۱۹ غذای پر پروتئین خوش طعم

۶- ماست یونانی

ماست یونانی یا ماست چکیده نوعی از لبنیات است که آب آن گرفته شده و بسیار غلیظ است.
این ماده غذایی خوشمزه سرشار از مواد مغذی مختلف است و میتوانید آن را همراه انواع غذاهای مختلف استفاده کنید.
هر لیوان ماست یونانی دارای ۲۳ گرم پروتئین و حدود ۱۶۰ کالری انرژی میباشد.
اگر ماست یونانی را از مغازه تهیه میکنید محتویات آن را بررسی کنید که به آن شکر اضافه نشده باشد، ماست یونانی پر چرب هم دارای پروتیئن بالایی است اما میزان کالری آن هم طبیعتا بیشتر است.

۱۲- مکمل پروتئین وی

زمانی که شما فرصت کافی برای پخت و پز غذا و مصرف پروتئین کافی ندارید استفاده از مکمل های پروتئینی مناسب به نظر میرسد.
پروتئین وی پروتئینی است که از محصولات لبنی به دست می آید و علاوه بر کمک به عضله سازی در کاهش وزن هم میتواند موثر واقع شود.
اگر شما هم تمایل به تامین پروتئین بدن خود از طریق پروتئین وی دارید میتوانید این مقاله را بخوانید.
میزان پروتئین در هر اسکوپ ۲۵ گرمی پروتئین وی در حدود ۲۰ گرم است.

۱۵- گوشت بوقلمون

گوشت سینه بوقلمون از جهات زیادی به گوشت سینه مرغ شباهت دارد، بیشتر ترکیب گوشت بوقلمون از پروتئین است با مقدار کمی چربی و انرژی، بعلاوه مقادیر زیادی ویتامین و املاح مختلف در آن وجود دارد.
هر ۳۰ گرم گوشت بوقلمون حاوی ۹ گرم پروتئین و ۴۰ کالری انرژی است که یک منبع پروتئین بسیار عالی به حساب میاید.

۱۶- انواع ماهی ها

ماهی به دلایل مختلفی برای سلامتی شما بسیار مفید است.
ماهی سرشار از مواد مغذی مفید از جمله اسید های چرب امگا ۳ است.
هر ۳۰ گرم از گوشت ماهی دارای ۷ گرم پروتئین و حدود ۶۰ کالری انرژی است.

۱۸- جوانه کلم بروکسل

جوانه کلم بروکسل یکی دیگر از سبزیجاتی است که پروتئین زیادی نسبت به کالری آن دارد.
این سبزی خوشمزه سرشار از فیبر، ویتامین ث و سایر مواد مغذی مفید برای بدن است.
هر ۸۰ گرم آن دارای ۲ گرم پروتئین و تنها ۲۸ کالری است، در واقع حدود ۳۰% از کالری دریافتی شما از پروتئین ها تامین میشود.

۱۹- بادام زمینی

بادام زمینی سرشار از فیبر، منیزیوم و پروتئین است.
مطالعات مختلفی نشان داده اند که بادام زمینی میتواند به کاهش وزن هم کمک کند.
کره بادام زمینی هم پروتئین بالایی دارد اما از آنجا که چربی زیادی هم دارد انرژی آن زیاد است و شما نباید در مصرف آن زیاده روی کنید.
بادام زمینی برای افرادی که به مغز ها آلرژی دارند مناسب نیست.
هر ۳۰ گرم بادام زمینی دارای ۷ گرم پروتئین و حدود ۱۶۰ کالری انرژی است.

دیدگاهتان را بنویسید