۱۳ راهکار مفید برای اینکه در سفر چاق نشوید


مسافرت کردن یکی از دلایلی است که موجب می شود بسیاری از افراد بعد از تعطیلات نوروز چاق شوند. با رعایت نکات زیر هم از سفر خود لذت ببرید و هم بدون اینکه وزن اضافه کنید تعطیلات را به پایان برسانید:

۱. دلایلی را که موجب شده اند تصمیم بگیرید وزن کم کنید، یادداشت کنید. هنگامی که مسافرت می روید این لیست را با خود ببرید. هر روز صبح و هر زمانی که هوس می کنید یک خوراکی پرکالری مصرف کنید آن را بخوانید.

۲. تا حد امکان در ساعات مشخصی غذا بخورید. اگر زمان غذا خوردن تان نامنظم باشد احتمال اینکه پرخوری کنید بیشتر می شود.

۳. اگر در رستوران غذا می خورید ابتدا از غذاهای کم کالری مثل سالاد یا سوپ (بدون خامه) شروع کنید.

۴. از بین غذاهایی که می توانید بخورید آن هایی را انتخاب کنید که پروتئین بیشتری دارند. این کار موجب می شود مدت زمان بیشتری احساس سیری داشته باشید.

۵. برخی از رستوران ها غذاها را در ۲ اندازه کوچک و بزرگ ارائه می دهند. غذا را در حجم کم سفارش دهید و یا آن را با یکی از همسفران خود شریک شوید.

۶. صبحانه یک وعده غذایی مهم است که حتی در سفر نباید آن را حذف کنید. برای صبحانه از غذاهای پرپروتئین مثل تخم مرغ یا شیر کم چرب استفاده کنید و مصرف مواد غذایی شیرین را محدود کنید.

۷. میان وعده را فراموش نکنید. نخوردن میان وعده موجب می شود شدیداً گرسنه شوید و تمایل تان برای مصرف غذاهای پرکالری بیشتری شود.

۸. داخل کیف تان میان وعده های سالم قرار دهید. یکی از خوراکی هایی که می توانید در سفر همراه داشته باشید میوه است. در دسترس بودن میان وعده های سالم موجب می شود در برابر مصرف غذاهای وسوسه انگیز و پرکالری مقاومت کنید.

۹. آب کافی بنوشید. همیشه در طول سفر یک بطری آب همراه خود داشته باشید.

۱۰. اگر مدت طولانی با ماشین سفر می کنید بعد از طی مسافتی توقف کنید و ۵ تا ۱۰ دقیقه راه بروید یا نرمش کنید. در سفرهای هوایی سعی کنید گاهی اوقات در راهروی هواپیما راه بروید.

۱۱. تا جایی که می توانید ورزش کنید. می توانید از سالن ورزشی هتل استفاده کنید یا پیاده روی کنید.

۱۲. اگر مدت زمان زیادی طول می کشد تا به مقصد برسید قبل از شروع سفر ورزش کنید تا مقداری از بی تحرکی شما تا زمان رسیدن به مقصد جبران شود.

۱۳. تا حد امکان پیاده به گشت و گذار بپردازید و از ماشین کمتر استفاده کنید.