5 توصیه مهم برای لاغری سریع و تثبیت وزن

شاید این ماجرا برای شما نیز آشنا باشد. تصمیم به لاغری سریع می گیرید. پس یک رژیم غذایی را شروع می کنید و چند کیلو وزن کم می کنید. ولی به محض خارج شدن از رژیم و برنامه غذایی، وزنی را که از دست داده بودید، دوباره به شما برمی گردد. اگر شما در یک چرخه از دست دادن و دوباره گرفتن وزن گیر افتاده اید، باید بدانید که تنها نیستید. زیرا افراد زیادی در این چرخه گرفتار هستند. بیایید صادقانه با آن روبرو شویم، این غیر ممکن است که همیشه در یک رژیم غذایی باقی بمانید.

به همین دلیل ما می خواهیم روش هایی را با شما در میان بگذاریم که بیشتر از اینکه به رژیم غذایی شباهت داشته باشد، تغییر به سبک زندگی سالم است. هدف ما این است که به لاغری سریع شما و پیدا کردن یک رژیم غذایی یا در واقع یک شیوه زندگی، که بتوانید همیشه از آن لذت ببرید، کمک کنیم. با این روش شما به عادت های سلامتی که برای لاغری سریع مورد نظر خود به آن ها نیاز دارید مجهز می شوید. اگر می خواهید وزن کم کنید و آن را ثابت نگه دارید، این پنج توصیه را از دست ندهید.

لاغری سریع و تثبیت آن

توصیه های مهم برای لاغری سریع و تثبیت آن

یک. هرگز در هنگام خوردن تلویزیون تماشا نکنید

شما از سرکار به منزل می آیید، شام را آماده می کنید. در حالی که یک قسمت از سریال مورد علاقه تان را تماشا می کنید از خوردن شام تان لذت می برید. کاملا بی ضرر به  نظر می رسد. اما کارشناسان معتقدند که این می تواند باعث افزایش وزن شما شود. یکی از دلایل آن این است که شما وقتی بی حرکت هستید، فرصت خوبی به دست می آورید برای ناخنک زدن و کم کم خوردن، بدون اینکه فکر کنید یا متوجه باشید که به چه میزان دارید می خورید. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم یک قانون برای زمان خوردن خود تصویب کنید. قانون “تلویزیون خاموش” یا “صفحه نمایش خاموش” یعنی هر وسیله ای مثل گوشی موبایل، تبلت یا کامپیوتر را نیز در حین خوردن کنار بگذارید. به این ترتیب شما بیشتر بر روی غذا تمرکز می کنید و احتمال پرخوری کم می شود.

توصیه دیگری که برای شما داریم این است که، زمانی را که صرف تماشای تلویزیون می کنید را برای ورزش بگذارید. به عبارت دیگر، اگر شما 30 دقیقه پیاده روی کنید، می توانید 30 دقیقه دیگر را به تماشای تلویزیون بپردازید. این به شما کمک می کند تا از افتادن روی مبل دور شوید و بیشتر در حرکت باشید. و مطمئنا در کاهش وزن شما بسیار موثر خواهد بود.

دو. بیشتر “غذای واقعی” بخورید

کارشناسان معتقدند که خوردن غذای واقعی (یا غذایی که به حالت طبیعی نزدیک تر است) برای شما و خانواده تان سالم تر است. “غذای واقعی” شامل میوه های تازه، سبزیجات، ماهی و گوشت است که با مواد مغذی کامل می شوند. غذاهای فرآوری شده مواد مغذی و سالم کمتری دارند، و مملو از چربی، کالری، قند و نمک هستند. غذا های فرآوری شده شامل اکثر غذاهای بسته بندی شده، منجمد و فست فود ها می باشند. کارشناسان توصیه می کنند که غذاهای فرآوری شده را محدود کنید و تا حد امکان رژیم غذایی تان را با مواد غذایی تازه تهیه کنید.

یاد بگیرید موقع طبخ یک غذای سالم از ادویه ها برای طعم دادن به آن استفاده کنید، به جای رژیم های غذایی پر از شکر و کربوهیدرات. هر زمان خواستید از مواد غذایی آماده استفاده کنید، سعی کنید مواردی را انتخاب کنید که دارای مواد کمتری هستند. و با چک کردن برچسب ارزش غذایی محصول مطمئن شوید که چربی، کالری، نمک و قند اضافی نداشته باشد. و به این ترتیب به لاغری سریع خود و ثابت ماندن آن کمک کنید.

سه. برای خود اهداف واقع بینانه انتخاب کنید، که بتوانید به درستی انجام شان دهید

اکثر مردم وقتی برنامه ای را برای لاغری سریع شروع می کنند، نتیجه را هدف قرار می دهند. آن ها کسانی هستند که بر روی نتیجه نهایی تمرکز می کنند، مانند “من میخوام 30 کیلو وزن کم کنم” یا “من می خوام 60 کیلو باشم”. این نوع اهداف می توانند مفید باشند، ولی در مقایسه با اهدافی که روی عملکرد تمرکز دارند اثرگذار نیستند. مثلا کسانی که بر روی یک عمل یا فرآیند فوکوس می کنند، می گویند “من می خواهم هر روز 30 دقیقه پیاده روی کنم” یا “من می خواهم هر روز 4 وعده سبزیجات بخورم”.

پس وقتی هدف کاهش وزن خود را تعیین کردید (مثلا 10 کیلو)، فکر کنید که چه اقداماتی باید برای رسیدن به آن انجام دهید و آن ها را در یک دفترچه یادداشت کنید. چه “هر روز صبحانه خوردن” باشد چه “استفاده از پله به جای آسانسور”، فرقی نمی کند. اهداف عملکرد به شما کمک می کنند تا در رژیم غذایی خود پیروز شوید. همانطور که یاد می گیرید که چه چیزهایی روی بدن شما جواب می دهد و پیشرفت خود را مشاهده می کنید، انگیزه ی بیشتری پیدا می کنید تا اهداف واقع بینانه ای برای خود تعیین کنید، که شما را به چالش بکشد و مناسب زندگی خاص شما باشد.

چهار. جلوگیری از زیاد خوردن

خوردن غذا خیلی خوب و دلچسب است. اما می تواند با افزایش وزن همراه باشد. تماشا و بو کشیدن در یک رستوران، دکه اغذیه فروشی، نانوایی یا بارهای غذا می تواند شما را وسوسه کند برای خرید یک غذای پر کالری (حتی زمانی که شما اصلا گرسنه نیستید). به همین دلیل کارشناسان می گویند، هنگامی که برای لاغری سریع تلاش می کنید از رفتن به رستوران ها اجتناب کنید. این ممکن است در ابتدا دلهره آور باشد، اما با یک برنامه ریزی هوشمندانه، شما می توانید وعده های غذایی بیشتری را در خانه بخورید. یک راه آسان برای شروع این است که در روزهای تعطیل، برای تمام وعده های غذایی خود در طول هفته (شامل صبحانه، نهار، شام و تنقلات) برنامه ریزی کنید.

اگر مراسمی دارید که می خواهید در آن بدرخشید و وقت کمی برای شرکت در این مراسم دارید یا به طور کلی فرصت کمی برای کم کردن وزن خود دارید ، برنامه غذایی لاغری تضمینی را به کار ببرید تا در 2 هفته 10 کیلو وزن کم کنیداستراتژی برنامه ریزی وعده غذایی برای هفته (به جای روز به روز) بسیار موثرتر است و کمک می کند تا شما در مسیر درست حرکت کنید. توانایی شما در کنترل بخش ها و برنامه های وعده های غذایی، در شکست یا پیروزی شما برای لاغر سریع تاثیر گذار است. مثلا میتوانید در هنگام آشپزی مقدار بیشتری غذا بپزید، تا بتوانید باقیمانده غذا برای نهار خود بگذارید. یا از میان وعده های سالم استفاده کنید، نظیر تکه های میوه ها و سبزیجات، آجیل، پاپ کورن و غیره. به این ترتیب شما تا رسیدن به وعده غذایی بعدی انرژی ذخیره خواهید کرد. وقتی غذا می خورید، سعی کنید انتخاب های سالم تری داشته باشید. مثلا سوپ های گوجه ای را جایگزین سوپ خامه ای کنید. در انتخاب غذاهای اصلی نیز از سبزیجات یا ماهی استفاده کنید. سعی کنید از خوردن دسر اجتناب کنید یا میوه را جایگزین آن کنید.

پنج. زیاد فعالیت کنید، خیلی زیاد!

حتما می دانید که ورزش کردن در روند لاغری سریع بسیار اهمیت دارد. اما چه نوع تمرینی برای شما بهتر است؟ طبق گفته کارشناسان؛ بهترین تمرین آن است که مناسب شخص شما باشد. و لازم نیست ساعت های طولانی در باشگاه مشغول ورزش کردن باشید. هر فعالیتی که انجام دهید، فعالیت خوبی است: پیاده روی در یک فروشگاه، رسیدگی به گیاهان باغچه، تمیز کردن خانه، همه جز فعالیت های مفید به شمار می روند. در حقیقت خیلی از فعالیت هایی که از گذشته انجام می دادید، کالری بیشتری نسبت به آنچه تصور می کردید، می سوزانند. مثلا یک ساعت دوچرخه سواری می تواند حدود 292 کالری بسوزاند، یا یک ساعت رقص 219 کالری می سوزاند. این را جز وظایف روزانه خود قرار دهید، “انجام هرکاری که می تواند در روز باعث تحرک شما شود”. شک نکنید که این کار جواب می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید