کیک بک پا با دستگاه

جلو بازو هالتر نشسته

جلو بازو هالتر نشسته

2019-07-24

جلو بازو تمرکزی سیم کش

جلو بازو تمرکزی سیم کش نشسته

2019-07-24

کیک بک پا با دستگاه یک حرکت ایزوله جهت تقویت ماهیچه سرین است. تمرکز اصلی این تمرین بر روی اصلی ترین کار این ماهیچه ، یعنی کشش کامل پا است. حرکت کیک بک را می توانید با دستگاه سیم کش و یا وزن بدن نیز انجام دهید. استفاده از دستگاه برای ورزشکاران مبتدی مناسب است ، زیرا بدن آن ها را در یک شرایط سخت تری ( نسبت به دستگاه سیم کش ) قرار می دهد.

هنگام اجرای تمرین کیک بک پا با دستگاه مطمئن شوید که عضله باسن درگیر بوده و عضلات پشتی هیچ دخالتی در حین انجام این تمرین ندارند.

آناتومی بدن (ماهیچه سرین)
آناتومی بدن (ماهیچه سرین)
  • عضله اصلی درگیر در این تمرین : ماهیچه سرین
  • نوع تمرین : قدرتی
  • مکانیزم : جداسازی
  • سطح تمرین : مبتدی
  • ابزار مورد نیاز : دستگاه
  • نوع نیرو : کششی ( یک طرفه )
  • عضله ثانویه درگیر در این تمرین : همسترینگ

نحوه اجرای تمرین کیک بک پا با دستگاه :

  1. وزن مورد نظر خود را انتخاب کرده و در موقعیت مناسب قرار بگیرید. قفسه سینه شما باید بر روی پد و پاهایتان بر روی پدال پا قرار داشته باشند.
  2. پدال را تا جایی به سمت عقب بکشید که پای شما کاملا کشیده شود. عضلات مرکزی ، شکم و مفصل ران را در طول حرکت محکم نگه دارید.
  3. مراقب باشید که باسن شما تکان نخورد و یا نچرخد.
  4. به آرامی پدال را به نقطه شروع بازگردانید.
  5. تا جایی که می توانید تمرین کیک بک پا با استفاده از دستگاه را برای یک پای خود تکرار کرده و همین روند را برای پاس سمت دیگرتان نیز انجام دهید.

نکات کلیدی :

  • کمر شما در کل طول حرکت کیک پا با دستگاه باید کاملا صاف و در حالت خنثی باشد. قوس دادن کمر باعث ایجاد فشار بر روی آن شده و نهایتا آسیب های جدی به شما وارد می کند.
آموزش اجرای صحیح تمرین

جهت مشاهده سایر ویدیوهای مرتبط ، به صفحه حرکت ران و جهت مشاهده سایر مقالات به صفحه کیمیا بلاگ مراجعه نمایید.

Qimia

دیدگاهتان را بنویسید