13 راهکار مفید برای اینکه در مسافرت چاق نشوید

LKSJHAJKSLA - 13 راهکار مفید برای اینکه در مسافرت چاق نشوید

13 راهکار مفید برای اینکه در مسافرت چاق نشوید

مسافرت کردن یکی از عواملی است که سبب می شود بسیاری از افراد بعد از تعطیلات نوروز چاق شوند. با رعایت نکات زیر هم از سفر خود لذت ببرید و هم بدون اینکه وزن اضافه کنید تعطیلات را به پایان برسانید:

مطلب مرتبط: نکاتی جهت داشتن رژیم غذایی و کنترل وزن در ایام نوروز

راهکار های مفید برای اینکه در مسافرت چاق نشوید

۱. دلایلی را که موجب شده اند تصمیم بگیرید وزن کم کنید، یادداشت کنید. هنگامی که مسافرت می روید این لیست را با خود ببرید. هر روز صبح و هر زمانی که هوس می کنید یک خوراکی پرکالری مصرف کنید آن را بخوانید.

۲. تا حد امکان بطور منظم و در ساعات مشخصی غذا بخورید. اگر زمان غذا خوردن تان نامنظم باشد احتمال اینکه پرخوری کنید بیشتر می شود.

۳. اگر در رستوران غذا می خورید ابتدا از غذاهای کم کالری مثل سالاد یا سوپ (بدون خامه) شروع کنید.

۴. از بین غذاهایی که می توانید بخورید آن هایی را انتخاب کنید که پروتئین بیشتری دارند. این کار سبب می شود مدت زمان طولانی تری احساس سیری داشته باشید.

۵. برخی از رستوران ها غذاها را در ۲ اندازه کوچک و بزرگ ارائه می دهند. غذا را در حجم کم سفارش دهید و یا آن را با یکی از همراهان خود شریک شوید.

۶. صبحانه یک وعده غذایی مهم است که حتی در سفر نباید آن را حذف کنید. برای صبحانه از غذاهای پرپروتئین مثل تخم مرغ یا شیر کم چرب استفاده کنید و مصرف مواد غذایی شیرین را محدود کنید.

۷. میان وعده را فراموش نکنید. حذف میان وعده سبب تشدید گرسنگی می شود و تمایل برای مصرف غذاهای پرکالری را افزایش می دهد.

۸. داخل کیف تان میان وعده های سالم قرار دهید. یکی از خوراکی هایی که می توانید در سفر همراه داشته باشید میوه است. در دسترس بودن میان وعده های سالم سبب می شود در برابر مصرف غذاهای وسوسه انگیز و پرکالری مقاومت کنید.

۹. آب کافی بنوشید. همیشه در طول سفر یک بطری آب همراه خود داشته باشید.

۱۰. اگر مدت طولانی با ماشین سفر می کنید بعد از طی مسافتی توقف کنید و ۵ تا ۱۰ دقیقه راه بروید یا نرمش کنید. در سفرهای هوایی سعی کنید گاهی اوقات در راهروی هواپیما راه بروید.

۱۱. تا جایی که می توانید ورزش کنید. می توانید از سالن ورزشی هتل استفاده کنید یا پیاده روی کنید.

۱۲. اگر مدت زمان زیادی طول می کشد تا به مقصد برسید قبل از شروع سفر ورزش کنید تا مقداری از بی تحرکی شما تا زمان رسیدن به مقصد جبران شود.

۱۳. تا حد امکان پیاده به گشت و گذار بپردازید و از ماشین کمتر استفاده کنید.

برای بهرمندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دریافت رژیم غذایی اینترنتی دکتر رویا خادمیان

دیدگاهتان را بنویسید