کرانچ با توپ سوئیسی

حرکت لانچ از پهلو

حرکت لانچ از پهلو

2021-05-11

حرکت پل باسن با هالتر

پل باسن با هالتر

2021-06-09

کرانچ با توپ سوئیسی

شکم کرانچ تمرین کشش ناحیه شکم است. این تمرین بسیار متداول بوده و تمامی ورزشکاران این تمرین را در برنامه ورزشی خود دارند. اکثر تمرینات مربوط به شکم شامل این حرکت بوده ، به گونه ای که یکی از بهترین تمرین های ناحیه میانی شناخته شده است. حرکت کرانچ شکم عمدتا روی عضله راست شکم کار کرده و همچنین عضله مایل را نیز تقویت می‌ کند. به منظور دستیابی به نتیجه مطلوب ، پیشنهاد می کنیم که حرکت شکم کرانچ را با تمرینات پلانک و لگ ریز آویزان انجام دهید. از آنجایی که تمرین دراز نشست آسیب های جدی به کمر وارد می کند ، امروزه این تمرین جایگزین عالی برای آن می باشد! الگوی حرکت آن ها یکسان بوده ، با این تفاوت که کششی در ناحیه کمر احساس نخواهید کرد. از آنجا که تمرین کرانچ با توپ سوئیسی کل عضلات مرکزی را مورد هدف قرار می دهد ، باید در هر برنامه بدنسازی گنجانده شود. در وهله اول این تمرین عضلات راست شکمی – یا سیکس پک – و عضلات متقاطع شکمی را به کار می گیرد. اما اگر به درستی انجام شود ، عضلاتی را که لگن و کمر را تثبیت می کنند نیز فرا می خواند.

  • عضله اصلی درگیر در این تمرین : عضله شکم
  • نوع تمرین : قدرتی
  • مکانیزم : جداسازی
  • سطح تمرین : متوسط
  • نوع نیرو : کششی
آناتومی بدن ( عضلات شکم )
آناتومی بدن ( عضلات شکم )

نحوه اجرای صحیح تمرین کرانچ با توپ سوئیسی :

  1. این تمرین یکی از بهترین حرکات ورزشی برای عضلات شکم محسوب می شود. حمایت از کمر آن را برای کسانی که دچار مشکلات / آسیب کمر هستند ایده آل می کند. روی توپ ورزش بنشینید و پاهای خود را اندکی بیشتر از عرض شانه هایتان باز کرده و روی زمین قرار دهید.
  2. با پاها جلو بروید و اجازه دهید توپ ورزشی به پایین کمرتان برگردد.
  3. با سر انگشتان کنار سر خود را لمس کنید. این موقعیت شروع است.
  4. نیم تنه خود را به گونه ای بلند کنید تا آرنج ها به سمت زانوها قرار گیرند.
  5. عضلات شکم را محکم فشار داده و مکث کنید.
  6. سپس کمرتان را پایین آورده و به نقطه شروع باز گردید.
  7. تا جایی که می توانید تمرین کرانج با توپ سوئیسی را انجام دهید.

نکات کلیدی :

  • هرچه مدت زمان بیشتری کرانچ را نگه دارید ، عضلات شکم شما بیشتر کار می کنند.
  • با نگه داشتن کرانچ با شمارش آهسته تا 2 ، تاثیر تمرین کرانچ با توپ سوئیسی را افزایش می دهید.

جهت مشاهده سایر ویدیوهای مرتبط ، به صفحه حرکت شکم و جهت مشاهده سایر مقالات به صفحه کیمیا بلاگ مراجعه نمایید.

Qimia

دیدگاهتان را بنویسید