14 دلیل برای خوردن انبه

anbe - 14 دلیل برای خوردن انبه

14 دلیل برای خوردن انبه

با درک فواید بی شمار انبه ، تمایل شما برای خوردن این میوه چند برابر می شود. این میوه نه تنها طعم خوبی دارد بلکه دارای مزایای بسیاری برای سلامتی است. در اینجا ما برای شما 14 دلیل برای خورن انبه را آورده ایم:

انبه و مبارزه با سرطان

انبه حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند کوئرستین ، فیستین ، ایزوکوئستیرین ، آستراگالین ، اسید گالیک و متیل گالات است. همه این موارد ، بدن ما را در برابر سرطان پستان ، سرطان روده بزرگ ، سرطان پروستات و سرطان خون محافظت می کند.

انبه و حفظ سطح کلسترول خون

انبه حاوی سطح بالایی از ویتامین C ، فیبر و پکتین است و آن را به یک میوه عالی تبدیل می کند که به کنترل سطح کلسترول بالا کمک می کند.

انبه و پاک سازی پوست

یکی دیگر از مزایای خوردن انبه این است که پوست شما را از عمق ( زیری ترین بخش پوست بدن) پاک می کند. منافذ پوست را درمان می کند و باعث درخشش پوست شما می شود.

انبه و تنظیم دیابت

خوردن برگ های انبه برای تنظیم دیابت بسیار مناسب است. بنابراین ، افرادی که از دیابت رنج می برند باید 5 – 6 برگ انبه را در ظرف بجوشانند. آن را یک شب خیس کنید و جوشانده و از صافی رد شده و خالص شده اول صبح بنوشید. همچنین ، انبه دارای شاخص گلیسمی پایین است ، خوردن انبه در حد متوسط ، سطح قند خون شما را افزایش نمی دهد.

انبه و قلیایی سازی بدن

از آنجا که انبه با اسید تارتاریک و مالیک غنی شده و حاوی اسید سیتریک است ، به حفظ ذخایر قلیایی بدن کمک می کند.

انبه راهی برای کاهش وزن

از آن جا که انبه حاوی مقدار زیادی ویتامین ومواد مغذی ضروری است ، با خوردن یک انبه احساس سیری بیشتری در شما ایجاد می شود. همچنین ، از آنجا که با محتوای فیبری پر است ، عملکرد هضم را افزایش می دهد و کالری های ناخواسته را از بدن می سوزاند. این به نوبه خود به کاهش وزن اضافی کمک می کند.

انبه یک میوه تقویت کننده قوای جنسی

به عنوان ” میوه عشق ” نیز شناخته می شود. انبه همچنین دارای ویژگی های تقویت کننده قوای جنسی است که سبب افزایش مردانگی در مردان می شود.

انبه برای داشتن چشم های سالم

انبه همچنین دارای ویتامین A است و آن را به میوه ای مناسب برای بهبود بینایی چشم تبدیل می کند. همچنین از شب کوری و خشکی چشم جلوگیری می کند.

انبه و هضم خوب غذا

آنزیم های موجود در انبه به تجزیه پروتئین در بدن کمک می کنند. انبه غنی از فیبر ، به هضم خوب بدن کمک کرده و از بسیاری از بیماری های مرتبط با معده جلوگیری می کند.

انبه و جلوگیری از گرمازدگی 

این میوه تابستانی در جلوگیری از گرمازدگی نیز کمک می کند. خوردن آن فورا شما را خنک می کند و از این روحال شما را تازه می کند.

انبه و تقویت سیستم ایمنی بدن

انبه همچنین حاوی ویتامین C ، A و انواع مختلف کاروتنوئید ها است. تمام این مواد مغذی ضروری برای حفظ قدرت و سلامت سیستم ایمنی بدن مفید هستند.

از انبه به عنوان اسکراب بدن استفاده کنید

سوای از خوردن آن ، استفاده از اسکراب انبه روی بدن پوستی صاف و لطیف به شما می دهد. می توانید با له کردن انبه و افزودن عسل و شیر به ان خمیر درست کنید. به آرامی ماساژ دهید و بگذارید 15 – 20 دقیقه بماند و سپس آن را بشویید تا پوستی عالی به دست اورید

تمرکز و حافظه را بهبود می بخشد

اگر تمرکز و کمبود حافظه برای شما دشوار است ، انبه زیاد بخورید. آن ها نه تنها به بهبود تمرکز شما کمک می کنند بلکه حافظه شما را نیز تقویت می کنند.

انبه حاوی مقدار زیادی آهن است

محتوای بالای آهن در انبه یک درمان طبیعی برای افراد کم خون است. همچنین ، زنان باید انبه بخورند تا سطح آهن و مقدار کلسیم در بدن آن ها افزایش یابد.

به منظور بهره مندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دریافت برنامه غذایی

دیدگاهتان را بنویسید