رژیم درمانی چیست؟ (مزایای رژیم درمانی)


رژیم درمانی یک توصیه پزشکی است که برای شرایط کنونی وضعیت سلامت فرد به کار می رود. رژیم درمانی صرفا برای چاقی و لاغری استفاده نمی شود بلکه سلامت عمومی بدن مدنظر می باشد. به طور کلی با درمان بسیاری از مشکلات داخلی بدن می توان در درمان مشکلات ظاهری نیز تاثیر زیادی مشاهده کرد. مشکلات عمده حاد و مزمن افراد ناشی از تغذیه ناسالم و نامناسب است. رژیم درمانی یک اصطلاح گسترده برای استفاده علمی از تغذیه به عنوان یک درمان پیشگیرانه و رفع بیماری ها است.

رژیم درمانی

هدف رژیم درمانی

در رژیم درمانی حتی بیماری هایی از قبیل سرطان و مشکلات قلبی- عروقی قابل بهبود هستند. این روش باعث انتخاب متوازن مواد غذایی با توجه به بدن هر فرد می شود تا مواد مفید مورد نیاز به اندازه کافی وارد بدن شود. با ترکیب غذاهای مناسب برای هر فرد و نوشیدن آب کافی می توان به حفظ سلامت کامل بدن کمک کرد. یک رژیم غذایی مناسب باید املاح معدنی، ویتامین ها و پروتئین ها را تامین کند.

تقویت متابولیسم بدن

رژیم درمانی منحصر به فرد متابولیسم بدن را تقویت می کند. وجود اختلال در متابولیسم اعضای مختلف بدن باعث بروز بیماری ها می شود. در بعضی موارد بدون استفاده از داروهای شیمیایی و تنها با استفاده از گیاهان مختلف می توان کارکرد متابولیسم بدن را به حالت طبیعی خود بازگرداند. در ابتدا با توجه به علائم بیرونی مشکلات داخلی فرد تشخیص داده می شود سپس رژیم متناسب با آن برای درمان مشکلات داخلی و در نهایت لاغری تجویز می گردد. این روش در مورد بیماری هایی مانند دیابت، کبد چرب، اختلالات هورمونی و … کاملا صدق می کند.

تاثیر چاقی و لاغری بر متابولیسم بدن

چاقی زیاد و یا لاغری بیش از حد هردو لبه یک شمشیر هستند که نشانه سوء تغذیه می باشند. وجود هردو این عوامل سلامت عمومی بدن و متابولیسم ارگان های مختلف را به خطر می اندازد. نکته مهم چگونگی نحوه درمان این مشکلات است که باید به صورت علمی، تخصصی و صحیح انجام شود. روش های نامناسب در طولانی مدت عوارض خطرناکی را مانند افتادگی پوست، مشکلات کیسه صفرا، ریزش مو، مشکلات عصبی و … به همراه دارند. بنابراین با توجه به اینکه رژیم درمانی درست بر اساس درمان متابولیک است علاوه بر بررسی علت اصلی چاقی و لاغری، مزاج شناسی و ارزیابی ویژگی های فیزیولوژیک با استفاده از رژیم غذایی، گیاهان دارویی و مکمل های غذایی انجام می شود.

رژیم درمانی

مزایای رژیم درمانی

  • توجه به سبک زندگی هر فرد و مطابقت با آن
  • عدم استفاده از رژیم های سخت و گرسنگی طولانی مدت در روز
  • کاهش وزن ثابت و بدون عوارض
  • عدم افتادگی پوست در کاهش وزن های سنگین
  • احساس سبکی، آرامش و افزایش اعتماد به نفس
  • بهبود بیماری های دیگر مرتبط با چاقی یا لاغری

هر آنچه در مورد رژیم درمانی باید بدانیم:

 



Source link