کالری دریافتی/کالری مصرفی

کالری (غذای) مصرف شده ↔️ کالری سوزانده شده
این غذا چربی سوز است!؟ این غذا چاق کننده است!؟ این غذا کالری منفی داره!؟ نون و ماکارونی چاق کننده هستن!؟ احتمالاً شما نیز جملات بالا را شنیده‌اید، واقعیت این است که همه غذاها دارای کالری هستند و مادامی که بیشتر از مقدار مورد نیاز خودتون آن‌ها را مصرف می‌کنید، وزن اضافه می‌کنید حتی اگر تمام کالری خودتون رو از سبزیجات دریافت کنید (میدونیم کسی نمیتونه روزی مثلا ۲۰۰۰ کالری کلم بروکلی و هویج 🥗 بخوره 😄)
جالبه بدونید برای اثبات معادله کالری‌ها، دکتر مارک هاب از دانشگاه کانزاز آمریکا برای مدت ۱۰ هفته فقط با خوردن چیپس و بیسکوییت و دیگر تنقلات وزن کم کرد. چطور؟ با کنترل کالری مصرفیش، البته خود دکتر هاب و همه متخصصین این رژیم را به کسی پیشنهاد نمی‌کنند چون نمی‌تواند تمام مواد مغذی مورد نیاز شما را تامین کند.

دیدگاهتان را بنویسید