چگونگی کاهش وزن در محل کار


هر هفته ، یک چهارم از وقت خود را در محل کار صرف می کنید و این در حالی است که اغلب در حالت نشسته و بدون حرکت هستید. سبک زندگی حرکت حتی اگر در حال کار کردن باشید ، خود راهی برای افزایش وزن است. ضمن این که خطر ابتلا به مرگ زودرس را نیز تا 10 درصد افزایش می دهد. خوشبختانه راه های زیادی برای ایجاد رفتارهای سالم در محیط کار پیشنهاد شده است که منجر به از دست دادن وزن و جلوگیری از بروز چاقی می شوند. برای آشنایی با چگونگی کاهش وزن در محل کار خواندن این مقاله از دکتر مهدی شادنوش را به شما پیشنهاد می کنیم.

چگونگی کاهش وزن در محل کار - دکتر شادنوش

تاثیر نوشیدن آب در کاهش وزن در محل کار

شاید استفاده از این نوشیدنی ها در محل کار برایتان وسوسه انگیز باشد اما محققان مرکز علوم بهداشت تگزاس اعلام کردند : “بزرگسالانی که این نوشابه ها را همراه با غذا مصرف می کنند ، 70 درصد بیشتر از سایرین دچار اضافه وزن می شوند. ” به علاوه آسپارتام موجود در این نوشیدنی ها میزان گلوکز خون را افزایش می دهد و خطر دیابت را بالا می برد. مطالعاتی که در مجله فیزیولوژی آمریکایی منتشر شده ، نشان می دهد مصرف منظم آب در محل کار علاوه بر این که منجر به سم زدایی و رفع خستگی می شود، افزایش متابولیسم را نیز به همراه دارد. به طوری که نوشیدن 17 اونس آب ، 30 درصد متابولیسم بدن را بالا خواهد برد.

برای کاهش وزن در محل کار فعالیت داشته باشید !

استفاده از پله به جای آسانسور بهترین راه برای سوزاندن کالری در محل کار است ضمن این که مانع بروز چاقی شکمی و افزایش دور کمر می شود. در صورت امکان ، به صورت پیاده و یا با دوچرخه به محل کار روید. در صورتی که با اتوبوس یا مترو به سر کار می روید ، طوری برنامه بریزید که حداقل یکی دو خیابان را به صورت پیاده تا محل کار طی کنید. حتی اگر با اتومبیل شخصی تان خود را به محل کار می رسانید ، آن را در نقطه ای دور از ساختمان و یا بخش های انتهایی پارکینگ پارک کنید.انجام دو دقیقه پیاده روی بعد از یک ساعت نشستن مداوم ، خطرات ناشی از بی تحرکی را کاهش می دهد. راه رفتن در زمان ناهار و استراحت نیز ایده ای عالی است. با اینکار نه تنها کالری می سوزانید ، بلکه استرس تان هم کمتر شده و روحیه تان تقویت می شود.

نوشیدن چای سبز به جای قهوه در محل کار !

چگونگی کاهش وزن در محل کار یکی از دغدغه افرادی است که ساعات زیادی را در محل کار خود می گذرانند. اما خوشبختانه راه های زیادی برای کاهش وزن در محل کار وجود دارد. لازم است عادت های غذایی و تمرینی را جایگزین عادت های غلط خود کنید. برای مثال اگر چه نوشیدن قهوه در محل کار طرفداران بیشتری دارد ، اما چای سبز علاوه بر این که استرس را کاهش می دهد ، کیفیت چربی سوزی نیز دارد. چای سبز حاوی کاتچین است که باعث افزایش اکسیداسیون چربی می شود.

 

چگونگی کاهش وزن در محل کار - دکتر شادنوش

مراقب حجم غذایی خود در محل کار باشید !

خوردن حجم منطقی از غذا در هر وعده هم نقش مهمی در سلامت دارد. در محل کار ناهاری سالم بخورید اما در کنار این مراقب حجم غذایی که می خورید هم باشید که کالری زیادی را در یک وعده مصرف نکنید. اگر غذایتان حجم سنگینی دارد، آن را با همکارتان تقسیم کنید و به جای آن کمی سالاد سبزیجات بخورید.

چگونگی کاهش وزن در محل کار با لوازم ورزشی

در صورت امکان ، زیر میز کارتان یک تردمیل قرار دهید. چند سالی است که استفاده از تردمیل ، در برخی محیط های کاری رواج دارد و کارمندان زیادی ترجیح می دهند به هنگام کار کردن ، به طور همزمان بر روی تردمیل قدم بزنند. علاوه بر این ، برخی تجهیزات مانند وزنه ها کوچک ، فنرهای کششی و سایر ابزارهای کوچک و قابل حمل را می توانید در محل کار خود داشته باشید تا چنانچه فرصتی به دست آوردید بتوانید از آنها استفاده کنید. استفاده از یک توپ ورزشی بزرگ به جای صندلی اداری ، برای سوزاندن کالری های اضافه و پیشگیری از اضافه وزن در دراز مدت ، بسیار موثر است. در چنین وضعی ، ماهیچه های شما برای حفظ تعادل بدن ، دائما در حال فعالیت هستند.

کاهش وزن در محل کار با خوردن صبحانه کامل

در مورد چگونگی کاهش وزن در محل کار می توان گفت ، خوردن صبحانه به مقدار کافی در داشتن رژیم افراد شاغل بسیار مهم است. صبحانه کامل شما را برای انجام فعالیت ها آماده می کند و اجازه نمی دهد به سراغ میان وعده های ناسالم بروید. تحقیقات نشان می دهد افرادی که صبحانه کاملی می خورند از افرادی که ناهار بیشتری می خورند 2 برابر بیشتر کالری می سوزانند. این افراد کمتر احساس گرسنگی داشته و میلی به خوردن میان وعده های اضافی به خصوص شیرینی جات ندارند.

میان وعده های سالم را کشوی میز کارتان قرار دهید

تلاش کنید میان وعده های سالم که دارای ارزش غذایی بالایی هستند را تهیه کنید و آن را در دسترس خود قرار دهید. میوه های خشک و مغزیجات می تواند انتخاب بسیار خوبی به عنوان میان وعده باشند. استفاده از میان وعده های صحیح می تواند در کاهش وزن در محل کار شما تاثیر گذار باشد.

کاهش وزن در محل کار با جابجا شدن در هر 30 دقیقه

از نشستن طولانی مدت در محل کار خودداری کنید. این به معنی تنبلی در کار و کار نکردن نیست. برای مثال می توانید هر 30 دقیقه یکبار به محل آب خوری بروید. یا برای ارتباط با همکاران به جای ارسال پیام به محلی که میز کار آن ها قرار گرفته است ، بروید.

هنگام استراحت برای ناهار از هوای تازه استفاده کنید

بسیاری از کارمندان از وقت استراحت برای ناهار صرف نظر کرده و حتی ناهار خود را پشت میز میل می کنند. اگر قصد کاهش وزن دارید ، لازم است فعالیت خود را در طول روز بیشتر کنید. برای این کار می توانید برای صرف ناهار به فضای بازی که در اطراف محل کارتان قرار گرفته است بروید. این عمل می تواند به کاهش وزن شما در محل کار کمک بسیاری کند.

یک همراه برای ورزش کردن پیدا کنید

سعی کنید یک باشگاه یا مجموعه ورزشی در نزدیکی محل کار خود پیدا کنید و با همکاران یا دوستانی که تمایل به ورزش کردن دارند به باشگاه بروید. داشتن همراه می تواند انگیزه ورزش کردن را بالا ببرد.

جایگزین مناسبی برای وعده های غذایی انتخاب کنید

می توانید به لاغری مانند پس انداز پول بیاندیشید. به عبارت ساده یعنی با تغییر برخی موارد در وعده های غذایی می توانید بهترین وعده غذایی را برای خود داشته باشید. به عنوان مثال می توانید با جایگزین کردن سس مایونز با خردل یا هر ماده دیگر می توانید بدون دریافت رژیم یک سالاد خوشمزه را با وعده غذایی خود میل کنید. حتی می توانید به جای استفاده از نوشابه در کنار هر یک از وعده های غذایی می توانید از آب میوه های طبیعی استفاده کنید که علاوه بر طعم عالی قادر هستند مقدار زیادی از ویتامین ها را به بدن شما برسانند. تمامی این کارهای کوچک در طی یک ماه و حتی یک سال باعث می شود به طور منظم عدد چشمگیری را از وزن خود کم کنید.

خواب کافی یکی از راه های لاغری !!!

به یاد داشته باشید که شما کارمند هستید و طبیعتا صبح ها بایستی زود بیدار شوید. در کنار آن شاید شب ها نیز بایستی بیدار بمانید و به برخی از کارهای عقب افتاده رسیدگی کنید و در نهایت موجب می شود که شما ساعت کمتری را برای استراحت در دسترس داشته باشید. اگر در کنار این روتین کاری شما باشگاه نیز می روید بایستی بدانید که بدن در این وضعیت عکس العمل اشتباهی دارد و موجب می شود که وزن افزایش یابد. در نتیجه بایستی به اندازه کافی استراحت داشته باشید. به یاد داشته باشید که شما می توانید با تغییر عادت های غذایی و کم کردن حجم مواد خوراکی به وزن ایده آل خود دسترسی داشته باشید اما با خواب کافی شما سریعتر به این هدف می رسید. در غیر اینصورت ممکن است که به بدن خود آسیب بزنید و مجبور شوید که روند رژیم را متوقف سازید

نوشته چگونگی کاهش وزن در محل کار اولین بار در دکتر شادنوش پدیدار شد.



Source link