رژیم ها به دلایل زیادی شکست می خورند – یکی اینکه مردم اغلب بر کاهش وزن تمرکز می کنند تا اینکه کار سختی را برای بهبود رابطه خود با غذا و بدن انجام دهند (1، 2، 3)

این می تواند یک چرخه کاهش سریع وزن و به دنبال آن افزایش وزن ایجاد کند ، که گاهی اوقات به آن رژیم یویو نیز گفته می شود. این غیرمولد است و می تواند منجر به اختلال در خوردن غذا و افزایش خطر مرگ و میر و بیماری های قلبی عروقی شود (2، 3، 4، 5)

خوشبختانه تأییدات مثبت ، که عبارتهای ساده ای هستند که برای خود تکرار می کنید ، می تواند به شما در تنظیم مجدد طرز فکر و تأثیرگذاری بر احساسات و رفتار کمک کند (6، 7)

اگرچه آنها گلوله های جادویی نیستند ، اما تکرار این جملات برای چند دقیقه در روز ممکن است به تغییر الگوهای فکری منفی و افزایش انگیزه و اعتماد به نفس کمک کند (6، 7)

در اینجا 7 عبارت مثبت برای بهبود رفاه و تعمیق ارتباط شما با بدن ارائه شده است.

زنی که بیرون یوگا انجام می دهددر Pinterest به اشتراک بگذارید
کاوان ایماژ/گتی ایماژ

1. من سالم و قوی هستم

فرهنگ رژیم غذایی به ما می گوید بدن باید نگاه خاصی داشته باشد و بنابراین ، ما می توانیم خود را برای رسیدن به دست نیافتنی از دست بدهیم.

اما به یاد داشته باشید که ضرب المثل قدیمی صادق است: بدن در هر شکل و اندازه ای وجود دارد. به جای تعقیب یک ایده آل دلخواه و ظاهر خاص ، تفکر خود را به سمت تمرکز بر عملکرد تغییر دهید. به هر حال ، بدن ایده آل بدن شما در سالم ترین حالت است.

این تأیید از نوروپلاستیسیته مغز شما یا توانایی تغییر و سازگاری آن استفاده می کند. به عبارت دیگر ، با تکرار این تأیید ، مغز شما ممکن است آن را به عنوان واقعیت تلقی کند. این امر می تواند به خصوص در صورتی مفید باشد که احساس می کنید این تأیید تا اندازه ای آرزویی است.

بنابراین ، تکرار این مطلب ، در کنار سایر تأییدها ، ممکن است باعث شود که مغز شما به عنوان واقعیت عمل کند و متعاقباً رفتارهای سلامتی را بهبود بخشد (6، 7، 8).

با اولویت بندی تفکر آرزویی نسبت به توانایی های بدن خود ، تمرکز را از اعداد روی مقیاس یا اندازه شلوار خود حذف می کنید. این می تواند افکار شما را با وزنی که برای شما مفید است ، هماهنگ کند.

خلاصه

تکرار این جمله “من سالم و قوی هستم” ممکن است مغز شما را تشویق کند که آن را واقعیت تلقی کند. این می تواند رابطه شما با بدن شما را بهبود بخشد.

2. من از کارهایی که بدنم می تواند انجام دهد قدردانی می کنم

تمرکز بر بسیاری از کارهای شگفت انگیز که بدن شما قبلاً انجام می دهد و می تواند انجام دهد ، به تنظیم مجدد رابطه شما با آن کمک می کند.

شاخص وزن و شاخص توده بدنی (BMI) می تواند راه های مشکلی برای اندازه گیری سلامت شما باشد. این تأیید ممکن است به تغییر دیدگاه شما در مورد بدن شما کمک کند و آن را به سمت عملکرد و نه اعداد در مقیاس تغییر دهد (9، 10، 11، 12)

شاید این بچه ای باشد که حمل می کند ، غذایی که پخته می کند ، سرطانی که بر آن غلبه می کند یا خنده ای که با وجود سختی همچنان تولید می کند. نگران نباشید ، بسیاری از دستاوردهای آن تا کنون ، چه بزرگ و چه کوچک ، را تصدیق کنید.

این تأیید به جای اینکه بدن خود را به عنوان یک چیز ثابت در نظر بگیرید ، بر آنچه که قبلاً به آن دست یافته تمرکز می کند. به عبارت دیگر ، ممکن است به شما کمک کند متوجه شوید که بدن شما نیازی به اصلاح با رژیم ندارد.

و اینجا متوقف نشوید. فهرستی تهیه کنید و هر از گاهی به آن برگردید.

خلاصه

این تأیید تمرکز را از ظاهر خارج می کند و در عوض بر توانایی های بدن شما تمرکز می کند. این یک رویکرد سالم تر از تمرکز بر اعداد در مقیاس است.

3. من هر روز حرکت می کنم

شاید ورزش رسمی این کار را برای شما انجام ندهد و این مشکلی نیست. ایده “تمرین کردن” را به معنای “حرکتی که احساس خوبی دارد” تغییر دهید.

اگر کلاس چرخش مانند یک حرکت کششی به نظر می رسد ، فعالیتهایی را انجام دهید که برای بدن و ذهن شما احساس خوبی دارد. شاید این حرکت کششی ملایم ، پیاده روی در یک مسیر زیبا یا رقص در خانه با موسیقی سرگرم کننده باشد.

تجدید نظر در مورد ورزش شما ممکن است شما را تشویق کند که در طول روز بیشتر حرکت کنید ، که می تواند سلامت و رفاه شما را بهبود بخشد (13، 14)

خلاصه

این تأیید به بازنگری در نحوه درک شما از ورزش کمک می کند. حرکتی را پیدا کنید که برای بدن شما لذت بخش است.

4. من می توانم کارهای دشواری انجام دهم

این تأیید ، خودکارآمدی شما یا درک شما از اینکه چگونه می توانید یک کار خاص را به خوبی انجام دهید ، تقویت می کند. خودکارآمدی بالا می تواند باعث تغییر رفتار شود (15، 16، 17، 18)

در حالی که این ادعا به خودی خود ثابت است ، شما همچنین می توانید آن را با توجه به اهداف فردی خود تغییر دهید. اگر آنچه برای شما دشوار است اما آرزوی انجام آن این است که هر روز قدم بزنید ، در عوض می توانید عبارت خود را مجدداً بیان کنید و بیان کنید “من می توانم هر روز راه بروم”.

وقتی این اهداف را تعیین می کنید ، به خاطر داشته باشید که آنها باید قابل دستیابی بوده و به تدریج ایجاد شوند. همچنین می توانید در مورد مدت زمانی که می خواهید مرتکب شوید یا هر چند وقت یکبار می خواهید رفتار جدید مربوط به سلامتی خود را تکرار کنید ، مشخص کنید.

از تغییرات بیش از حد بلندپروازانه که انجام آنها بعید است اجتناب کنید. به خاطر داشته باشید ، شما به دنبال اهداف آهسته ، پیشرونده و پایدار هستید که عادی می شوند.

خلاصه

این تأیید به ایجاد خودکارآمدی شما کمک می کند ، بنابراین تغییر رفتار را ارتقا می بخشد.

5. من هر لقمه را می چشم

غذا خوردن یک تجربه حسی است که حواس شما را فراتر از سلیقه فعال می کند. در حالی که ممکن نیست همیشه بنشینید و از هر لقمه لذت ببرید ، خود را تا آنجا که ممکن است تشویق کنید.

به ظاهر ، بو ، طعم غذای خود ، تعداد بافتی که می توانید تشخیص دهید ، صداهایی که هنگام خوردن تولید می کند یا نحوه چیدمان آن در بشقاب توجه کنید.

همانطور که پیداست ، مزه خوردن آنچه می خورید ممکن است به محدود کردن مصرف بیش از حد کمک کند (19، 20، 21)

در حالی که تحقیقات وسیع تری مورد نیاز است ، یک مطالعه نشان داد که حجم زیاد کار با شدت کاهش طعم هنگام غذا خوردن مطابقت دارد. شرکت کنندگانی که در حین غذا خوردن چند کار را انجام دادند ، برای جبران این کاهش شدت ، بیشتر غذا خوردند یا نوشیدند.19، 20، 21، 22)

خوردن آگاهانه یک تمرین است و یادگیری آن ممکن است زمان بر باشد. این تأیید ممکن است به شما یادآوری کند که بنشینید و از تغذیه خود لذت ببرید.

خلاصه

خوردن آگاهانه می تواند به شما کمک کند تا از تغذیه بدن خود لذت بیشتری ببرید. این تأیید به شما یادآوری می کند که سرعت خود را کم کرده و حضور داشته باشید.

6. بدنم را می بخشم

بدن ما می تواند محل شرمساری باشد. پیامهای مضری که یک نوع اندام ایده آل را ترویج می کنند ، توسط فرهنگ رژیم غذایی ارسال می شوند و در رسانه ها تقویت می شوند. این ممکن است باعث شود شما بیش از حد بزرگ یا کوچک احساس کنید ، یا گویی قسمت خاصی از بدن آنطور که می خواهید ظاهر نمی شود.

اگر شرم از این دست بخشی از داستان بدن شما باشد ، این اعلامیه ممکن است به شما در کار برای درمان کمک کند. اگر تصور می کنید که بر روی یک قسمت خاص بدن تمرکز کنید ، اگر برای شما مناسب است تمرکز کنید.

به خاطر داشته باشید که اظهارات مثبت ممکن است برای سفر شما کافی نباشد. همچنین می توانید با یک مشاور مجاز صحبت کنید تا در مورد هرگونه مشکل مربوط به تصویر بدن با شما همکاری کند.

خلاصه

فرهنگ رژیم غذایی و رسانه می تواند ایده آل های دست نیافتنی را در مورد بدن کامل تقویت کند و حتی ممکن است باعث شرمساری شود. این تأیید به مقابله با آن کمک می کند.

7. من با خودم مهربان هستم

گفتگوی مثبت با خود ارزش بررسی در مسیر سلامتی شما را دارد. خود گفتاری تک گویی درونی است که شما با خود در درون سر خود صحبت می کنید.

متأسفانه ، گاهی اوقات نحوه صحبت کردن با خود ممکن است سخاوتمندتر از شیوه ای باشد که ما با شخص دیگری صحبت می کنیم.

در حالی که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است ، صحبت با خود مثبت ممکن است برای سلامتی مفید باشد (23).

اگر آشکارا و به شدت خود را مورد انتقاد قرار می دهید ، این تأیید می تواند به تقویت دلسوزی نسبت به خود کمک کند.

خلاصه

این تأیید به شما یادآوری می کند که نسبت به خود شفقت را تمرین کنید ، که ممکن است رفاه شما را بهبود بخشد.

نتیجه نهایی

اظهارات مثبت می توانند شروع خوبی برای بهبود رفاه و رابطه شما با بدن شما باشد.

بهترین تأییدها آنهایی هستند که برای شما مفید و منطقی هستند. بنابراین ، آنها را مختص اهداف و موقعیت خود قرار دهید.

آنها ممکن است بهترین عملکرد را داشته باشند اگر روزانه چندین دقیقه در یک زمان تکرار شوند.

اگرچه تأییدهای مثبت گلوله های جادویی نیستند ، اما حداقل می توانند نقطه شروع راه شما برای سلامتی باشند.