پنیر آمریکایی یک ماده رایج در برخی از غذاهای کلاسیک آمریکایی مانند چیزبرگر و ساندویچ پنیر کبابی است.

در حالی که به احتمال زیاد قبلاً آن را امتحان کرده‌اید، نمی‌دانید که پنیر آمریکایی چیست – و آیا آنقدر که شهرت آن نشان می‌دهد کیفیت پایینی دارد یا خیر.

این مقاله به بررسی پنیر آمریکایی، از ترکیبات غذایی و فواید بالقوه آن گرفته تا جنبه‌های منفی آن می‌پردازد.

یک ساندویچ پنیر کبابی پر از پنیر آمریکایی در حال آب شدن.در پینترست به اشتراک بگذارید
جف واسرمن/استاکسی یونایتد

پنیر آمریکایی چیست؟

پنیر آمریکایی نوعی پنیر فرآوری شده است که از مخلوط کردن یک یا چند نوع پنیر از جمله پنیر چدار، پنیر کشک شسته، پنیر کلبی و پنیر دانه‌ای (۱) تهیه می‌شود.

با وجود اینکه “پنیر آمریکایی” نامیده می شود، نام رسمی آن “غذای پنیر فراوری پاستوریزه” است.

برخلاف پنیر طبیعی که مستقیماً از شیر تهیه می شود، پنیر آمریکایی از ترکیب پنیرها تهیه می شود. مخلوط پنیر نباید کمتر از ۵۱ درصد وزن محصول نهایی را تشکیل دهد (۱، ۲).

سایر ترکیبات شامل عوامل اسیدی کننده، آب، نمک، رنگ های مصنوعی، عوامل امولسیون کننده برای جلوگیری از جداسازی و ادویه ها یا طعم دهنده های مصنوعی است (۱).

پنیر آمریکایی طعم ملایم و بافت نرمی دارد. رنگ آن ممکن است از سفید تا زرد روشن یا نارنجی متغیر باشد (۳).

معمولاً به شکل بلوک های جامد، خرد شده، مکعبی، پهن شده یا تکه های بسته بندی شده به صورت جداگانه به فروش می رسد که معمولاً به عنوان “تک” شناخته می شوند.

خلاصه

برخلاف پنیر طبیعی که از شیر تهیه می شود، پنیر آمریکایی نوعی پنیر فرآوری شده است که از مخلوط پنیر چدار، پنیر کشک شسته، پنیر کلبی و پنیر دانه ای و سایر مواد تشکیل می شود.

تغذیه پنیر آمریکایی

پنیر آمریکایی هم دارای خواص تغذیه ای سالم و هم نه چندان سالم است.

یک تکه ۱ اونسی (۲۸ گرمی) پنیر آمریکایی (۴):

  • کالری: ۱۰۲
  • کربوهیدرات ها: ۱.۳ گرم
  • پروتئین: ۵ گرم
  • چربی: ۹ گرم
  • کلسیم: ۲۳٪ از ارزش روزانه (DV)
  • سدیم: ۲۱ درصد از DV
  • فسفر: ۱۴ درصد از DV
  • ویتامین دی: ۱۱ درصد از DV
  • ویتامین A: ۱۰ درصد از DV
  • فلز روی: ۶ درصد از DV

از یک طرف، پنیر آمریکایی یک پنیر کم کربوهیدرات و منبع پروتئین با کیفیت بالا است. همچنین با ویتامین D و به طور طبیعی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی دیگر مانند ویتامین A، فسفر، کلسیم و روی است.

در حالی که ویتامین D با بهبود جذب کلسیم و فسفر به تقویت استخوان‌های شما کمک می‌کند، ویتامین A سلامت چشم و ایمنی را تقویت می‌کند، در حالی که روی نقش اساسی در رشد، هضم و سنتز DNA ایفا می‌کند.۵، ۶، ۷).

از سوی دیگر، پنیر آمریکایی یک غذای پرکالری با محتوای چربی اشباع شده، کلسترول و سدیم است.

از ۹ گرم چربی موجود در یک تکه پنیر آمریکایی، ۵ گرم آن از چربی های اشباع شده است که ۲۵ درصد از DV را تشکیل می دهد – یا مقدار توصیه شده برای مصرف یا بیشتر از آن در روز. همان اندازه وعده همچنین ۱۰٪ از DV را برای کلسترول فراهم می کند.۴).

رژیم‌های غذایی سرشار از چربی‌های اشباع شده و سدیم با افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، از جمله تصلب شرایین – یا تجمع پلاک – و فشار خون بالا مرتبط هستند.۸، ۹، ۱۰).

چگونه با پنیرهای دیگر مقایسه می شود؟

در حالی که پنیر آمریکایی یکی از محبوب ترین پنیرهای ورقه شده است، تعداد زیادی پنیر ورقه شده برای انتخاب وجود دارد.

نمودار زیر برش های ۱ اونسی (۲۸ گرمی) پنیرهای آمریکایی، سوئیسی و چدار را مقایسه می کند.۴، ۱۱، ۱۲):

پنیر آمریکاییپنیر سوییسیپنیر چدار
کالری۱۰۲۱۱۱۱۱۴
چربی۹ گرم۹ گرم۹ گرم
چربی های اشباع شده۵ گرم۵ گرم۵ گرم
پروتئین۵ گرم۸ گرم۶ گرم
کربوهیدرات ها۱.۳ گرم۰.۴ گرم۰.۹ گرم
کلسیم۲۳٪ از ارزش روزانه (DV)۱۹ درصد از DV۱۵ درصد از DV
سدیم۲۱ درصد از DV۲ درصد از DV۸ درصد از DV

هم پنیر سوئیسی و هم پنیر چدار به دلیل پروتئین بیشتر در مقایسه با پنیر آمریکایی، مقدار کمی کالری بیشتری دارند. با این حال، هر سه پنیر مقدار یکسانی از چربی کل و اشباع شده در هر برش را فراهم می کنند.

با این حال، پنیر آمریکایی بیشترین محتوای کربوهیدرات و کلسیم را دارد و میزان سدیم آن به ترتیب ۱۰ و ۴ برابر بیشتر از هر دو پنیر است.

خلاصه

پنیر آمریکایی یک غذای پرکالری، پرچرب و پر سدیم است. با این حال، پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی با کیفیت بالا مانند ویتامین A و D، فسفر، کلسیم و روی را نیز فراهم می کند.

مزایای بالقوه

پنیر آمریکایی فوایدی برای ارائه دارد.

کلسیم بالایی دارد

در حالی که کلسیم در غذاهای لبنی و غیر لبنی موجود است، محصولات لبنی مانند پنیر آمریکایی حدود ۷۲ درصد از کلسیم موجود در رژیم غذایی را در ایالات متحده تامین می کنند.۱۳).

کلسیم یک ماده معدنی است که بیشتر ساختار استخوان های شما را تشکیل می دهد. برای استحکام استخوان ها مهم است و ممکن است به پیشگیری از پوکی استخوان کمک کند، وضعیتی که با افزایش خطر شکستگی به دلیل استخوان های شکننده مشخص می شود.۱۴).

علیرغم اینکه کلسیم بیشتر برای حمایت از استخوان شناخته می شود، در بسیاری از عملکردهای دیگر بدن نیز نقش دارد، از جمله:

  • فشار خون. مطالعات انسانی و حیوانی نشان می دهد که مصرف زیاد کلسیم ممکن است به کاهش فشار خون سیستولیک – عدد بالاتر – در بین افرادی که کلسیم دریافتی پایینی دارند کمک کند و خطر ابتلا به پره اکلامپسی را در افراد باردار کاهش دهد.۱۳، ۱۴).
  • کلسترول خون. شواهد نشان می دهد که کلسیم ممکن است به کاهش کلسترول تام و LDL (بد) و افزایش کلسترول HDL (خوب) کمک کند.۱۳، ۱۴).
  • انتقال عصبی بدن شما به کلسیم متکی است تا به سلول های مغزی خود کمک کند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند تا حرکات ماهیچه ها، ترشحات بدن و عملکرد اندام را هماهنگ کنند.۱۴، ۱۵).

منبع پروتئین با کیفیت بالا

پروتئین در کنار کربوهیدرات ها و چربی ها یکی از سه درشت مغذی است.

ارزش غذایی آن با توجه به ترکیب اسید آمینه آن تغییر می کند. منابع پروتئینی ممکن است بسته به اینکه تمام اسیدهای آمینه ضروری را که بلوک های سازنده پروتئین هستند را تامین کنند، به عنوان با کیفیت بالا یا پایین دسته بندی می شوند.

از آنجایی که محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و ماست تمام اسیدهای آمینه ضروری را تامین می کنند، منابع پروتئینی با کیفیت بالا محسوب می شوند.۱۶).

بنابراین، لذت بردن از یک تکه پنیر آمریکایی ممکن است به شما کمک کند مصرف پروتئین با کیفیت بالا را افزایش دهید.

عمر مفید طولانی مدت

پنیر آمریکایی به عنوان یک محصول فرآوری شده، ماندگاری طولانی‌تری نسبت به پنیرهای طبیعی دارد.۲).

در واقع، برخلاف پنیرهای نرم که برای ایمنی باید در یخچال نگهداری شوند، پنیر آمریکایی تا زمانی که باز نشود، نیازی به یخچال ندارد. با این حال، اگر آن را در یخچال قرار دهید، ماندگاری بیشتری خواهد داشت (۱۷).

پس از باز شدن، ممکن است تا ۲ ماه در یخچال شما بماند (۱۸).

خلاصه

پنیر آمریکایی منبع خوبی از کلسیم و پروتئین با کیفیت بالا است. همچنین ماندگاری بیشتری نسبت به پنیر نرم طبیعی دارد.

نگرانی های بالقوه سلامت

نگرانی های اولیه سلامتی مرتبط با خوردن پنیر آمریکایی، محتوای چربی اشباع شده و سدیم بالای آن است.

مصرف زیاد چربی های اشباع شده ممکن است سطح کلسترول بد (LDL) را افزایش دهد و خطر تصلب شرایین را افزایش دهد.۸، ۱۹).

آترواسکلروز با باریک شدن شریان ها به دلیل تجمع پلاک مشخص می شود. این یک عامل خطر برای بیماری قلبی و سکته مغزی و همچنین عامل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است (۸، ۱۹).

در حالی که دستورالعمل های غذایی فعلی برای آمریکایی ها مصرف لبنیات بدون چربی یا کم چرب را توصیه می کند، تحقیقات نشان می دهد که چربی اشباع شده از لبنیات به سلامت قلب آسیب نمی رساند. برعکس، ممکن است یک اثر خنثی یا حتی محافظتی داشته باشد (۲۰، ۲۱، ۲۲).

در مورد محتوای سدیم آن، شواهد نشان می دهد که رژیم های غذایی سرشار از سدیم خطر ابتلا به فشار خون بالا یا فشار خون بالا را افزایش می دهد، در حالی که کاهش مصرف سدیم ممکن است به کاهش خطر ابتلا به این بیماری کمک کند.۹، ۲۳، ۲۴).

داده ها نشان می دهد که متوسط ​​دریافت سدیم در ایالات متحده تا ۴۸٪ از توصیه های توصیه شده بیشتر است و همانطور که در بالا نشان داده شد، تنها یک تکه پنیر آمریکایی ۲۰٪ از مقدار توصیه شده روزانه سدیم را تامین می کند.۴، ۲۴).

این بدان معناست که مصرف بیش از حد پنیر آمریکایی ممکن است منجر به مصرف بیش از حد سدیم شود. به این ترتیب، ممکن است خطر ابتلا به فشار خون بالا را افزایش دهد.

خلاصه

پنیر آمریکایی سرشار از چربی اشباع شده و سدیم است که هر دو ممکن است خطر ابتلا به فشار خون بالا و بیماری قلبی را افزایش دهند.

هر چند وقت یک بار باید پنیر آمریکایی بخورید؟

پنیر آمریکایی برخی از مواد مغذی با کیفیت بالا را فراهم می کند. با این حال، موارد نه چندان سالم ممکن است بیشتر از موارد خوب باشد.

در حالی که هیچ توصیه رسمی در مورد مصرف پنیر آمریکایی وجود ندارد، ممکن است بهتر باشد برای جلوگیری از افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی، آن را کم مصرف کنید.

علاوه بر این، در حالی که ممکن است منبع خوبی از کلسیم و پروتئین باشد، سایر محصولات لبنی مانند شیر، ماست، و بسیاری دیگر از پنیرهای سالم، منابع عالی برای این مواد مغذی هستند.۱۱، ۱۲، ۱۶).

خلاصه

در حالی که پنیر آمریکایی برخی از مواد مغذی با کیفیت را فراهم می کند، ممکن است بهتر باشد آن را در حد اعتدال مصرف کنید تا از اثرات نامطلوب بالقوه سلامتی ناشی از مصرف بیش از حد چربی اشباع شده و سدیم جلوگیری شود.

خط پایین

پنیر آمریکایی نوعی غذای فرآوری شده است که از ترکیب پنیرهای مختلف از جمله پنیر چدار، پنیر کشک شسته شده، پنیر کلبی و پنیر گرانول تهیه می شود.

به عنوان یک محصول لبنی، منبع خوبی از کلسیم و پروتئین با کیفیت بالا است. همچنین در مقایسه با سایر پنیرها ماندگاری طولانی‌تری دارد.

با این حال، به دلیل محتوای چربی اشباع شده و سدیم بالا که ممکن است خطر بیماری قلبی را افزایش دهد، باید در حد اعتدال مصرف شود.