همه چیز درباره بیوتین یا ویتامین B7

top foods high in biotin or b7 vitamin - همه چیز درباره بیوتین یا ویتامین B7

همه چیز درباره بیوتین یا ویتامین B7

بیوتین یک ویتامین پیچیده محلول در آب است که به بدن کمک می کند که پروتئین ها را متابولیزه و گلوکز تولید کند. همچنین به عنوان ویتامین B7 یا ویتامین H شناخته شده است. بدن انسان نمی تواند بیوتین را سنتز کند. فقط باکتری ها، مخمر ها، جلبک ها و گیاهان خاص می توانند آن را ایجاد کنند، بنابراین رژیم غذایی باید آن را تامین کند. بیوتین استفاده نشده از طریق ادرار حذف می شود، بنابراین بدن ذخیره نمی کند. باید روزانه مصرف شود.

نقش ویتامین B7 در بدن

ویتامین B7 به سلامت ناخن ، پوست و مو کمک می‌کند

بیوتین سبب می‌شود که بدن کراتین بیشتری تولید کند. کراتین پروتئینی است که در رشد مو، ناخن و بهبود پوست نقش دارد. بنابراین با استفاده از مکمل‌های این ویتامین یا مواد غذایی که به طور طبیعی حاوی بیوتین هستند، می‌توان شاهد تغییرات بزرگی در بهبود پوست و مو بود. تحقیقات نشان می‌دهد ضخامت ناخن افرادی که از مکمل‌های بیوتین استفاده می‌کنند، ۲۵ درصد بیشتر از زمانی است که به مقدار کافی ویتامین B7 دریافت نمی‌کنند. همچنین بیوتین در کاهش ریزش مو موثر است.

healthy nails سلامت ناخن - همه چیز درباره بیوتین یا ویتامین B7

 ویتامین B7 به حفظ سلامت زنان باردار کمک می‌کند

کمبود بیوتین در میان زنان باردار بسیار شایع است. تحقیقات نشان می‌دهد که کمبود این ویتامین در بدن زنان باردار، می‌تواند احتمال رشد غیرطبیعی جنین را افزایش دهد. استفاده از مکمل‌های اسید فولیک به زنان باردار توصیه شده است؛ در این گزارش آمده است که مصرف روزانه ۳۰ میکروگرم بیوتین، به همراه اسید فولیک، کمبود ویتامین B7 بدن را جبران می‌کند.

pregnancy myths - همه چیز درباره بیوتین یا ویتامین B7

بیوتین برای بیماران دیابتی مفید است

مطالعات نشان می‌دهد که مصرف ویتامین B7 به همراه کروم، قند خون بیماران مبتلا به دیابت نوع ۱ و ۲ را کاهش می‌دهد؛ همچنین استفاده از بیوتین، مقاومت به انسولین در بیماران دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد.

diabetes 1 - همه چیز درباره بیوتین یا ویتامین B7

خواص و فواید دیگر این ویتامین

–  سبب بهبود عملکرد دستگاه گوارش می‌شود

– متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد

– به سنتز اسیدهای چرب و گلوکز کمک می‌کند

– در حفظ سلامت بافت عضله، مغز استخوان و سیستم عصبی موثر می‌باشد

– دریافت مقدار مناسب بیوتین به کنترل وزن بدن، سلامت قلب، کاهش کلسترول خون کمک می‌کند.

– در مشکلاتی مثل التهاب روده، کولیت اولسر، روده تحریک پذیر و یا اسهال مزمن، بنا به نظر پزشک متخصص می‌توان از بیوتین استفاده کرد.

میزان توصیه شده مصرف بیوتین

نوزادان: 35 تا 50 میکروگرم در روز

کودکان: 65 تا 120 میکروگرم در روز

نوجوانان: 100 تا 200 میکروگرم در روز

بزرگسالان: 100 تا 200 میکروگرم در روز

عوارض شایع در کمبود ویتامینB7

– ریزش مو و شکنندگی ناخن،

– قرمزی چشم،

– کم خونی،

– درد عضلانی،

– ابتلا به عفونت قارچی،

– توهم و افسردگی (در صورت کمبود طولانی مدت)،

– بی حسی و بی حالی اندام،

Conjunctivitis 760x400 - همه چیز درباره بیوتین یا ویتامین B7

منابع بیوتین

طیف گسترده ای از غذاها حاوی بیوتین هستند و می توانند برای تامین این ویتامین به رژیم غذایی افزوده شوند. هیچ یک از آنها مقدار زیادی ندارد، همانطور که در برخی از ویتامین های دیگر نیز وجود دارد.

631941 104 - همه چیز درباره بیوتین یا ویتامین B7

غذاهایی که مقادیر بیشتری ویتامین B7 دارند و میتوانند برای تامین بیوتین به رژیم غذایی افزوده شوند عبارتند از:

جگر
بادام زمینی
مخمر
نان گندم کامل
پنیر چدار
گوشت خوک
ماهی سالمون
ساردین ها
آووکادو
تمشک
موز
قارچ
گل کلم
زرده تخم مرغ

مکمل های بیوتین

بیوتین به شکل مکمل با دوز توصیه شده 500 تا 1000 میکروگرم در روز برای درمان ریزش مو در دسترس است. مکمل های خوراکی بیوتین بیشتر از نمونه های موضعی، این ویتامین را در اختیار بدن قرار می دهند.

 

IMG 9336 - همه چیز درباره بیوتین یا ویتامین B7

بیوتین می تواند به صورت یک مکمل تک و یا با دیگر ویتامین های خانواده B به عنوان مکمل Bکمپلکس یا با ویتامین های دیگر به عنوان مکمل مولتی ویتامین فرموله شود.

در نمونه های موضعی، بیوتین اغلب با دیگر عوامل موثر در کاهش ریزش مو مانند روی ترکیب می شود.

عوارض مصرف قرص بیوتین

مصرف دو یا حتی چند برابر مقدار نیاز روزانه این ویتامین مشکلی ایجاد نمی کند، اما، کسانی که در کنار رژیم غذایی سالم و تغذیه کامل، بصورت افراطی از مکمل های حاوی این ویتامین (قرص های مولتی ویتامین و ب کمپلکس)  استفاده می کنند، ممکن است به مسمومیت ناشی از آن دچار شوند، که نشانه آن مشکلات ریوی و تنفسی گزارش شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید