چگونه صورت خود را لاغر کنیم؟

لاغر کردن صورت برای بسیاری از افراد با اهمیت است، چراکه در برخورد با هرکسی اولین چیزی که می‌بینیم، فرم صورت است. صورت خوش‌فرم به زیبایی و جذابیت افراد اضافه می‌کند؛ اما چه صورتی زیباست؟ در مسئله جذابیت چهره، فرم صورت و زاویه‌دار بودن آن مهم‌ترین بخش است. صورت‌هایی که فرم و زاویه‌ی خوبی دارند، زیبایی خود را بیشتر به نمایش می‌گذارند. به همین دلیل بسیاری از افراد برای زاویه‌دار کردن و فرم‌دهی به‌صورت خود به دنبال لاغر کردن صورت هستند. برای لاغر کردن اندام‌هایی مثل شکم، ران و پهلو، ورزش‌ها و حرکات مشخصی مانند پیاده‌روی وجود دارد؛ اما آیا برای لاغر کردن صورت هم‌ چنین برنامه‌هایی وجود دارد یا اصلا چگونه صورت خود را لاغر کنیم؟

 

صورت زیبا داشته باشید

هرکسی دوست دارد صورتی زیبا و چهره‌ای خوش‌فرم داشته باشد. در واقع شاید نتوانیم چشم، لب، دماغ و دیگر اعضای صورت خود را عوض کنیم، اما می‌توانیم با لاغر کردن و تغییر حجم صورت، به زیبا شدن و فرم‌دهی آن کمک کنیم.

در نگاه اول شاید چاقی یا لاغری صورت از نظر شما در زیبایی چهره تأثیر خاصی نداشته باشد، اما شاید تعجب کنید در علم جراحی زیبایی، حجم صورت یکی از مهم‌ترین عوامل برای جذابیت صورت است.

لاغر کردن صورت می‌تواند در بهتر نشان دادن اجزای صورت بسیار مهم باشد. جالب است بدانید چاق بودن صورت به سریع‌تر پیر شدن پوست صورت منجر می‌شود. افرادی که صورت‌های چاقی دارند زودتر از دیگران درگیر چین‌وچروک‌های پیری خواهند شد.

از طرفی بسیاری از افراد با ورزش و رژیم غذایی سعی در لاغر کردن بدن خود دارند و موفق هم شده‌اند، اما کماکان صورت تپل و چاقی دارند؛ این اتفاق دو بدی دارد.

اول اینکه تناسب میان صورت و اندام شما برقرار نیست و این خود یک ضعف بزرگ به‌حساب می‌آید. دوم اینکه شما هرچقدر هم برای لاغری اندامتان تلاش کنید تا زمانی که صورت چاقی دارید، از نظر دیگران چاق و تپل محسوب می‌شوید، زیرا اولین عضوی که با نگاه دیگران ارتباط برقرار می‌کند صورت است.

برای لاغر شدن صورت بسیاری از افراد به عمل‌های جراحی رجوع می‌کنند. این اتفاق شاید سریع‌ترین راه برای رسیدن به هدف باشد، اما اشکالات بزرگی هم دارد. اول اینکه هزینه این عمل‌ها بسیار بالاست. دوم اینکه ریسک موفقیت یا عدم موفقیت یا حتی درد و عوارض ناشی از عمل هم زیاد است و سوم اینکه لاغری حاصل از عمل جراحی کاملاً مصنوعی است و زیبایی طبیعی ندارد. با این حساب برای لاغر کردن صورت به شکل طبیعی چه باید کرد؟

روش‌های طبیعی لاغر کردن صورت

قبل از هر چیزی لازم است این نکته را بدانید. لاغر کردن موضعی به‌صورت 100 درصد و بدون تاتیرگذاری در بخش‌های دیگر وجود ندارد.

بسیاری از تبلیغ‌ها و مربی‌های ورزشی برای جذب مشتری، پیشنهاد لاغری موضعی را به افراد می‌دهند، اما باید بدانید این اتفاق ممکن نیست. بله تمرینات و عادت‌های غذایی وجود دارد که بر یکی از بخش‌های بدن تأثیر بیشتری می‌گذارد، اما این به معنای بی‌تأثیر بودن در بخش‌های دیگر نیست.

برای جا افتادن این مطلب به یک نمونه اشاره می‌کنیم. به‌عنوان مثال، بیان می‌کنند دوچرخه‌سواری برای لاغر کردن پهلوها و از بین‌بردن چربی شکم بسیار مناسب است. قطعاً این حرف درست است، اما باید بدانید دوچرخه‌سواری تأثیرات دیگری نیز دارد؛ مثلاً باعث لاغر شدن ران‌ها و باسن هم می‌شود. پس روش‌هایی که برای لاغر کردن صورت گفته می‌شود، به این منظور است که بیشترین تأثیر را روی صورت می‌گذارد و بهترین مسیر برای رسیدن به هدف است.

برای لاغر کردن صورت به شکل طبیعی، باید ابتدا دلیل چاقی آن را بدانید، اگر مشکل شما ارثی و مادرزادی است یا مشکلاتی مانند اختلالات تیروئیدی دارید، باید به پزشک مراجعه کنید و با دادن آزمایش‌های مختلف، محل اشکال را پیدا و آن را برطرف کنید.

روش اول؛ لاغر کردن صورت با تغذیه مناسب

تغذیه و ورزش همیشه دو بال مهم برای رسیدن به اندام متناسب هستند. به همین دلیل با توجه به تغذیه مناسب و انجام دادن حرکات ورزشی مفید می‌توانید به خواسته خود برسید.

صورت هم مانند دیگر اعضای بدن، از دستگاه گوارش تأثیر مستقیم می‌گیرد. خوراکی‌هایی وجود دارند که به لاغر کردن صورت بسیار کمک می‌کنند. به‌عنوان مثال «روغن زیتون»، «چای سبز»، «ماهی»، «مواد غذایی دارای امگا 3»، «لیمو»، «فلفل قرمز»، «جو دو سر»، «میوه‌ها و سبزی‌ها»، «خوراکی‌هایی که پروتئین بالا ولی کالری کم دارند»، «لوبیا»، «بادام‌زمینی»، «دارچین» و «کرفس» از جمله مواد غذای مؤثر برای لاغری صورت هستند. خوراکی‌های گفته شده را باید به‌صورت روزانه مصرف کنید و آن را جایگزین غذاهای نامناسب مانند فست‌فودها کنید.

البته باید توجه داشته مصرف این مواد غذایی در یک دوره زمانی کوتاه تأثیر آن‌چنانی ندارد. برای مؤثر واقع‌شدن این مواد باید مصرف آن‌ها را به‌صورت روزانه و مستمر در برنامه خود قرار دهید. در کنار تغذیه مناسب، عوامل دیگری مانند بعضی از حرکات ورزشی نیز می‌تواند برای لاغر کردن صورت مفید باشد.
پس به‌صورت خلاصه کاری که باید بکنید این است:
تغذیه خود را کنترل کنید و با مصرف خوراکی‌های گفته شده به‌صورت روزانه در چربی‌سوزی و شکل بخشی به ماهیچه‌های صورت کمک کنید. در کنار این موارد، خواب شبانه خود را تنظیم کنید، به این صورت که کمتر 6 ساعت و بیشتر از 8 ساعت نخوابید. در طول روز آب کافی مصرف کنید. خوراکی‌های قندی را حذف کنید و از مصرف نوشیدنی‌های الکلی پرهیز کنید.

 روش دوم؛ لاغر کردن صورت با ورزش و حرکات مخصوص

ورزش کردن و سوزاندن چربی‌ها و تمرینات هوازی به‌خودی‌خود در لاغر کردن صورت نقش خواهد داشت، اما برای تأثیرگذاری بیشتر به‌صورت موضعی حرکات، روش‌ها و عادت‌هایی وجود دارند که باید آن‌ها را بدانید. صورت نیز مانند اعضای مختلف بدن از بافت ماهیچه، چربی و پوست تشکیل شده است.

ماهیچه صورت انعطاف‌پذیر و چربی صورت قابل کاهش است. متخصصین تناسب‌اندام حرکات مخصوصی را برای فرم‌دهی صورت درست کرده‌اند که می‌توانید با یک جستجوی ساده به آن‌ها دست پیدا کنید.

غالب این حرکات برای منقبض کردن و منبسط کردن ماهیچه‌های صورت به کار می‌رود، به‌عنوان مثال برای فرم‌دهی قسمت گونه حرکت خنده را ابداع کردند. این حرکت به این صورت است که شما لبان خود را به سمت بالا و به حالت یک لبخند عمیق بدون جدا شدن لب‌ها از هم می‌کشید. 30 ثانیه در این حالت نگه می‌دارید و سپس به‌صورت مخالف لبان خود را به سمت جلو و به حالت غنچه در بیاورید و مجدد 30 ثانیه نگه می‌دارید. این حرکات و حرکت‌های دیگر در به جریان افتادن خون در ناحیه صورت و کاهش بافت چربی بسیار مهم است و به آن ورزش صورت می‌گویند. با این حرکات می‌توانید در لاغر کردن صورت و همچنین شفافیت و نرم شدن پوست، موفق باشید.
لاغر کردن صورت با ماساژ
در کنار ورزش و انجام حرکات مخصوص برای لاغر کردن صورت، ماساژ صورت هم پیشنهاد می‌شود. ماساژ باعث تسریع روند گردش خون در صورت و همچنین درگیر کردن بافت‌های مرده و چربی‌های اضافه می‌شود. ماساژ علاوه بر اینکه به‌نوعی یک ورزش است، به عصب‌های صورت هم کمک می‌کند که عمل فرم‌دهی و چربی‌سوزی را به‌سرعت انجام دهند.

دریافت رژیم بر اساس مزاج و متابولیسم

برای دریافت رژیم اینجا را کلیک کنید!

 

دیدگاهتان را بنویسید