پیشنهادات مدیران سلامت دیجیتال از سال ۲۰۲۱: “مردم نمی خواهند به حالت قبل برگردند”



با پایان یافتن سال ۲۰۲۱، MobiHealthNews از مدیران سلامت دیجیتال در مورد بزرگترین دستاوردهایشان از یک سال چالش برانگیز دیگر برای سیستم مراقبت های بهداشتی پرسید.

افکار این رهبران را در مورد سایر موضوعات مهم امسال بررسی کنید، مانند گسترش بهداشت از راه دور و هجوم عظیم بودجه. آنها همچنین روند سلامت دیجیتال را برای سال آینده پیش بینی کردند و در مورد اینکه آیا رونق سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت یا خیر بحث کردند.

Snezana Mahon، افسر ارشد عملیات شفاف

“من فکر می کنم بزرگترین دستاورد این است که ما در مسیر درستی هستیم، اما هنوز کارهای بیشتری برای انجام دادن وجود دارد.

«علیرغم سال باورنکردنی بودجه، و نوآوری‌هایی که در این فضا اتفاق می‌افتد، سلامت دیجیتال هنوز واقعاً به وعده‌اش برای رفع مشکل سیستم مراقبت‌های بهداشتی عمل نکرده است. کارفرمایان هنوز با هزینه های بالایی روبرو هستند، دسترسی به مراقبت های با کیفیت هنوز یک مسئله است، و مردم هنوز واقعاً از تجربیات بهداشتی و مراقبتی خود ناامید هستند.

این صنعت یک اکوسیستم کامل از راه حل های نقطه سلامت دیجیتال ایجاد کرده است، اما در بسیاری از موارد مردم هنوز مطمئن نیستند که واقعاً به چه چیزی نیاز دارند یا از کجا شروع کنند تا آن را بفهمند. اکنون که ثابت کرده‌ایم نوآوری در این فضا می‌تواند اتفاق بیفتد، باید اطمینان حاصل کنیم که راه‌حل‌هایی ایجاد می‌کنیم که در واقع تجربه سلامت و مراقبت را آسان‌تر می‌کنند، نه پیچیده‌تر یا پرهزینه‌تر.»


کارولین ویته، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران تیا

«بسیار شگفت‌انگیز بود که می‌دیدیم که مراقبت‌های بهداشتی زنان به‌عنوان یک بازار خاص در نظر گرفته نمی‌شود. در حالی که ۵۱٪ از جمعیت هرگز نباید در نظر گرفته می شدند، روند سرمایه گذاری در نهایت نشان از تغییر داد. وقتی مراقبت‌های بهداشتی زنان کار می‌کند، کل سیستم بهتر کار می‌کند.»


Guillaume de Zwirek، مدیرعامل و بنیانگذار خوب سلامتی

در سال ۲۰۲۱، ابزارهای مشارکت دیجیتالی بیمار بیش از هر زمان دیگری از سوی ارائه دهندگان تقاضا شد. سه محور اصلی که امسال برای تقویت این تقاضا به هم نزدیک شدند عبارتند از: فشار فزاینده برای ارائه دهندگان برای اجرای تجربیات مصرف کننده محور بیشتر برای مشارکت دادن بیماران در خارج از “چهار دیواری” بیمارستان. نیاز به مشارکت مجدد بسیاری از بیمارانی که در اوج کووید-۱۹ ویزیت های مراقبت های اولیه و متخصص را به تعویق انداختند؛ و حرکت به سمت “مراقبت های جایگزین” برای ارائه مراقبت در تنظیمات کم هزینه، چه به صورت مجازی و چه در خانه، از طریق ابزارها و دستگاه هایی که بیماران را از راه دور نظارت می کنند.

ما شاهد تمایل بیشتر ذینفعان اکوسیستم مراقبت های بهداشتی برای اتخاذ راه حل های دیجیتالی برای رفع این نیازهای بیماران بودیم.


کایل آرمبرستر، مدیر عامل شرکت نشانه سلامت

“بزرگترین دستاورد از سال ۲۰۲۱ تا کنون این است که چقدر مهم است که خانه را به عنوان یک سایت مراقبت های پیشگیرانه فعال کنیم. این بیماری همه گیر واقعاً نابرابری های بهداشتی را برای کسانی که در مراجعه به پزشک خود مشکل دارند، به ویژه سالمندان، معلولان و افرادی که در مناطق روستایی زندگی می کنند، روشن کرد.

“در حالی که ویزیت های سلامتی و غربالگری های بهداشتی پیشگیرانه می تواند زندگی را نجات دهد و افزایش دهد، اما به اندازه کافی اتفاق نمی افتد. پیشرفت در دستگاه های غربالگری، نظارت از راه دور و بهداشت از راه دور، انجام کارهای بیشتری را در خارج از دیوارهای مراکز بهداشتی ممکن می کند، و با استقبال پزشکان از فرصت هایی برای با استفاده از این ابزارهای جدید، ما در لحظه ای هستیم که خانه را به عنوان یک مرکز سلامت در مقیاس فعال کنیم.

«مردم نمی خواهند به حالت قبل برگردند. این مسئولیت بر عهده پرداخت کنندگان، ارائه دهندگان و مبتکران سلامت دیجیتال است تا به شتاب دو سال گذشته ادامه دهند. این به ما بستگی دارد که مراقبت‌های بهداشتی با کیفیت را به شیوه‌هایی که با نحوه زندگی مردم مطابقت دارد، در دسترس‌تر کنیم.

از بسیاری جهات، سال ۲۰۲۱ نیز سالی برای صحنه سازی بود. ما شاهد اجرای دستور همکاری CMS در ماه ژوئیه بودیم و انتظار داریم که در سال آینده با انتشار برنامه های شخص ثالث و کنترل داده های سلامت بیماران و کنترل کنترل داده های سلامت خود، این سیاست به ثمر برسد. ما همچنین شاهد راه‌اندازی مدل قرارداد مستقیم CMS بودیم که یک گام مهم رو به جلو در تغییر جهت مراقبت‌های مبتنی بر ارزش است.»