نقش تغذیه سالم در بهبود خلق و خو

  • نقش کربوهیدرتها:

کربوهبدراتها به عنوان منبع اصلی تامین کننده انرژی مورد نیاز برای فعالیت های افراد در طول روز به شمار می رود و میزان ورود این نوع ماده غذایی به بدن، بیشترین حالت ممکن را در طول شبانه‌روز نسبت به بقیه ترکیبات غذایی دارد.

کمبود کربوهیدراتها در بدن می تواند منجر به عصبانیت و پرخاشگری شود و یا حتی بر میزان سروتونین ترشح شده از مغز هم اثر بگذارد. که در نتیجه اختلال در تولید این هورمون می تواند کم خوابی و افسردگی به سراغ افراد بیاید.

  • کمبود ویتامین C:

ویتامین c از آن دست ویتامین هایی است که اگر به اندازه کافی به بدن نرسد ممکن است منجر به کم شدن عملکرد مغز و میزان فعالیتهای شناختی بیانجامد.

اگر عنصر آهن به اندازه کافی به بدن نرسد، باعث احساس خستگی شدید شده و یا حتی می تواند منجر به افسردگی و اضطراب در فرد شود.

کمبود تیامین باعث بد شدن خلق و خو شده و احساس تنبلی و خستگی را در فرد به وجود می آورد.

همه این موارد نمونه هایی از مواردی است که میتواند درصورت داشتن تغذیه سالم از بروز آنها جلوگیری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید