۱۱ مرحله برای بهترین سوپ آرام پز


آهسته پز یکی از بهترین مواد غذایی برای آماده کردن غذا در میان تمام لوازم آشپزخانه است که اکنون حال و هوای جالبی دارد.

مادر شما درست فکر می کرد که مواد را در آرام پز ریخت و اجازه داد تمام روز بجوشد.

هیچ غذایی در یک شب خنک راحت تر از سوپ آرام پز نیست – اما چند نکته و ترفند برای درست کردن آن وجود دارد.

کم و آهسته ایده است. بالاخره به نام ابزار آشپزخانه است. یاد بگیرید که چگونه طعم های ظریف را به روشی بسیار آسان با یک اجاق آهسته جوانه بزنید.

درست به موقع برای فصل سوپ، در اینجا یک راهنمای گام به گام برای تهیه بهترین سوپ آرام پز آورده شده است.

چگونه یک سوپ آرام پز سالم درست کنیم

نمای نزدیک از دستان زن در حال خرد کردن سبزیجات روی پیشخوان آشپزخانه.

کریستا مگوایر، RD، CSSD و مدیر تغذیه Beachbody می گوید: «سوپ را می توان به یک وعده غذایی مقوی و متعادل تبدیل کرد که مطمئناً سیر کننده است.

او می افزاید: «علاوه بر مقدار زیادی سبزیجات، یک پروتئین مانند مرغ یا لوبیا و یک سبزیجات نشاسته ای مانند سیب زمینی شیرین یا غلات کامل مانند کینوا اضافه کنید.

با پوره کردن لوبیا، سیب زمینی یا یک تکه نان یک روزه با آبگوشت یا شیر نارگیل پرچرب، خامه و ضخامت بدون لبنیات را به یک سوپ آرام پز سالم اضافه کنید.

همچنین می توانید آب و مخمر مغذی را با بادام هندی پوره شده تا صاف ترکیب کنید.

از پودرها یا مکعب های دانه بندی شده دوری کنید – بسیاری از آنها حاوی مونوسدیم گلوتامات، رنگ های مصنوعی و روغن های هیدروژنه هستند.

آبگوشت های استخوانی و کم سدیم و کاملا طبیعی را انتخاب کنید.

برای پخت و پز آماده اید؟ این مراحل را برای موفقیت سوپ آرام پز دنبال کنید!

۱. ابتدا گوشت ها را قهوه ای کنید تا طعم آنها بیشتر شود

بله، این یک مرحله اضافی است، اما این یک تن طعم می‌افزاید. قبل از اینکه گوشت را به آرام پز اضافه کنید، همه طرف آن را تفت دهید، سپس بگذارید بجوشد.

۲. از مایع کمتر استفاده کنید

دستور پخت سوپ اجاق گاز را اصلاح می کنید؟ از مایع کمتری استفاده کنید، زیرا به لطف درب محکم آن، هنگام پختن در اجاق گاز آهسته، کمتر تبخیر می شود.

روی مواد را با آب گوشت، آب یا مایع دلخواه خود به اندازه ¼ اینچ بپوشانید.

۳. گیاهان را بکوبید

کلم پیچ، چغندر روی تخته خردکن چوب

کمی گوشت می تواند به طعم و پروتئین کمک زیادی کند. سوپ را با سبزیجات در هر رنگ اضافه کنید. (می توانید حبوبات و غلات کامل را نیز اضافه کنید.)

سوپ یک راه عالی برای جذب سبزیجات بیشتر در روز است.

۴. بیشترین چربی قابل مشاهده را از گوشت جدا کنید

هیچ جایی برای چربی در اجاق گاز وجود ندارد (و نمی توان آن را مانند اجاق گاز به راحتی آبکش کرد)، بنابراین قبل از پختن آن را جدا کنید.

در غیر این صورت، در نهایت با استخرهای چربی در سوپ خود مواجه خواهید شد. نه خوب می خورد

۵. روغن را کنار بگذارید

برخلاف روش های سوپ اجاق گاز، نیازی به اضافه کردن روغن به دیگ آرام پز ندارید. هیچ چیز نمی چسبد!

۶. قابلمه را بیش از حد پر نکنید

سه چهارم پر حداکثر است، اما دو سوم ایده آل است. اگر قابلمه را خیلی زیاد پر کنید، ممکن است نشت کند یا ناهماهنگ بپزد.

۷. در دو مرحله غلیظ کنید

مایع آرام پز شما آنقدر داغ نمی شود که کم یا غلیظ شود، بنابراین اگر سوپ رقیق نمی خواهید، باید یک ماده غلیظ کننده اضافه کنید.

از هر نوع آرد یا نشاسته ای مانند تاپیوکا یا پیکان استفاده کنید.

یک قاشق غذاخوری آرد یا نشاسته را به ازای هر یک فنجان مایع ترکیب کنید، هم بزنید تا یکدست شود، سپس در سوپ بریزید و بجوشانید.

۸. از تکه های گوشت ارزان تری استفاده کنید

برش های سخت و باریک تر عشق دم کشیدن طولانی، آهسته و آرام یک اجاق گاز آهسته.

هر تکه‌های غلیظی را از بین می‌برد و آن‌ها را به طعمی لطیف در دهان تبدیل می‌کند.

برای یک سوپ که آهسته می‌پزد، فیله یا دم خرچنگ را نریزید.

۹. کم و آهسته بپزید

سوپ ها را کم بپزید تا بیشترین طعم را داشته باشید. اگر به شما فشار داده شده است، می توانید آنها را در درجه بالاتری بپزید، اما مطمئن شوید که زمان پخت را به نصف کاهش دهید.

۱۰. سبزیجات را تقریباً به همان اندازه برش دهید

برش یکنواخت هر سبزی به پخت یکنواخت آنها کمک می کند. برای اینکه سبزیجات بیش از حد نرم نشوند، از پختن آن‌ها برای ساعت‌ها روی حرارت زیاد خودداری کنید.

در یک ساعت آخر سبزیجات نرمتر یا سریعتر مانند کدو سبز و کدو حلوایی تابستانی را اضافه کنید.

۱۱. بگذارید آرام پز کار خودش را بکند

هر بار که درب را باز می‌کنید، گرما را آزاد می‌کنید، بنابراین در مقابل میل به نگاه کردن مقاومت کنید. تنظیمش کن و برو.

این روش آشپزی برای صرفه جویی در وقت شما ساخته شده است، پس بگذارید کار را برای شما انجام دهد!

نحوه لایه بندی مواد تشکیل دهنده سوپ آرام پز

موادی را که به طولانی ترین زمان پخت نیاز دارند، در ته قابلمه، نزدیک به منبع حرارت قرار دهید.

اگر در حال ایجاد دستور العمل های سوپ آهسته پز خود هستید، در اینجا یک راهنمای اساسی آورده شده است.

در ابتدا این مواد را اضافه کنید:

  • سبزیجات نپخته: سبزیجات ریشه دار (سیب زمینی، شلغم، هویج) را در ته آن اضافه کنید و سپس پیاز، موسیر یا تره فرنگی را اضافه کنید.
  • لوبیاهای نپخته، آبکشی یا خیس شده: کالین دنی، وبلاگ نویس مواد غذایی در کالینز کیچن و آشپز خانه، می گوید: لوبیاهای خشک ۳ تا ۴ ساعت طول می کشد تا با حرارت زیاد بپزند و ۶ تا ۸ ساعت برای پخت کم در آهسته پز.
  • آبگوشت، آب، شیر نارگیل: بالاخره مایع چیزی است که چیزها را سوپ می کند.
  • گوشت های نپخته: اگر وقت دارید که گوشت را قهوه ای کنید، عالی است. استثناها شامل سینه مرغ یا بوقلمون، ماهی و صدف هستند.
  • پوست پنیرنکته: یک آشپز قدیمی ایتالیایی، پوست پنیر پارمزان یا رومانو را اضافه کنید تا طعم آجیلی و شوری به شما بدهد. قبل از سرو، پوست باقی مانده را دور بریزید.

اینها را در ۱۵ تا ۴۵ دقیقه آخر پخت اضافه کنید:

  • گوشت و غذاهای دریایی پختن آنها زیاد طول نمی کشد، مانند سینه مرغ (برش خورده یا بریده شده)، ماهی یا صدف. سینه مرغ را در ۲۵ تا ۳۰ دقیقه آخر پخت اضافه کنید.
  • عدس خشک Nagi Maehashi، آشپز و خالق RecipeTin Eats، خاطرنشان می کند که فقط ۳۰ تا ۴۰ دقیقه زمان می برد تا بپزد. از عدس های قرمز، زرد، قهوه ای و سبز استفاده کنید اما نه او می‌گوید عدس‌های پوی چون دیگر نرم نمی‌شوند.
  • گیاهان لطیف تازه مانند ریحان، نعناع یا ترخون: سوپ را داخل کاسه های سرو بریزید و روی آن سبزی تازه پاره شده بپاشید تا رنگ و طعم روشنی پیدا کند.
  • گیاهان تازه دلچسب مانند رزماری، پونه کوهی، جعفری، برگ کرفس، سبزی چغندر و غیره.اما کریستنسن، نویسنده غذا و فارغ التحصیل دانشکده هنرهای آشپزی کمبریج، می گوید: در ۱۵ تا ۲۰ دقیقه آخر، مخصوصاً رزماری را اضافه کنید، که وقتی برای مدت طولانی پخته شود می تواند تلخ شود.
  • عوامل غلیظ کننده: وقتی سوپ پخت تمام شد اضافه کنید. آن را هم بزنید، درب آن را بگذارید و چند دقیقه گرم کنید، سپس سرو کنید.
  • مواد از قبل پخته شده: دانه های پخته شده را در ۱۵ تا ۲۰ دقیقه آخر پخت اضافه کنید. باقی مانده ها را مانند ماکارونی پخته شده در ۱۰ دقیقه آخر هم بزنید.
  • مواد زودپز: ماکارونی خشک، کینوآ و سبزیجات نشاسته ای یا منجمد را در ۱۵ دقیقه آخر اضافه کنید.
  • لبنیات: ماست یونانی کم‌چرب یا خامه‌ی ترش کم‌چرب را در ۵ دقیقه آخر هم بزنید تا دلمه نشود.

به دنبال اطلاعات تخصصی تغذیه ای بیشتر هستید؟ به BODNutrition.com سر بزنید و با کمک دو برنامه تغذیه ما، ۲B Mindset و Portion Fix، یاد بگیرید که چگونه در درازمدت سالم غذا بخورید.