مشاوره تغذیه در منزل


افرادی هستند که به دلیل مشکلاتی همچون معلولیت ، چاقی مفرط و غیره نمی توانند به متخصص تغذیه مراجعه کنند اما می توانند به صورت تلفنی یا مشاوره تغذیه در منزل استفاده کنند. مشاوره گرفتن در منزل جهت تغذیه به این صورت می باشد که فرد پس از تماس و در خواست از دکتر تغذیه ، او برای معاینه و بررسی مشکلات به منزل تان می آید. پس از آن طبق بررسی های انجام شده و توضیحاتی که خودتان به متخصص تغذیه گفته اید برنامه غذایی مناسبی برای شما تهیه می شود تا با رعایت آن مشکل های شما برطرف شود. بیمار در صورتی که سوالی در خصوص تغذیه و روند آن داشت می تواند به صورت تلفنی با متخصص تغذیه تماس گرفته و با او تلفنی مشاوره کند. همچنین برخی از والدین در صورتی که درباره تغذیه خود ، کودکان یا اطرافیان شان سوالی داشتند با تماس تلفنی می توانند آن را بپرسند و در صورتی که متخصص تغذیه تشخیص دهد باید حضوری مراجعه کنند یا از ویزیت تغذیه در منزل استفاده کنند.

 

مشاوره تغذیه در منزل

 

اهمیت تغذیه در سلامت

تغذیه یکی از مهم ترین عوامل در حفظ سلامت می باشد که فرد با رعایت آن ها می تواند طول عمر خود را نیز افزایش دهد.

برخی از افراد فکر می کنند که فقط افراد خیلی چاق یا خیلی لاغر فقط از مشاوره تغذیه استفاده می کنند در حالی که چنین نبوده و افراد مبتلا به دیابت ، ریفلاکس معده ، نقرس ، بیماری های کلیوی و غیره نیز برای اینکه مواد مورد نیاز بدن خود را به صورت دقیق تامین کنند و بیماری شان تا حدود بهبود یابد نیز می توانند از مشاوره تغذیه استفاده کنند.

امروزه با افززایش سطح آگاهی مردم نسبت به گذشته می توان گفت متخصصین تغذیه در میان مردم جایگاه ویژه ای یافته اند.

دریافت برنامه غذایی مناسب :

امروزه به علت وجود بسیاری از بیماری ها نظیر ، دیابت ، نقرس ، فشار خون ، سنگ کلیه ، پوکی استخوان و غیره. اشخاص نیازمند به دریافت برنامه رژیم غذایی مناسب با شرایط بیماری و جسمانی خود هستند. طبیعتا تنظیم مصرف مواد غذایی در هر یک از وعده های روز به علم و دانش مشاوره تغذیه نیاز دارد. همانطور که در جریان هستید رنج سنی جامعه عمدتا از افراد بزرگسال تشکیل شده است.

این تعداد بالای جامعه به علت کهولت ، بیماری های زمینه ای و ناتوانی جسمی به برنامه رژیم غذایی مناسب نیازمند هستند. جهت سلامت بیشتر رعایت مصرف درست مواد غذایی در رژیم این افراد از اهمیت بالایی برخوردار است که امروزه با دریافت مشاوره تغذیه در منزل به راحتی تمامی افراد جامعه می توانند دسترسی آسان به زندگی به همراه وعده های سالم را داشته باشد. متخصص تغذیه بعد از دریافت مشخصات فردی و اطلاعات در ارتباط با نوع بیماری و علت درخواست رژیم تغذیه ، در کمترین زمان ممکن مشاوره گرفتن برای تغذیه در منزل را دریافت خواهید کرد.

وظایف یک مشاوره تغذیه در منزل چیست؟

  • یک مشاور تغذیه خوب باید ابتدا وضعیت بیمار را بررسی کند. توضیحات کافی را درباره تغذیه و مواد غذایی به فرد توضیح دهد تا او با اهیمت رژیم درمان و تغذیه آشنا شود.
  • یک مشاور تغذیه خوب وظیفه دارد برنامه غذایی مناسبی برای فرد تهیه کند.
  • یک متخصص تغذیه باید اثرات ناشی از برنامه غذایی را در فرد ارزیابی کند و در صورت نیاز اقدام به تغییر برخی از آن ها کند.
  • مشاور تغذیه باید برای فرد زمان بگذارد و با او صحبت کند تا انگیزه او برای رعایت رژیم غذایی زیاد شود.
  • از آخریم اطلاعات و اخبار مربوط به تغذیه آگاه باشد.
  • دانش کافی را درباره تغذیه و سلامت اشخاص داشته باشد.
  • توانایی و صبر زیادی داشته باشد تا بتواند انگیزه افراد را در تغییر عادات غذایی افزایش دهد.
  • با روانشناسی افراد آشنایی کمی داشته باشد.
  • حس مسئولیت زیادی داشته باشد و جلسات ویزیت مجدد را به طور مرتب نزد فرد برود.
  • در حوزه کاری خود انعطاف داشته باشد و با هر فردی متناسب با شرایط و وضعیت او برخورد کند.
  • برای گروه های سنی متفاوت برنامه غذایی مناسبی را تهیه کند. برای آن ها تعیین کند که چه مقدار در روز از آن ماده غذایی استفاده کنند.

 

مشاوره تغذیه در منزل

 

مشاوره تغذیه چه اهمیتی در سلامت شما دارد ؟

به طور کلی تغذیه مناسب تاثیر بسزایی در سلامت فرد دارد. به علت روند زندگی و به عبارتی زندگی روال ماشینی شدن را در حال طی کردن است. بایستی بیشتر از هر وقت و زمانی به رعایت مصرف مواد غذایی سالم در وعده های طی شبانه روز دقت بالایی داشته باشید. در نتیجه اهمیت مشاوره تغذیه در منزل ، موجب تاثیر گذاری بر روند زندگی درخشان می شود زیرا تنها متخصص تغذیه است که بدون صرف وقت جهت مراجعه به کلینیک ، تنها با ارسال اطلاعات لازم به بهترین دکتر تغذیه تهران می توانید. در منزل یا محل کار خود برنامه رژیم غذایی متناسب با شرایط و خواسته های خود را دریافت کنید.

انتخاب مشاوره تغذیه در منزل

برای انتخاب یک مشاوره تغذیه خوب در منزل می توانید از دوستان تان پرس و جو کنید یا در گوگل جستجو نمایید. حتما برای اطمینان از انتخاب خود درباره او تحقیق کنید و میزان تحصیلات او را بررسی کنید.

بهترین متخصص تغذیه در مشاوره تغذیه در منزل کدام گروه مواد غذایی را در برنامه شما قرار می دهد ؟

بی شک شما نیز برای تناسب اندام خود به دنبال یک برنامه غذایی مناسب می گردید اما به علت مشغله های کاری زیاد فرصتی برای مراجعه به دکتر را ندارید. به همین دلیل پیشنهاد ما به شما دریافت مشاوره تغذیه در منزل توسط بهترین متخصص تغذیه در تهران می باشد. در اینجا این سوال مطرح می شود که در این برنامه که قبلا در مورد آن کامل توضیح داده ایم از چه مواد خوراکی استفاده می شود؟! با توجه به اینکه این مشاوره دادن تغذیه در منزل باید حتما توسط بهترین دکتر تغذیه تهران انجام بگیرد باید در انتخاب پزشک مربوطه دقت بسیاری به خرج دهید. زیرا بسیاری از افراد می خواهند از مزیت های مشاوره در منزل بهره مند شوند. برای دریافت بهترین مشاوره غذایی در منزل بهتر است که از تمامی گروه های خوراکی در برنامه روزانه شما قرار داشته باشد.

  • پروتئین ها :
    این ماده غذایی به بدن توانایی حرکت کردن ، بلند شدن ، راه رفتن را می دهد. در واقع انرژی این حرکات را پروتئین ها به بدن می دهند. اما متخصص تغذیه با توجه به شرایط فرد مراجعه کننده می داند که میزان زیادی از این ماده خوراکی می تواند برای بیماران کلیوی مضر باشد. به همین دلیل است که تاکید می شود تمامی اطلاعات پزشکی خود را دقیق به متخصص تغذیه در تهران ارائه دهید.
  • چربی ها :
    انوع مختلفی وجود دارد. به خاطر داشته باشید که چربی های مفید می توانند از قلب و مغز شما مراقبت کنند. اما دیگر نوع آن ممکن است برای سلامت شما مخرب باشد.
  • فیبر :
    استفاده از مواد خوراکی حاوی فیبر قادر هستند که شخص را در برابر ابتلا به بیماری های قلبی ، سکته مغزی و دیابت کاهش دهد. غلات ، میوه ها ، سبزیجات ، آجیل و لوبیا از سری موادی هستند که دارای فیبر می باشند.

هزینه مشاوره تغذیه در منزل چقدر می باشد ؟

هزینه مشاوره تغذیه با توجه به حق ویزیت او ، طول درمان ، جلسات مراجعه و غیره تعیین می شود. به این نکته توجه داشته باشید که برای رژیم درمانی به هر متخصص تغذیه ای مراجعه نکرده و ابتدا درباره او تحقیق کنید.

نوشته مشاوره تغذیه در منزل اولین بار در دکتر شادنوش پدیدار شد.



Source link