یک رژیم غذایی سالم برای بهبود علائم سرگیجه

320492 1100 - یک رژیم غذایی سالم برای بهبود علائم سرگیجه

یک رژیم غذایی سالم برای بهبود علائم سرگیجه

سیستم دهلیزی در مغز به شما این اجازه را می دهد که بایستید، آزادانه حرکت کنید و تعادلتان را حفظ نمایید. سرگیجه یکی از توابع اختلال دهلیزی است. دلایل دیگر ابتلا به سرگیجه عبارتند از میگرن، آسیب به سر، شرایط درونی گوش و تشنج. یک رژیم غذایی سالم ممکن است سبب بهبود علائم سرگیجه گردد. توصیه ها بر این است که در هنگام سرگیجه از مصرف ۴ گروه عمده غذایی پرهیز کنید:

غذاهای شور:

یک رژیم غذایی با سدیم بالا، از طریق برهم زدن تعادل مایعات بدن، می تواند خطر ابتلا به سرگیجه را افزایش دهد. این در حالی است که یک چهارم قاشق چای خوری نمک، دارای ۶۰۰ میلی گرم سدیم می باشد؛ یعنی بیش از یک سوم میزان نیاز روزانه یک فرد بزرگسال به سدیم. از آنجایی که تمامی غذاها به طور معمول حاوی سدیم هستند، نمک بیش از حد، غذاهای شور، سبزیجات کنسرو شده و منجمد و غذاهای پردازش شده، چیپس های سیب زمینی ،کراکر و چوب شور را از رژیم غذایی خود حذف کنید. جایگزین های مغذی برای این غذاها عبارتند از سبزیجات تازه، سوپ خانگی، پاپ کورن، چاشنی ها و گیاهان.

7012147 319 - یک رژیم غذایی سالم برای بهبود علائم سرگیجه

مواد غذایی شیرین:

مواد غذایی شیرین شده با قندهای مصنوعی نیز همانند غذاهای شور سبب برهم زدن تعادل مایعات بدن می شوند. غذاهایی مانند میوه های تازه یا منجمد، غلات سبوس دار، چای گیاهی شیرین نشده را جایگزین شربت ذرت با فروکتوز بالا، آب نبات، مربا، ژله، نان شیرین، نوشابه ها، غلات شیرین و انواع کیک کنید تا علائم سرگیجه در شما بهبود یابد.

57813140 - یک رژیم غذایی سالم برای بهبود علائم سرگیجه

گوشت های فرآوری

اگر شما مستعد ابتلا به سرگیجه و میگرن توامان هستید، از مصرف غذاهایی مانند پپرونی، کالباس، سوسیس، جگر پخته، پنیر کهنه، موزارلا، و … اجتناب کنید. این محصولات دارای اسیدآمینه تیرامین هستند که خود یک عامل برای بروز علائم میگرن است. در عوض می توانید از جایگزین هایی مانند ماهی و گوشت تازه، پنیر کوتاژ، پنیر ریکوتا و پنیر امریکایی استفاده کنید. از طرفی در صورت استفاده از فرآورده های لبنی و ایجاد دردهای میگرنی یا علائم گوارشی، انتخاب جایگزین های غیرلبنی از جمله توفو، شیربرنج و پنیر سویا نیز می تواند مناسب باشد.

a16b5027 1f76 463e 80eb 88d54128440c - یک رژیم غذایی سالم برای بهبود علائم سرگیجه

آجیل و دانه ها:

انواع مغز آجیل و دانه ها از جمله بادام زمینی، کره بادام زمینی، گردو، دانه کدو تنبل، دانه کنجد و … اگرچه برای سلامت قلب مفیدند، ولی حاوی تیرامین هستند. شما می توانید برای حفظ سلامت قلب، از چربی های سالم کم تیرامین مانند روغن کانولا، روغن زیتون، ماهی قزل آلا، آووکادو، استفاده کنید. اگر مستعد ابتلا به میگرن نیستید، فراموش نکنید که باید آجیل شور، دانه ها و کره مغزها را برای بهبود تعادل مایعات بدن، از رژیم غذایی خود حذف کنید.

ترین آجیل ها 660x330 - یک رژیم غذایی سالم برای بهبود علائم سرگیجه

به منظور بهره مندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دریافت رژیم اینترنتی

دیدگاهتان را بنویسید