چگونه بدن سالم داشته باشیم

104026 - چگونه بدن سالم داشته باشیم

چگونه بدن سالم داشته باشیم

داشتن بدن سالم در بین هیاهوی روزمره و کارهای خانه، چندان سخت و غیرممکن نیست. در این‌جا به شما چند نکته نه‌چندان سخت و غیرممکن برای سرحال نگه داشتن بدنتان خواهیم گفت.

رژیم غذایی‌تان را تغییر دهید

برای سالم نگه داشتن بدن لازم است مقدار کافی میوه و سبزیجات بخورید. برنج قهوه‌ای را جایگزین برنج سفید کرده و پروتئین‌های سبک مانند ماهی، لوبیا، حبوبات مصرف کنید. از خوردن غذاهای فراوری‌شده خودداری و مصرف شکر و نمک را محدود کنید.

هر روز ورزش کنید

هر چه بیشتر فعالیت کنید، سالم‌تر هستید. فعالیت ورزشی سلامت قلب را افزایش می‌دهد و باعث عضله‌سازی و قوی شدن استخوان‌ها می‌شود. شما می‌توانید دو و نیم ساعت در هفته ورزش‌هایی سبک مثل پیاده‌روی انجام دهید و اگر با ورزش‌های کمی سنگین‌تر مشکلی ندارید یک و نیم ساعت در هفته می‌توانید حرکاتی مثل اسکوات، لانگ یا پیلاتس و ورزش‌هایی مانند دویدن و تنیس انجام دهید. اما اگر خیلی زمان ندارید و شاغل هستید ساعت‌های کمتری را به ورزش اختصاص دهید. برای مثال ۱۰ هزار قدم در روز بردارید. خودروی تان را در مسیر دورتری پارک کنید و تا محل کار خود پیاده روی کنید.

61587004 - چگونه بدن سالم داشته باشیم

وزنتان را کم کنید

داشتن وزن متناسب خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را در شما کاهش می دهد. پس اگر وزن بالایی دارید از همین امروز برای حفظ سلامتی‌تان، تصمیم بگیرید بین نیم تا یک کیلو گرم در هفته کم کنید. برای این کار باید ۳۰۰ دقیقه در هفته ورزش کنید و رژیم غذایی خود را با قطع کردن شکر، نوشابه و کم کردن نان و خوردن آب بیشتر تغییر دهید.

وقت دکتر بگیرید

لازم است هر چند وقت یک‌بار بدنتان را به طور کامل بررسی کنید. برای این کار باید نزد دکتر بروید و پزشک با توجه به تاریخچه پزشکی‌تان شما را بررسی کند.

1398032610165394517661524 - چگونه بدن سالم داشته باشیم

استرس را کم کنید

از بین بردن استرس این روزها در زندگی روزانه یک کار غیر ممکن است. اما شما می‌توانید با استفاده از راهکارهایی مانند نفس عمیق ، ماساژ ، خوردن غذاهای سالم و صحبت با اعضای خانواده و دوستانتان استرس و فشار عصبی را در خود کاهش دهید.

عادت‌های سالم بسازید

اگر امروز انتخاب‌های درست داشته باشید خیلی از مشکلات در آینده به وجود نخواهد آمد. برای این منظور یک سری کارهایی را که به سلامتی‌تان کمک می‌کند تکرار کنید تا تبدیل به عادت‌تان شود. از امروز سیگار نکشید، دندان‌هایتان را دوبار در روز مسواک و نخ دندان بکشید، ۸ ساعت در روز بخوابید، از ضدآفتاب استفاده کنید و کمربند ایمنی را‌ هنگام رانندگی ببندید.

برای بهرمندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دریافت رژیم غذایی

دیدگاهتان را بنویسید