پرس سرشانه ایستاده با کش ورزشی

پرس سرشانه ایستاده با کش ورزشی یکی از حالت های مختلف تمرین پرس سرشانه است که به منظور تقویت عضلات سرشانه انجام می شود. این تمرین همچنین به صورت غیر مستقیم عضلات مرکزی ، پشت بازو و ذوزنقه ای را نیز مورد هدف قرار می دهد. استفاده از کش ورزشی در این تمرین باعث ایجاد مقاومت در طول تمرین شده و هر چه بیشتر به انقباض کامل نزدیک می شوید ، مقاومت بیشتری بر روی گروه عضلانی اعمال می گردد.

  • عضله اصلی درگیر در این تمرین : عضله شانه
  • نوع تمرین : قدرتی
  • مکانیزم : ترکیبی
  • سطح تمرین : مبتدی
  • ابزار مورد نیاز : کش ورزشی
  • نوع نیرو : کششی ( دو طرفه )
  • عضلات ثانویه درگیر در این تمرین : عضله پشت بازو ، شکم و ذوزنقه ای
آناتومی بدن ( سرشانه )
آناتومی بدن ( سرشانه )

نحوه اجرای صحیح حرکت پرس سرشانه ایستاده با کش ورزشی :

  1. پاهای خود را به اندازه عرض شانه هایتان باز کرده و با هر دو پای خود روی کش ورزشی صاف بایستید. دو طرف کش را در ارتفاع شانه به گونه ای نگه دارید که انگشت شصت شما به سمت انگشت های دیگرتان قرار بگیرد.
  2. نفس خود را داخل داده ( دم ) و با کشش آرنج و انعطاف پذیری سرشانه هایتان ، کش ورزشی را بالای سرتان بکشید.
  3. به آرامی به نقطه شروع بازگردید.
  4. تا جایی که می توانید این تمرین را تکرار کنید.

نکات کلیدی :

  • در بالای حرکت دستان خود را کاملا کشیده و نگران نگه داشتن شانه ها به سمت پایین و عقب نباشید.
  • اجازه دهید آرنج ها چرخیده و در قسمت بالای حرکت به سمت بیرون قرار بگیرند ، اما در پایین حرکت پرس سرشانه ایستاده با کش ورزشی آن ها را به سمت قفسه سینه به داخل نگه دارید.
  • مراقب نیروی حرکت آنی باشید و سعی کنید هیچ حرکت اضافی در ناحیه زانو ایجاد نکنید.
  • در بالای حرکت تصور کنید که به سمت بیرون نگاه می کنید. گوش های شما باید با عضلات جلو بازوی شما مطابقت داشته و در یک راستا قرار داشته باشند.
  • اگر در حین اجرای تمرین عضلات سرشانه شما درد می گیرند ، سعی کنید فاصله دستانتان را بیشتر کرده و سایر تمرینات مربوط به شانه را انتخاب کنید.

جهت مشاهده سایر ویدیوهای مرتبط ، به صفحه حرکت سرشانه و جهت مشاهده سایر مقالات به صفحه کیمیا بلاگ مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید