کاهش مصرف گوشت: ۹ راه برای اینکه کمتر گوشت بخوریم

602x338 cmsv2 6982a541 e42b 5346 bff4 d93d0348e530 4011496 - کاهش مصرف گوشت: ۹ راه برای اینکه کمتر گوشت بخوریم

کاهش مصرف گوشت: ۹ راه برای اینکه کمتر گوشت بخوریم

خوردن گوشت زیاد نقرس می‌آورد» این حرفی بود که قبل‌تر می‌گفتیم؛ اما حالا مشخص شده است که نقرس ربطی به خوردن گوشت ندارد. افزایش اسید اوریک سبب این بیماری می‌شود؛ اما کاهش مصرف گوشت مزایایی دارد که ما را ترغیب می‌کند کمتر گوشت بخوریم. از جمله مزایای کاهش مصرف گوشت؛ سلامت پوست، احساس شادابی و سبکی، کاهش کلسترول خون و افزایش کارکرد ژن‌های خوب است.

راهکار هایی برای کاهش مصرف گوشت:

1. استفاده از گوشت، به جای مزه غذا

بدن ما برای سالم ماندن، به گوشت و سبزیجات، با هم نیاز دارد. اما بهتر است ما وعده‌های اصلی غذا را روی سبزیجات با حجم زیاد تنظیم کنیم و در کنارش کمی هم گوشت در کنار بشقاب برای مزه دار کردن وعده غذایی‌مان داشته باشیم.

مطلب مرتبط: آشنایی با خواص انواع گوشت ها و آگاهی از مضرات مصرف بی رویه گوشت

2. شام را مانند صبحانه بخورید

نسبت به سبک زندگی‌ای که دارید، شام را مانند صبحانه‌ بخورید. منظور همان لقمه‌های کوچک و با فاصله از هم است. این روند غذایی سبب می‌شود که حجم کمتری غذا را در زمان طولانی تری بخوریم و معده قبل از خواب، هضم کامل را انجام ‌دهد که دچار رفلکس معده نشویم.

۳. سبزیجات را در برنامه غذایی قرار دهید

سبزیجات را تنها به صورت سالاد و خام نخوریم که دل‌مان را بزند. می‌توانید سبزیجات را کباب، آب‌پز و بخارپز کنیم. در ضمن این موضوع که ما فقط از گوشت پروتئین دریافت می‌کنیم را هم فراموش کنید؛ چراکه برخی از سبزیجات حتی از گوشت‌ هم بیشتر پروتئین دارند.

15760 - کاهش مصرف گوشت: ۹ راه برای اینکه کمتر گوشت بخوریم

۴. سالاد را در آخر غذا نخورید

موضوع ترتیب غذایی خیلی مهم‌تر از آنی است که فکرش را ‌کنیم. به دو دلیل، اول سالاد را بخوریم؛ اول اینکه سبزیجات روند هضم را تسهیل می‌کنند و دوم، سالادی که بعد از گوشت می خوریم به دلیل زمان طولانی هضم گوشت در بدن فاسد می‌شود.

5. از دانه‌ها استفاده کنید

حالا که قرار است گوشت کمتری مصرف کنیم، بیشتر دانه‌ها را بشناسیم و بخوریم. دانه‌ها مواد معدنی و پروتئینی بدن‌مان را تامین می‌کنند.

۶. چاشنی گوشت به جای گوشت

ژاپنی‌ها جاشنی‌هایی به غذاهایشان اضافه می‌کنند که غذاهای بدون گوشت، طعم گوشت هم دارند. مواد غذایی زیر می‌توانند چاشنی گوشت به غذای‌مان بدهند:

قارچ خشک‌شده
گوجه خشک‌شده
بادمجان کبابی
آجیل

۷. توفو را امتحان کنید

حتما نباید گیاه خوار باشیم تا پنیر توفو را امتحان کنیم. توفو را می‌توانیم در سوپ و به صورت کبابی نیز امتحان کنید.

crispy miso tofu bowl 4516w - کاهش مصرف گوشت: ۹ راه برای اینکه کمتر گوشت بخوریم

۸. گیاه خوار یک روزه‌ باشیم

سعی کنیم در هفته دست کم یک روز را وجترین باشیم. این به آنزیم‌های بدن ما کمک می‌کند تا بیشتر با سبزیجات سازگار شوند و هفتگی پاک‌سازی سموم را از بدن انجام دهیم.

۹. تنوع را در غذا حفظ کنید

تنوع در غذا خیلی مهم است. اولین اصل باید روی تازگی و تنوع غذاهایتان باشد که هم مواد مورد نیاز بدن‌مان تامین شود و هم میل بیشتری برای ادامه این رژیم داشته باشیم. در روز اول این رژیم خودتان متوجه فرق‌هایی که با روزهای قبل دارید، می‌شوید. پس خودمان به تداوم حال خوب‌مان کمک کنیم.

به منظور بهره مندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دریافت رژیم غذایی اینترنتی دکتر رویا خادمیان

دیدگاهتان را بنویسید