چطور سریع وزن کم کنیم؟

زمانیکه در جستجوی یک برنامه برای کاهش چربی با جدول زمانی هستیم، برنامه هایی که با عنوان سریع و فوری ارائه می شوند، خیلی صادقانه نیستند. این سوال که “چطور وزنم را برای سلامتی کاهش دهم؟” خیلی نسبت به این سوال متفاوت است که “چطور چربی شکمم را در عرض دو هفته آب کنم؟” اما گاهی اوقات تبلیغات تلویزیونی و داستان های عجیب، درک ما را از واقعیت تغییر می دهند.
علاوه بر این، ذهنیت اکثر ما این است که “هرچه بیشتر بهتر” یعنی اگر با حذف 300 کالری از غذای روزانه تغییرات کمی در ترکیب بدنی ما رخ می دهد، تصور کن که با مصرف 600 یا 1000 کالری چه اتفاقی می افتد؟
در واقع، هیچ چیز نمی تواند فراتر از حقیقت باشد. کاهش بیش از اندازه در کالری دریافتی روزانه (به طور مثال کمتر از 1200 کالری) نه تنها خطر بسیاری را به دنبال دارد، نتایج زیادی را نیز به همراه نخواهد داشت. راه های سالم برای از دست دادن سریع چربی وجود دارد، اما آنها زمانی عمل می کنند که شما رفتارها و اصول اولیه سلامت را اجرا کنید.

چطور رژیم کاهش چربی می تواند شما را چاق تر کند؟

بدون برنامه غذایی اصولی و صحیح، شما همیشه گرسنه هستید و انرژی لازم را ندارید، به این ترتیب شانس شما برای حفظ و ادامه رژیم کاهش می یابد. شما ممکن است آن وزنی را که می خواهید از دست بدهید، اما به احتمال زیاد به محض اینکه شروع به خوردن غذاهای معمولی خود با مقادیر طبیعی می کنید، همه ی وزنی را که از دست داده اید برخواهد گشت و در بعضی موارد حتی اضافه وزن بیشتری خواهید داشت.
تحقیقات نشان می دهد که تکرار چرخه کاهش و افزایش وزن، کاهش وزن را دشوارتر و برگشت به وزن قبلی و افزایش وزن بیشتر را آسان تر می کند.
دکتر لاین نورتون در مقاله خود توضیح می دهد که “چطور رژیم کاهش چربی می تواند شما را چاق تر کند؟” اثر “یو-یو” از رژیم های غذایی مکرر می تواند به متابولیسم آسیب بزند و منجر به کاهش میزان متابولیسم پایه گردد. متابولیسم پایه، میزان کالری است که هر روز بدن ما برای ادامه حیات می سوزاند.

چطور به آرامی سبک زندگی خود را تغییر دهیم؟

زمانیکه به آرامی چربی های شکمتان را می سوزانید، موفقیت بیشتری در این راه خواهید داشت و متابولیسم شما با شما برای کاهش وزنتان همکاری خواهد کرد، نه در برابر شما.
این به این معنی نیست که با برنامه های تمرینی چربی سوزی که چند هفته بیشتر طول نمی کشد، نتیجه ای به دست نمی آید. برعکس، همان طور که مربی تناسب اندام، شو لی بیان می کند: بسیاری از محققان معتقدند که سه هفته زمان برای پایداری عادت های سالم و تغییر در سبک زندگی کافی است.
و اما برای شما! اگر شما به چهار هفته و یا بهتر از آن به شش هفته تغییر در سبک زندگی فکر می کنید، به نتایج شگفت انگیزی دست خواهید یافت که خودتان را برای موفقیت طولانی تری آماده خواهید کرد.
پیگیری یک برنامه کوتاه مدت می تواند به شما کمک کند که بررسی کنید چه مکملی می تواند برای شما مفید باشد. مکمل های کاهش وزن می تواند به شما در افزایش بازدهی تمرینات کمک کنند تا نتایج قابل قبول تری را از برنامه تمرینی دریافت کنید.

مترجم: معصومه کریم نجات

منبع:  bodybuilding.com

دیدگاهتان را بنویسید