کمپین مصرف کنندگان برای مقابله با نوشابه های گازدار بزرگ


مرکز علم در منافع عمومی امروز یک کمپین “نوشابه را در راهروی سودا نگه دارید” راه اندازی کرد و از ۲۰ زنجیره بزرگ خواربار فروشی کشور و شرکت های بزرگ نوشابه خواست تا از فریب دادن مشتریان با نوشیدنی های شیرین در هر مرحله و تهدید سلامت جامعه خودداری کنند.

در نامه‌ای که به خرده‌فروشان مواد غذایی و تولیدکنندگان نوشیدنی ارسال شد، CSPI از شرکت‌ها خواست تا نوشابه و سایر نوشیدنی‌های شیرین مانند پانچ، لیموناد و نوشیدنی‌های ورزشی را از انتهای راهروها، راهروهای خروجی و نمایشگرهای خارج از راهروی نوشیدنی‌های غیرالکلی حذف کنند.

انگیزه برای کمپین “نوشابه های گازدار را در راهروی سودا نگه دارید” یک طومار مردمی برای جوامع است تا پیامی به مشاغل ارسال کنند و از آنها بخواهند که سلامت عمومی را مقدم بر سود قرار دهند.

لوری، رئیس CSPI در نامه نوشت: «در طول یک سال و نیم گذشته، ما دیدیم که فروشگاه‌های مواد غذایی و سایر خرده‌فروشان مواد غذایی چقدر برای سلامت و تندرستی جوامع اهمیت دارند. با این حال، خرده فروشان مواد غذایی و تولید کنندگان نوشابه با قرار دادن نوشابه در همه جا در فروشگاه های مواد غذایی، این نقش حیاتی را تضعیف می کنند.

بیگ سودا برای افزایش قرار گرفتن در معرض نوشیدنی های ناسالم در سراسر فروشگاه ها، مبالغ هنگفتی را به زنجیره های مواد غذایی ارسال می کند. یک مطالعه منطقه ای اخیر در واشنگتن دی سی توسط CSPI نشان داد که به طور متوسط، نوشیدنی های شیرین را می توان در ۳۰ مکان مختلف در یک فروشگاه پیدا کرد که خریداران را در هر نقطه جذب می کند.

از سوی دیگر، نظرسنجی اخیر CSPI نشان داد که ۸۲ درصد از آمریکایی ها معتقدند که خواربار باید اقلام سالم را تبلیغ کند. ۷۷ درصد از والدین می گویند که به فروشگاهی می روند که فقط نوشابه را در راهروی نوشابه نگه می دارد.

سارا جان، دانشمند ارشد سیاستگذاری CSPI گفت: “ما کسب و کارها را تشویق می کنیم تا به صدای مشتریان خود گوش دهند و سالم ترین محیط خریدی را که می خواهند ایجاد کنند.” CSPI مایل است با آنها همکاری کند تا مصرف نوشابه را در راهروی نوشابه کاهش دهد و نوشیدنی های شیرین را با جایگزین های سالم تر در فروشگاه ها جایگزین کند.