همه چیز درباره کینوا

فیبر بسیار بالا
فیبر موجود در کینوا بسیار بالاتر از اکثر دانه های دیگر است.
تقربا هر فنجان کینوای پخته ۱۷ تا ۲۷ گرم فیبر دارد که تقریبا دو برابر بیشتر از سایر غلات است. که این فیبر بالا میتواند به کاهش سطح قند خون ، کاهش کلسترول ، افزایش سیری و کاهش وزن کمک کند.

دارای پروتئین بسیار بالا و اسیدهای آمینه ضروری

کینوا در مقایسه با اکثر غذاهای گیاهی دارای پروتئین بالاتری است. این ماده همچنین حاوی کلیه اسیدهای آمینه ضروری مورد نیاز شماست و به همین خاطر کینوا به عنوان یک منبع پروتئین عالی برای گیاهخواران شناخته می شود.

✅تاثیر مثبت بر سوخت و ساز بدن
دو مطالعه به ترتیب روی انسان و موش صحرایی نشان دادند که کینوا می تواند با کاهش قند خون ، انسولین و تری گلیسیرید ، متابولیسم و سوخت و ساز را بهبود بخشد. با این حال ، تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است.

روش استفاده:
یکی از ویژگی های کینوا که باعث محبوبیت آن شده روش استفاده بسیار آسان آن است.
کینوا در کمتر از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه آماده خوردن است:
۲ فنجان (۲۴۰ میلی لیتر) آب را در قابلمه بریزید ، حرارت را زیاد کنید. ۱ فنجان (۱۷۰ گرم) کینوا خام. بعد از ۲۰ دقیقه کینوای شما آماده خوردن است. طبق سلیقه خود میتوانید به آن نمک، فلفل و سایر ادویه جات اضافه کنید و در سالاد، خورشت،کتلت و … استفاده کنید.

مژده رحمانیان عضو انجمن تغذیه ایران
کلینیک لاغری و زیبایی آرمونی
برای دریافت برنامه آنلاین با ما در ارتباط باشید
www.nutri-diet.ir

دیدگاهتان را بنویسید