کاهش خطر انسداد شریان ها (تصلب شرایین) با 12 ماده غذایی

gefaessverengung - کاهش خطر انسداد شریان ها (تصلب شرایین) با 12 ماده غذایی

کاهش خطر انسداد شریان ها (تصلب شرایین) با 12 ماده غذایی

آترواسکلروز یا بیماری تصلب شرایین یک دشمن خاموش است که عواقب جدی برای سلامت بدن به همراه دارد. این عارضه هیچ علامت مشخصی ندارد. رژیم های غذایی سرشار از چربی، احتمال انسداد شریان ها، افزایش کلسترول، فشار خون بالا و مشکلات گردش خون را به همراه دارد. با این حال برای کاهش خطر انسداد شریان ها، ۱۲ ماده غذایی مفید را می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

مطلب مرتبط: مواد غذایی مفید برای پاکسازی قلب و عروق

12 ماده غذایی مفید برای کاهش خطر انسداد شریان ها

بروکلی:

این سبزی تیره رنگ دارای ویتامین K می باشد که سبب حفظ سلامت شریان ها می شود.

ماهی های چرب:

ماهی سالمون، ماهی تن، ماهی ساردین و ماهی قزل آلا از جمله مواد غذایی سرشار از امگا ۳ هستند و سبب کاهش فشار خون می شوند. مصرف حداقل یک گزینه از این ماهی ها هفته ای سه بار توصیه می گردد.

139506130956017138552124 - کاهش خطر انسداد شریان ها (تصلب شرایین) با 12 ماده غذایی

بادمجان:

این سبزی تیره رنگ سبب پاک کردن شریان ها و کاهش کلسترول می شود. بادمجان دارای فیبرهای محلول است که برای حفظ سلامت قلب مفید می باشد.

زردچوبه:

این ادویه زرد رنگ دارای خاصیت ضد التهابی می باشد که از آسیب های ناشی از تجمع چربی در دیواره شریانی جلوگیری می کند و خطر لخته شدن خون را کاهش می دهد.

سیر:

سیر غنی از آنتی اکسیدان ها است و توانایی مبارزه با رادیکال های آزاد را دارد. همچنین، مصرف سیر سبب کاهش کلسترول شده، فشار خون را کاهش داده و منجر به بهبود جریان خون شما می شود. مصرف سیر خام از انسداد شریان ها جلوگیری کرده و مانع تجمع چربی می شود.

Garlics 800x416 - کاهش خطر انسداد شریان ها (تصلب شرایین) با 12 ماده غذایی

روغن زیتون:

روغن زیتون از تجمع پلاک در شریان ها جلوگیری کرده و برای حفظ سلامت قلب مفید است.

آووکادو:

خواص مشابه روغن زیتون را دارد و اسیدهای چرب ضروری آن از اکسیداسیون چربی جلوگیری می کند. مصرف آووکادو سبب کاهش کلسترول بد شده و به شما احساس سیری طولانی مدت می دهد.

AvocadoBenefitsHeader - کاهش خطر انسداد شریان ها (تصلب شرایین) با 12 ماده غذایی

جو

جو از جمله مواد غذایی است که نباید از وعده صبحانه حذف شود. مصرف جو به شما احساس انرژی و سیری طولانی مدت می دهد و مانع ایجاد کلسترول در دیواره شریان ها می گردد.

میوه های دارای پکتین

شامل توت فرنگی، سیب، گریپ فروت و انگور سبب  خون می شوند. مصرف این میوه ها خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

مارچوبه:

سبب کاهش سطح کلسترول بد خون می شود و از لخته شدن خون جلوگیری می کند.

2 - کاهش خطر انسداد شریان ها (تصلب شرایین) با 12 ماده غذایی

انار:

انار دارای مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان هاست که سبب کاهش آسیب ناشی از تجمع چربی در بدن می شود.

سویا:

سویا و محصولات آن نیز سبب کاهش کلسترول LDL شده و مصرف ۳ قاشق غذا خوری آن در روز، برای سلامت کلی قلب مفید است.

برای بهرمندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دریافت رژیم غذایی اینترنتی دکتر رویا خادمیان

دیدگاهتان را بنویسید