7 گام ساده برای جلوگیری از حمله قلبی

دلایل حمله‌ قلبی و راه‌های پیشگیری از آن

هر 37 ثانیه یک نفر به علت حمله قلبی در آمریکا جان خود را از دست می‌دهد. این یعنی سالانه در حدود 650 هزار نفر قربانی حمله قلبی می‌شوند. و این تعداد از سال 2014 در حال افزایش هم هست!

شاید عجیب‌تر و تکان دهنده‌تر از این آمار، این باشد که این بیماری در اکثر موارد قابل پیشگیری است و پیشگیری از آن اصلا هم سخت و پیچیده نیست! مشکل این است که بیشتر ما روش‌های پیشگیری را اصلا نمی‌شناسیم و به کار نمی‌گیریم.

7 گام ساده برای جلوگیری از سکته قلبی

تحقیقان نشان داده است که افرادی که در معرض ابتلا به حمله قلبی هستند می‌توانند با رعایت و اجرای 7 گام پیشگیرانه ساده، خطر حمله قلبی را تا حدود 80 درصد کاهش دهند.

بله 80 درصد! شوکه شدید! درست است؟ و تازه این همه‌اش نیست. افرادی که این اقدمات پیشگیرانه را انجام می‌دهند نه تنها خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهند بلکه خطر ابتلا به سکته مغزی را نصف و خطر ابتلا به سرطان را یک سوم کاهش می‌دهند. هچنین این اقدامات به آن‌ها یک فرصت عالی برای جلوگیری از زوال عقل (دمانس) می‌دهد!

خیلی عالی به نظر می‌رسد نه؟ حق دارید که به این ادعاهای شگفت انگیز شک کنید. همه ما در مورد درمان‌های معجزه آسا شنیده‌ایم که در واقع جز در جادو واقعیت ندارد اما این 7 گام کلاه برداری و شیادی نیستند و هزینه‌ی گزافی هم ندارند.

7 اقدام ساده که می‌تواند زندگی شما یا کسانی که دوستشان دارید نجات دهد:

1- فعالیت بدنی داشته باشید

سعی کنید در هفته 150 دقیقه فعالیت بدنی متوسط و یا 75 دقیقه ورزش سنگین داشته باشید.

2- یک رژیم غذایی سالم داشته باشید

در این جا تعارف زیادی وجود دارد، اما به طور کلی این توصیه به این معنا است که در رژیم غذایی خود از میوه و سبزی به حد کافی استفاده کنید و از غذاهای فرآوری شده که دارای قند زیاد، غلات تصفیه شده (مانند آرد سفید) و مواد نگهدارنده هستند دوری کنید.

3- سیگار نکشید

اگر سیگار می‌کشید از همین امروز برای ترک آن اقدام کنید. راهکارها و داروهای موثری برای ترک موفقیت آمیز سیگار وجود دارد.

4- وزن و تناسب اندام خود را کنترل کنید

اگر چه شاخص توده بدنی سالم بین 18.5 تا 25 کیلوگرم بر متر در نظر گرفته شده است اما برای بسیاری از افراد معیار مناسبی برای وزن سالم نیست. به احتمال زیاد اندازه‌گیری بهتر برای وزن ناسالم، اندازه دور کمر است، خصوصا اگر بیشتر از 40 اینچ برای مرد یا 35 اینچ برای یک زن باشد.

5- مراقب فشارخون خود باشید

فشارخون سالم و ایده آل 120 بر روی 80 میلیمتر جیوه است.

6- کلسترول خود را کنترل کنید

باید کلسترول خود را کمتر از < 100 mg/dL نگه دارید. این مقدار حتی برای افرادی که بیماری قلبی دارند حتی باید پایین‌تر باشد.

7- قند خون را فراموش نکنید

قند خون ناشتای سالم، کمتر از 100 میلی‌گرم در دسی لیتر است.

این 7 گام ساده و پیشگیرانه برای تمام افراد خصوصا آن دسته که بیشتر در معرض حمله قلبی و سکته مغزی هستند، مفید خواهد بود. کاش می‌شد این اطلاعات ساده را در اختیار آن دسته که قربانی حمله قلبی شدند قرار داد تا بتوانند خود را نجات بدهند. شما می‌توانید با تغییراتی به همین سادگی یکی دیگر از قربانیان حمله قلبی نباشید. لازم نیست کامل باشید، هر کدام از این 7 گام، خطر حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش می‌دهد و کیفیت زندگی شما را بهبود می‌بخشد.

به همین سادگی! حالا قدرت در دستان شماست! با کمک همین مقاله کوتاه و ساده به خود و عزیزان‌تان کمک کنید.

تریتا را در جهت رسیدن به اهدافش حمایت کنید:

منابع:

  1. https://blogs.webmd.com/heart-health/20200520/7-simple-steps-to-avoid-a-heart-attack

دیدگاهتان را بنویسید