دست ها کاملا کشیده و کف دست ها به سمت یکدیگر هستند ، در کنار بدن قرار گرفته باشند. این نقطه شروع حرکت نشر طرفین نشسته خواهد بود.
  2. در حالی که بالا تنه ثابت است و آرنج کمی خم ، هم زمان با انجام عمل بازدم ( بیرون دادن نفس ) دمبل ها را تا کنار بدن بالا بیاورید.
  3. تا محلی که دست ها موازی زمین شوند ، وزنه ها را بالا ببرید.
  4. در بالاترین نقطه مکث مختصری کرده ، سپس هم زمان با انجام عمل دم ( داخل کشیدن نفس ) وزنه ها را به آرامی به نقطه شروع باز گردانید.
  5. تمرین نشر طرفین نشسته را تا جایی که می توانید انجام دهید.

نکات کلیدی :

  • بسیار اهمیت دارد که دستان شما بالاتر از آرنجتان قرار نگیرد. به منظور جلوگیری از این اتفاق زمانی که دمبل ها را بالا می آورید ، آن ها را به سمت جلو خم کنید.
  • همیشه به یاد داشته باشید که باید این تمرین را به آرامی انجام دهید. بازوهای خود را بیش از حد بالا نیاورید.
  • در کل طول اجرای تمرین نشر طرفین نشسته ، سر شما باید ثابت و چانه موازی با سطح زمین باشد.

جهت مشاهده سایر ویدیوهای مرتبط ، به صفحه حرکت سرشانه و جهت مشاهده سایر مقالات به صفحه کیمیا بلاگ مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید