اگر سعی می کنید غذای سالم تری بخورید یا از برنامه غذایی خاصی پیروی کنید ، فست فود می تواند به سرعت در برنامه های شما نقش آفرینی کند.

بیشتر فست فودها سرشار از کالری ، چربی و کربوهیدرات تصفیه شده هستند اما میوه و سبزیجات کمی دارند – مگر اینکه سالاد سفارش دهید.

خوشبختانه ، زنجیره غذایی Taco Bell چندین گزینه مناسب برای رژیم های کم کالری ، گیاهخواری ، گیاهخواری ، کربوهیدرات کم ، کتو یا پروتئین بالا را ارائه می دهد.

در اینجا 18 گزینه منوی سالم در Taco Bell ، همراه با راه هایی برای سفارشی کردن سفارش شما وجود دارد.

حق رای Taco Bellدر Pinterest به اشتراک بگذارید
جاستین سالیوان/کارکنان/گتی ایماژ

1–6. کم کالری

این آیتم های منو همه کمتر از 200 کالری هستند. با این حال ، آنها نیز نسبتاً کوچک هستند و ممکن است برای تهیه یک غذای کامل که به شما احساس سیری می دهد ، به چند عدد از آنها نیاز داشته باشید.

دو یا سه گزینه با پروتئین بالا را انتخاب کنید و از کاهو یا گوجه فرنگی اضافی درخواست کنید تا این یک وعده غذایی بزرگتر و کامل تر شود.

1. تاکو ترد

Crunchy Taco با گوشت گاو ، کاهو و پنیر چاشنی در پوسته تاکو ترد عرضه می شود. یک تاکو ترد حاوی (1) است:

  • کالری: 170
  • پروتئین: 8 گرم
  • چربی: 9 گرم
  • کربوهیدرات: 13 گرم
  • فیبر: 3 گرم
  • سدیم: 310 میلی گرم

2. تاکو نرم

تاکو نرم تاکو بل شبیه تاکو ترد است اما با یک تورتیلا نرم تهیه شده است. این شامل گوشت گاو ، کاهو و پنیر است. One Soft Taco ارائه می دهد (1):

  • کالری: 180
  • پروتئین: 9 گرم
  • چربی: 9 گرم
  • کربوهیدرات: 17 گرم
  • فیبر: 3 گرم
  • سدیم: 500 میلی گرم

3. Doritos Locos Taco

Doritos Locos Taco دارای پوسته تاکو ترد ساخته شده از پنیر ناچو Doritos است. پر از گوشت گاو ، کاهو و پنیر چاشنی است. One Doritos Locos Taco شامل (1):

  • کالری: 170
  • پروتئین: 8 گرم
  • چربی: 9 گرم
  • کربوهیدرات: 13 گرم
  • فیبر: 3 گرم
  • سدیم: 360 میلی گرم

4. Cheesy Roll Up

The Cheesy Roll Up ترکیبی از سه پنیر تاکو بل است که به شکل یک تورتیلا نرم درآمده است. علاوه بر کالری کمی ، گیاه خوار است. شامل (1):

  • کالری: 180
  • پروتئین: 9 گرم
  • چربی: 9 گرم
  • کربوهیدرات: 15 گرم
  • فیبر: 2 گرم
  • سدیم: 430 میلی گرم

5. لوبیا سیاه و برنج

این کاسه شامل لوبیا سیاه و برنج چاشنی است. این گیاه خوار است و (1):

  • کالری: 170
  • پروتئین: 4 گرم
  • چربی: 4 گرم
  • کربوهیدرات: 31 گرم
  • فیبر: 4 گرم
  • سدیم: 320 میلی گرم

6. ذوب چیپتل مرغ

مذاب Chipen Chipotle از مرغ ، پنیر و سس خامه ای خامه ای روی یک تورتیلا نرم تشکیل شده است. از نظر پروتئین ، بهترین گزینه را در بین گزینه های کم کالری ارائه می دهد و (1):

  • کالری: 190
  • پروتئین: 12 گرم
  • چربی: 9 گرم
  • کربوهیدرات: 15 گرم
  • فیبر: 1 گرم
  • سدیم: 530 گرم

7-9 گیاه خواری

Taco Bell دارای منوی Veggie Cravings با 18 مورد منوی گیاهی است. برای گیاهخواری آنها ، درخواست حذف هرگونه محصولات لبنی را کنید. به عنوان مثال ، درخواست کنید که غذاها را به سبک fresca دریافت کنید تا پنیر و خامه ترش را با گوجه فرنگی خرد شده جایگزین کنید.

7. لوبیا سیاه Quesalupa

Quesalupa یک غذای تخصصی Taco Bell است که با پوسته ضخیم و جویدنی Chalupa ساخته شده و با ترکیبی از پنیرها پر شده است. این گیاه خواری همچنین حاوی لوبیا سیاه ، خامه ترش ، کاهو و گوجه فرنگی است. ارائه می دهد (1):

  • کالری: 590 کالری
  • پروتئین: 22 گرم
  • چربی: 33 گرم
  • کربوهیدرات: 51 گرم
  • فیبر: 9 گرم
  • سدیم: 870 میلی گرم

8. Black Bean Crunchwrap Supreme

Black Bean Crunchwrap Supreme یکی دیگر از تخصص های Taco Bell است. این شامل لوبیا سیاه و سس پنیر در زیر پوسته تاسکو ترد است که روی آن کاهو ، گوجه فرنگی و خامه ترش قرار دارد. همه اینها در یک تورتیلا بسیار بزرگ پیچیده شده و کبابی می شوند. این گزینه شامل (1):

  • کالری: 510 کالری
  • پروتئین: 13 گرم
  • چربی: 17 گرم
  • کربوهیدرات: 77 گرم
  • فیبر: 8 گرم
  • سدیم: 1080 میلی گرم

9. Veggie Power Menu Bowl

کاسه منوی Veggie Power با لوبیا سیاه ، گوآکامول ، گوجه فرنگی ، کاهو ، خامه ترش و پنیر خرد شده روی یک تخت برنج چاشنی تهیه می شود. ارائه می دهد (1):

  • کالری: 430
  • پروتئین: 12 گرم
  • چربی: 17 گرم
  • کربوهیدرات: 57 گرم
  • فیبر: 10 گرم
  • سدیم: 810 میلی گرم

10. کربوهیدرات کم یا کتو: Power Menu Bowl با تغییرات

از آنجا که لوبیا ، برنج و تورتیلا با کربوهیدرات بالا در بیشتر آیتم های منو ظاهر می شود ، اگر از رژیم غذایی کتو یا کربوهیدرات کم پیروی کنید ، وعده های غذایی تاکو بل معمولاً مطلوب نیست. با این حال ، با چند تغییر ، می توانید از یک کاسه منوی قدرت لذت ببرید (2، 3، 4)

از منوی استیک یا مرغ Power Menu Bowl با گوشت اضافی و بدون لوبیا یا برنج بخواهید. شما یک کاسه پاور منو با گوشت ، پنیر ، گوآکامول ، کاهو ، خامه ترش ، گوجه فرنگی و سس مزرعه آووکادو دریافت خواهید کرد.

در اینجا اطلاعات تغذیه ای یک کاسه منوی مرغ با مرغ اضافی ، بدون لوبیا و بدون برنج آمده است (5):

  • کالری: 290
  • پروتئین: 29 گرم
  • چربی: 15 گرم
  • کربوهیدرات: 8 گرم
  • فیبر: 3 گرم
  • سدیم: 1040 میلی گرم

11-18. پروتئین بالا

اگر از رژیم خاصی مانند گیاهخواری ، کتو یا کم کالری پیروی نمی کنید ، بهترین گزینه های Taco Bell اغلب آنهایی هستند که بیشترین پروتئین را دارند. از آنجا که پروتئین سیر کننده است ، یک وعده غذایی با پروتئین زیاد شما را بیشتر از موارد منوی کم پروتئین سیر می کند (6)

توجه داشته باشید که در حالی که این گزینه ها سرشار از پروتئین هستند ، کالری ، چربی ، کربوهیدرات های تصفیه شده و سدیم زیادی نیز دارند. برای کاهش کالری و محتوای چربی بدون کاهش قابل ملاحظه پروتئین ، از آنها بخواهید که به سبک آرایشی و بهداشتی استفاده کنند.

هر یک از این گزینه های منو حاوی حداقل 20 گرم پروتئین در هر وعده بدون هیچ گونه تغییری است.

11. Quesalupa

Quesalupa یک پوسته جویدنی و پر از پنیر با گوشت گاو ، خامه ترش ، پنیر خرد شده ، کاهو و گوجه فرنگی است. ارائه می دهد (1):

  • کالری: 610
  • پروتئین: 25 گرم
  • چربی: 36 گرم
  • کربوهیدرات: 46 گرم
  • فیبر: 8 گرم
  • سدیم: 1000 میلی گرم

12. کوئساریتو

Quesarito یک تخصص Taco Bell است. این تقاطع بین یک کوسادیلا پنیری و یک بوریتو گوشت گاو شامل یک پنیر کوسادیلا است که مانند بوریتو پیچیده شده و پر از گوشت گاو چرب ، پنیر خرد شده ، سس پنیر ، خامه ترش ، برنج چاشنی و سس چیپوتل است. شامل (1):

  • کالری: 650
  • پروتئین: 22 گرم
  • چربی: 33 گرم
  • کربوهیدرات: 67 گرم
  • فیبر: 6 گرم
  • سدیم: 1،390 میلی گرم

13. Cheesy Gordita Crunch

Cheesy Gordita Crunch یک آیتم منوی Taco Bell است که شامل یک تاکو ترد پیچیده شده در نان مسطح پوشیده از پنیر است. این شامل گوشت گاو ، پنیر خرد شده ، کاهو و سس مزرعه تند است. One Cheesy Gordita Crunch ارائه می دهد (1):

  • کالری: 500
  • پروتئین: 20 گرم
  • چربی: 28 گرم
  • کربوهیدرات: 41 گرم
  • فیبر: 5 گرم
  • سدیم: 850 میلی گرم

14. Quesadilla

Quesadilla های تاکو بل از مرغ ، گوشت گاو یا استیک ، مخلوط سه پنیر خرد شده و سس ژالاپنو خامه ای در یک تورتیلا فوق العاده بزرگ که از وسط تا شده و کباب می شود ، تهیه می شود. قسادیلا مرغ حاوی (1):

  • کالری: 510
  • پروتئین: 27 گرم
  • چربی: 26 گرم
  • کربوهیدرات: 38 گرم
  • فیبر: 4 گرم
  • سدیم: 1250 میلی گرم

15. کاسه منوی قدرت

کاسه پاور منو را می توان با مرغ یا استیک تهیه کرد. همچنین با خامه ترش ، پنیر خرد شده ، گوآکامول ، برنج چاشنی ، لوبیا سیاه ، سس آووکادو ، کاهو و گوجه فرنگی همراه است. نسخه مرغ شامل (1) است:

  • کالری: 470
  • پروتئین: 26 گرم
  • چربی: 19 گرم
  • کربوهیدرات: 50 گرم
  • فیبر: 7 گرم
  • سدیم: 1200 میلی گرم

16. Grande تست شده صبحانه Burrito

برای صرف یک صبحانه کامل ، می توانید یک صبحانه برشته برشته بزرگ با سوسیس یا استیک تهیه کنید. علاوه بر این ، این بوریتو حاوی پنیر خرد شده ، تخم مرغ ، سیب زمینی و گوجه فرنگی است. صبحانه برشته بورریتو با سوسیس شامل (1):

  • کالری: 560
  • پروتئین: 22 گرم
  • چربی: 31 گرم
  • کربوهیدرات: 49 گرم
  • فیبر: 4 گرم
  • سدیم: 1150 میلی گرم

17. صبحانه Crunchwrap

Crunchwrap صبحانه حاوی قهوه ای های هش ، تخم مرغ ، بیکن ، پنیر و سس خامه ای ژالاپنو است که همه آنها در یک تورتیلا بزرگ پیچیده شده و کباب شده اند. یک صبحانه Crunchwrap شامل (1):

  • کالری: 670
  • پروتئین: 21 گرم
  • چربی: 41 گرم
  • کربوهیدرات: 50 گرم
  • فیبر: 4 گرم
  • سدیم: 1270 میلی گرم

18. صبحانه برشته هش براون Burrito

صبحانه برش برش هش براون از بیکن ، قهوه ای های قهوه ای ، پنیر خرد شده و تخم مرغ در یک تورتیلا تهیه می شود. یکی ارائه می دهد (1):

  • کالری: 570
  • پروتئین: 21 گرم
  • چربی: 33 گرم
  • کربوهیدرات: 49 گرم
  • فیبر: 4 گرم
  • سدیم: 1270 میلی گرم

سفارش سالمتر در Taco Bell

در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید موارد منو در Taco Bell را مغذی تر کنید:

  • گوشت یا حبوبات اضافی بخواهید. این میزان کالری را افزایش می دهد اما مقدار پروتئین را نیز افزایش می دهد که باعث می شود غذا بیشتر سیر شود (6، 7)
  • به سبک آبرنگ درخواست کنید. این جایگزین پنیر ، خامه ترش و سس های حاوی مایونز با گوجه فرنگی خرد شده می شود و هر کدام چند صد کالری از غذاهای منو کاهش می دهد.
  • گوآکامول بخواهید. آووکادویی که برای تهیه گوآکامول استفاده می شود کالری می افزاید اما همچنین منبع عالی چربی های سالم گیاهی است (8)
  • یک نوشیدنی بدون کالری انتخاب کنید. اکثر نوشابه ها حاوی قند و کالری هستند که می تواند باعث افزایش وزن شود ، بنابراین به جای آن آب ، چای بدون شیرین یا نوشابه را انتخاب کنید (9)
  • شیرینی ها را منتقل کنید. Taco Bell آب نبات های یخ زده و اقلام دسر را ارائه می دهد ، اما اینها بیشتر کالری خود را از قند دریافت می کنند ، بنابراین بهتر است از آنها اجتناب کنید (10)
  • از ماشین حساب آنلاین استفاده کنید. وب سایت Taco Bell دارای یک ماشین حساب تغذیه است که به شما امکان می دهد وعده غذایی خود را برای مشاهده اطلاعات تغذیه برنامه ریزی و سفارشی کنید. این می تواند هنگام برنامه ریزی یک غذای فست فود متناسب با برنامه یا ترجیحات غذایی شما مفید باشد (5).

توجه داشته باشید که مانند بسیاری از فست فودها ، اگر از رژیم محدود سدیم استفاده می کنید ، وعده های غذایی Taco Bell مناسب نخواهد بود. تقریباً همه گوشت ها ، لوبیاها ، سس ها ، تورتیلا ها و صدف ها از قبل تهیه شده یا با مقدار زیادی نمک چاشنی شده اند (11)

به علاوه ، اگر به دنبال دوری از افزودنی های غذایی یا غذاهای بسیار فرآوری شده هستید ، از این زنجیره غذایی اجتناب کنید. به جز سبزیجات تازه ، بیشتر مواد Taco Bell بسیار پردازش شده و حاوی افزودنی های غذایی هستند.

این موضوع قابل تامل است. تحقیقات نوظهور نشان می دهد که غذاهای بسیار فرآوری شده ممکن است در چاقی و ایجاد بیماری های مزمن مانند دیابت نوع 2 ، بیماری های قلبی و سرطان نقش داشته باشند.12، 13، 14)

غذاهای بسیار فرآوری شده نیز معمولاً بسیار خوش طعم هستند ، به این معنی که طعم آنها بسیار خوب است. این امر باعث می شود حتی پس از سیری نیز بتوانید غذا بخورید و اشتهای آینده شما را برای غذاهای بسیار فرآوری شده افزایش دهد (15، 16، 17)

نتیجه نهایی

بیشتر فست فودها سرشار از کالری ، چربی و کربوهیدرات های تصفیه شده هستند. Taco Bell نیز از این قاعده مستثنی نیست ، اگرچه این زنجیره غذایی گزینه های کم کالری ، پروتئین بالا و گیاهخواری را نیز ارائه می دهد – و با چند تغییر ، شما حتی می توانید یک وعده غذایی کتو پیدا کنید.

اگر سدیم را محدود می کنید یا از غذاهای بسیار فرآوری شده اجتناب می کنید ، Taco Bell ممکن است انتخاب خوبی برای شما نباشد.

برای اینکه غذاهای تاکو بل خود را تا حد ممکن مغذی کنید ، غذای خود را به سبک فرسکا با گوشت یا حبوبات اضافی بخواهید ، نوشیدنی های بدون قند را انتخاب کنید و از دسرها صرف نظر کنید.