چند صبحانه ساده و مغذی برای کودکان

3 1 - چند صبحانه ساده و مغذی برای کودکان

چند صبحانه ساده و مغذی برای کودکان

همه می‌دانیم که صبحانه مهم‌ترین وعده‌ غذایی است البته صبحانه‌ای که حاوی ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و مواد مغذی باشد. در کودکان این اهمیت به دلیل بالا بودن سوخت‌و‌ساز بدن‌شان بیشتر هم می‌شود.

بنابراین انتخاب هوشمندانه یک صبحانه ایده‌آل هم سبب افزایش قدرت یادگیری و تمرکز در کودک می شود و هم او را تحریک به خوردن میان وعده‌‌های ناسالم نمی‌کند. ضمن این‌که در بهبود خلق‌و‌خو و رفتار کودک هم تاثیرگذار است. در این مطلب چند صبحانه سالم، ساده و مغذی را معرفی می‌کنیم:

جو دو‌‌سر و شیر

غلات سبوس‌دار، گلوکز را به آرامی در خون آزاد و انرژی تمام روز کودک را فراهم می‌کند. برای تهیه این صبحانه، جو دوسر را از شب قبل در شیر بخیسانید و با توجه به ذائقه کودک‌تان به آن انواع مغزها، میوه خشک و تازه و… اضافه کنید.

سیب درختی و کره بادام‌زمینی

برای تهیه این صبحانه چند ثانیه‌ای کافی‌است، سیب را به چهار قسمت برش بزنید و آن را به کره بادام‌زمینی آغشته کنید. سیب هم حاوی فیبر و تقویت کننده‌ای مثل ویتامین C است و هم کلسترول بد را در بدن کاهش می‌دهد. کره بادام زمینی هم مقدار زیادی اسید چرب ضروری و پروتئین دارد و با خوردن آن کودک روزش را پرانرژی آغاز می‌کند.

کره بادام و نان

روی پنکیک، نان تست یا هر نان دیگری که در خانه دارید کمی کره بادام بمالید و با موز و عسل آن را مغذی‌تر کنید. پروتئین موجود درکره بادام بیشتر از چربی آن است و توصیه ما بیشتر مصرف کره بادام است تا کره بادام‌زمینی. بهتر است از نان‌های فراوری‌شده دوری کنید زیرا یک تکه نان گندم کامل احساس سیری بیشتری به‌همراه دارد. برای تهیه‌ پنکیک هم مقداری آرد، تخم‌مرغ و شیر را مخلوط و آن را در تابه‌ای سرخ کنید.

تست فرانسوی

این نان یک گزینه ساده و هیجان‌انگیز برای یک صبحانه خوشمزه و سالم است. نان تست را به مدت ۳۰ ثانیه در مخلوطی از دو عدد تخم‌مرغ، نصف لیوان شیر، کمی وانیل و شکر بگذارید. سپس کف یک تابه را چرب و نان‌ها را در آن سرخ کنید تا طلایی شوند. درنهایت با افزودن پودر معطر دارچین و عسل به آن عطر و طعمی دلپذیر دهید.

ماست، میوه و گرانولا

یک بشقاب از میوه‌های تازه و رنگین علاوه بر تامین ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها موجب جذاب‌تر شدن بشقاب صبحانه هم می‌شود. برای تهیه آن، ماست، میوه و گرانولا را در یک ظرف با هم ترکیب و در صورت تمایل روی آن عسل یا شربت آلبالو بریزید. ماست ساده علاوه بر داشتن همه خواص شیر حاوی باکتری هایی است که برای سلامتی مفید هستند. گرانولا هم معمولا شامل جوپرک، مغزها، عسل، شکر قهوه‌ای، برنج بوداده، میوه‌های خشک مثل کشمش و خرما و… می باشد .

برای بهرمندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دریافت رژیم غذایی اینترنتی دکتر رویا خادمیان

دیدگاهتان را بنویسید