امگا۳ چطور باعث کاهش وزن می‌شود؟

امگا۳ یکی از اسیدهای چرب ضروری بدن است که نقش بسیار مؤثری در حفظ سلامتی دارد. امگا۳ را می‌توان در مواد غذایی گیاهی مانند گردو، بذر کتان و دانه چیا به‌وفور یافت کرد. از طرفی اسیدهای چرب امگا۳ زنجیره بلند شامل اسید ایکوزاپنتانوئیک و اسید دوکوزاهگزانوئیک می‌شود که در روغن ماهی، جلبک، روغن جلبک و … ادامه

چه غذاهایی برای کیست تخمدان خوب نیست

کیست تخمدان در زنان یکی از شایع‌ترین مسائل پزشکی است که می‌تواند نگرانی زیادی به وجود آورد. رژیم غذایی عامل تعیین کننده‌ای در احتمال ایجاد کیست تخمدان در زنان است. برخی مواد غذایی موجب کوچک شدن یا پیشگیری از کیست‌های تخمدان می‌شوند در حالی که غذاهای مضر برای کیست می‌توانند به رشد و گسترش آن‌‌ها … ادامه

۵ کمبود تغذیه ای بسیار رایج

بسیاری از املاح و مواد مغذی جهت حفظ سلامتی ضروری هستند، همانطوری که دریافت تمام آنها از رژیم غذایی ممکن است اما رژیم های غذایی با الگوی غربی و غذاهای آماده یا پروسس شده از نقطه نظر مواد غذایی مغذی می تواند دارای ایرادات زیادی باشد. امروز به بررسی ۷ کمبود تغذیه ای رایج می … ادامه

گلیکوژن چیست؟همه چیز در مورد گلیکوژن

آنچه در این مقاله می‌خوانید: بیشتر کربوهیدراتی را که ما مصرف می‌کنیم از گلوکز تشکیل شده است؛ که اساسی‌ترین منبع انرژی است. زمانی که بدن به سوخت نیاز نداشته باشد، مولکول‌های گلوکز یک مولکول گلیکوژن را تشکیل می‌دهند. طی ورزش، خصوصاً ورزش‌های شدید و سنگین، عضلات سراغ این نوع ذخیره‌ی قندی می‌روند تا ATP یا … ادامه

خواص گشنیز برای سلامتی (و روش مصرف آن)

گشنیز یکی از گیاهان باارزش است که سرشار از خواص درمانی است و حاوی مواد مغذی و آنتی اکسیدان های مفید برای سلامتی بدن است. این گیاه به عنوان یک چاشنی قوی در غذاها استفاده میشود. در این مقاله به بررسی خواص گشنیز میپردازیم. گیاه شناسی گشنیز گشنیز گیاهی است علفی و یک ساله، به … ادامه

بهترین غذاها، بایدها و نبایدهای غذایی برای تقویت هوش کودکان

خوردن غذاهای مغذی خاص موجب رشد مغز کودک و بهبود عملکرد، حافظه و تمرکز مغز شود. یک رژیم سالم و متعادل، برای مغز نیز مفید است. غذاهای مناسب می توانند عملکرد مغز، حافظه و تمرکز را بهبود بخشد؛ مانند بدن، مغز مواد مغذی را از غذا جذب می کند و این 10 غذایی که در … ادامه

مصرف هندوانه و چاقی

مصرف هندوانه و چاقی مصرف هندوانه در تابستان بسیار محبوب و شایع است، اما اگر در خوردن آن زیاده روی کنیم، باعث چاقی می‌شود. در ادامه این مطلب از سایت دکتر رضا اطمیانی متخصص تغذیه اصفهان به بررسی مصرف هندوانه و چاقی می پردازیم. هندوانه یکی از میوه‌های تابستانی مورد علاقه بسیاری از افراد است … ادامه

افراط در مصرف گوشت قرمز ممنوع

عوارض افراط در مصرف گوشت قرمز در این بخش از سایت دکتر اطمینانی متخصص تغذیه اصفهان به بررسی نتیجه افراط در مصرف گوشت قرمز می پردازیم تا پایان همراه ما باشید. نکته مهم دیگر این است که افراط در مصرف گوشت موجب افزایش اسیداوریک خون شده و ایجاد عارضه نقرس در شخص می‌نماید و این … ادامه

اهمیت کنترل گرسنگی

چگونه گرسنگی را کنترل کنیم؟ اهمیت کنترل گرسنگی : دانستن و درک علم گرسنگی و سیری و فرآیندهای مربوط به آن به کارشناسان تغذیه کمک می‌کند تا به مراجعان خود بیشتر کمک کنند.وقتی افراد می‌خواهند وزن کم کنند، حس گرسنگی که به آنها فشار وارد می‌کند، مانع از موفقیت آنها می‌شود. وقتی آنها میزان کالری‌های … ادامه

این هوس های خطرناک غذایی نشان بیماری مرگبارند

  هوس های غذایی نشانه ای از این بیماری هستند؟  مه شو : هوس غذای بیش از اندازه  ممکن است در بدن خبر  از بیماری هم باشد و اما چیزی که بیشتر ما در برهه ای از زندگی تجربه می کنیم. هوس خوردن  و تکرار بیش از حد یک غذای مشخص است که علت وجود یک بیماری در بدن ما به … ادامه