رژیم درمانی در افراد چاق


چاقی و اضافه وزن یک معضل بزرگ می باشد که افراد زیادی در جهان از آن رنج می برند ، چاقی علاوه بر ظاهر نامتناسب در افراد باعث بروز انواع بیماری مانند فشارخون ، دیابت و غیره در فرد می شود. افرادی که اضافه وزن دارند بهتر است برای رژیم غذایی مناسب جهت کاهش وزن به دکتر مهدی شادنوش ، بهترین متخصص تغذیه در تهران جهت دریافت رژیم درمانی در افراد چاق مراجعه کنند. برای انتخاب یک دکتر خوب و با تجربه می توانید به مقاله مربوط به متخصص تغذیه مراجعه کنید و در صورت داشتن سوال از طریق وب سایت یا صفحه اینستاگرام سوالات خود را بپرسید و پاسخ دریافت کنید.

رژیم درمانی در افراد چاق

رژیم درمانی در افراد چاق

مدیریت چاقی ، شامل ترکیبی از تغییرات سبک زندگی ، تغییر در رژیم غذایی و افزایش فعالیت فیزیکی در طول زمان می باشد ؛ به همراه تعهد به یک سبک زندگی سالم تر ، پزشک شما ، داروهایی را برای کمک به کاهش وزن ، تجویز می نماید. اولین قدم در درمان چاقی ، مدیریت کردن توقعاتتان می باشد. حرکت به یک سبک زندگی سالم تر ، به زمان ، تلاش و تعهد نیاز دارد. شاید شما بلافاصله شاهد نتیجه نباشید. گاهی حتی با اینکه همه چیز را درست و طبق دستور انجام می دهید ، وزن کم نمی کنید. کاهش وزن ، به معنی سالم تر شدن است ، نه ارقامی که روی ترازو مشاهده می کنید. از فشار آوردن به خودتان برای رسیدن به انتظارات غیر منطقی ، خودداری کنید. اهداف خود را بر اساس آنچه فکر می کنید احساس راحتی بیشتری با آن دارید ، بنا کنید. در مسیر سفر کاهش وزن ، گاهی پسروی هایی را تجربه می کنید. تغییرات سبک زندگی ، یک شبه اتفاق نمی افتد. این یک فرایند زمان بر است.

رژیم های تاثیرگذار

تعداد بیشماری برنامه های رژیمی وجود دارند که با وعده های قوی در خصوص کاهش سریع وزن ، در اینترنت شناور هستند. از این برنامه های رژیمی ، آن هایی که بهتر از همه عمل می کنند ، برنامه هایی هستند که تعداد کالری هایی را که می خورید کاهش داده و اجرای مستمر آن ها در طول زمان ، آسان تر است. ساده ترین دستاورد رژیمی ، افزایش مصرف سبزیجات ، میوه جات ، غلات و پروتئین بدون چربی و در عین حال ، اجتناب از میان وعده های شیرین و غذاهای فراوری شده است. برنامه های رژیمی مثل نمونه های آورده شده در زیر نیز می تواند در صورت اجرای صحیح ، مفید باشد. ولی قبل از یافتن بهترین برنامه برای خودتان ، باید نخست ، آزمون و خطاهایی را انجام دهید. از پزشک خود بخواهید تا شما را به یک متخصص تغذیه خوب جهت کمک ، معرفی نماید. در اینجا برخی برنامه های رژیمی که تاثیر گذار بوده اند ، ارائه شده است.

محاسبه کالری

برای کاهش وزن ، کالری مصرفی شما نسبت به مقدار کالری که می سوزانید ، باید کمتر باشد. ساده ترین روش ، برای کاهش وزن ، محاسبه تعداد کالری هایی است که می خورید. برنامه های کاهش وزن ، که شامل محاسبه کالری است ، اغلب به کاهش وزن بیشتر ، نسبت به برنامه هایی منجر می شود که در آن ها ، محاسبه کالری ، در نظر گرفته نشده است. اولین قدم در رژیم درمانی در افراد چاق ، تعیین تعداد کالری هایی است که روزانه باید از دست بدهید. ماشین حساب هایی بصورت آنلاین موجود می باشد که به شما در تعیین این ارقام کمک می کند. قد ، وزن ، جنسیت و سطح فعالیت خود را برای تعیین مقدار کالری مورد نیازتان ، وارد کنید. مرحله بعد ، پیگیری تعداد کالری های موجود در غذایی است که روزانه می خورید. این به اندکی تلاش نیاز دارد ؛ ولی اپلیکیشن ها و وب سایت های بسیاری برای ساده کردن فرایند ، موجود می باشد.

رژیم درمانی در افراد چاق

انواع رژیم درمانی در افراد چاق

  • رژیم غذایی کم کربوهیدرات :

یک برنامه غذایی کم کربوهیدرات ، شامل کاهش دادن تعداد کربوهیدرات هایی است که هر روز می خورید و در عین حال ، مقدار پروتئین را افزایش می دهید. این رژیم ها اغلب ، کربوهیدرات ها را به 20 تا 50 گرم در روز ، محدود می کند. وقتی کربوهیدرات کمتری بخورید ، بدن شما شروع به تغییر دادن چربی به مولفه هایی تحت عنوان کتون ها می کند. بدن شما ، با روند استفاده از کتون ها به عنوان منبع اصلی انرژی ، هماهنگ می شود. رژیم غذایی کم کالری ، شما را به خوردن پروتئین بیشتر ، تشویق می کند که در طول گوارش ، کالری های بیشتری را نسبت به کربوهیدرات ها و چربی ها می سوزاند و باعث می شود که شما برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید.

  • رژیم غذایی بر پایه گیاه :

رژیم های غذایی بر پایه سبزی و گیاهان ، بر روی خوردن غذاهای کامل از قبیل میوه جات ، سبزیجات و غلات و در عین حال ، اجتناب از گوشت ، لبنیات و غذاهای فراوری شده ، تاکید می نماید.در یک مطالعه انجام شده بر روی 75 داوطلب چاق ، آن هایی که رژیم غذایی سبزی خوردند ، شاهد بهبود قابل ملاحظه ای در وزن بدن ، توده چربی و نشانگرهای مقاومت انسولین بودند. برنامه غذایی بر پایه گیاه ، به کاهش خطر بیماری قلبی و مشکلات سلامت دیگر کمک می کند.

  • روزه گرفتن تناوبی :

روزه گرفتن تناوبی ، روشی برای مدیریت کردن دریافت کالری با ایجاد چرخه ای بین دوره های روزه گرفتن و غذا خوردن در پروسه رژیم درمانی در افراد چاق می باشد. روزه گرفتن باعث پایین آمدن سطح انسولین می شود و در عین حال ، سطوح هورمون به میزان قابل ملاحظه ای افزایش می یابد. این به کاهش چربی کمک کرده و در عین حال ، ماهیچه را حفظ می نماید. این نوع الگوی خوردن به طور میانگین باعث کاهش 4 تا 8 درصدی وزن می شود.

چندین روش روزه گرفتن تناوبی وجود دارد که عبارتند از :

روزه گرفتن  یک روز در میان : شما به طور نرمال ، 5 روز در هفته می خورید و جذب کالری تان را برای 2 روز هفته به 500 تا 600 کالری ، محدود می کنید.

روش 16/8 : با این روش ، شما دوره خوردن خود را به 8 ساعت محدود می کنید. برای مثال ، می توانید بین 12 ظهر و 8 شب بخورید. سپس به مدت 16 ساعت بین این دو ساعت را روزه بگیرید.

بخورید – نخورید – بخورید : این روش ، شامل روزه گرفتن به مدت 24 ساعت ، یک یا دو بار در هفته است. برای مثال ، شما یک روز بین نهار تا شام روز بعد ، چیزی نمی خورید. شاید مدتی طول بکشد تا برنامه ای را که بهترین تاثیر را بر روی شما دارد ، پیدا کنید. اگر مطمئن نیستید چه برنامه ای برای شما بهترین است ، با پزشک یا متخصص تغذیه خود صحبت کنید.

رژیم درمانی در افراد چاق

رژیم درمانی در افراد چاق

تغییر سبک زندگی

مدیریت چاقی ، از حوزه رژیم غذایی فراتر می رود. شما باید سبک زندگی خود را نیز تنظیم کنید. ولی لازم نیست همه این تغییرات را یک جا ، ایجاد کنید. در اینجا ، تعدادی تغییرات سبک زندگی که می توانید با گذر زمان ، به زندگی روزمره خود اضافه کنید ، آمده است.

  • یخچال خود را با میوه ، سبزیجات و میان وعده های سالم پر کنید.
  • آب بیشتری مصرف کنید.
  • از یک بشقاب کوچک استفاده کنید.
  • آهسته غذا بخورید.
  • وقتی جلوی تلوزیون نشسته اید ، غذا نخورید.
  • به اندازه کافی بخوابید.
  • از ورودی خانه ، کمی دورتر پارک کنید تا بخشی از راه را پیاده بروید.
  • به جای آسانسور از پله استفاده کنید.
  • در روند رژیم درمانی در افراد چاق بایستی از رفتن به رستوران های فست فود خودداری کنید.
  • غذاهای پر فیبر بخورید.
  • سطح استرس خود را کاهش دهید.
  • نوشیدنی های شیرین را حذف کنید.
  • روز خود را با خوردن صبحانه سالم و پر از پروتئین ، مثل تخم مرغ شروع کنید.
  • اگر بیرون غذا می خورید ، نیمی از غذا را برای روز بعد نگه دارید.

بکارگیری تعدادی از این تغییرات ، می تواند تاثیر قابل ملاحظه ای بر روی وزن و سلامت عمومی شما داشته باشد.

رژیم غذایی آنلاین

افرادی که به دلیل مشغله کاری خود نمی توانند به بهترین متخصص تغذیه در تهران مراجعه کنند می توانند از طریق وب سایت اقدام به دریافت رژیم اینترنتی نمایند. فقط در هنگام درخواست رژیم اینترنتی از مشاوره تغذیه به این نکته مهم توجه کنید که تمامی اطلاعات مربوط به سن ، وزن ، قد ، بیماری و غیره را به متخصص بگویید تا با توجه به شرایط شما برنامه غذایی مناسبی را برایتان تجویز نماید.

رژیم درمانی در افراد چاق

افراد پس از دریافت رژیم لاغری خود بهتر است طبق آن عمل کنند تا بهترین نتیجه را دریافت نمایند. رژیم درمانی باعث کنترل دیابت ، فشارخون ، یبوست و غیره می شود و افراد شادابی خود را به دست می آورند و اندام شان زیباتر می شود. در صورتی که فرد نتوانست برنامه تهیه شده را رعایت کند بهتر است با مشاور خود صحبت کند تا نکات کلیدی برای رعایت آن ها را به شما بگوید.

آیا رژیم لاغری باعث گرسنگی زیاد می شود ؟

برخی از افرد فکر می کنند با دریافت رژیم درمانی در افراد چاق باید گرسنگی را تحمل کنند در حالی که این چنین نبوده و حتی وعده های غذایی آن ها نیز بیشتر می شود. برنامه غذایی باعث می شود که فرد مواد غذایی با مقدار کالری مشخصی را مصرف کند و به این ترتیب به وزن ایده آل خود برسد. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایر مقالاتی که در وب سایت وجود دارد مراجعه کنید.

کاهش وزن در بازه بارداری و شیردهی :

بارداری از حساس ترین مراحل زندگی یک زن می باشد. برای رعایت ساده ترین برنامه غذایی بهتر است که تحت نظر بهترین متخصص تغذیه این کار را انجام دهید. برای برخی از زنان این احتمال وجود دارد که دریافت رژیم غذایی می تواند زمینه ساز بروز مشکلات دیگری شود. بارداری یکی از عواملی است که خانم ها در آن دوران دچار افزایش وزن و چاقی می شوند. این حالت برای برخی ناخوشایند می باشد و سعی بر تنظیم وزن خود را دارد. رژیم درمانی در افراد چاق در تهران می تواند یکی از بهترین راه کارهای پیشنهادی برای این اشخاص باشد که تحت نظر دکتر برای آنان برنامه غذایی مناسبی را تنظیم می کنند. همانطور که افراد آناتومی بدن متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند باید به خاطر داشته باشید که شرایط جسمانی زنان به ویژه در دوره بارداری برای دریافت رژیم درمانی افراد چاق با هم یکسان نخواهد بود و باید هر شخص با توجه به شرایط ویژه خود برنامه را دریافت کند. اطلاع داشته باشید که مواد غذایی و نحوه مصرف بر روی میزان سلامت جسم و روح شما تاثیر بسزایی خواهد گذاشت. از این رو بهتر است که به این اصل دقت داشته باشید که رژیم غذایی را باید از بهترین متخصص تغذیه دریافت کنید. زیرا این برنامه غذایی بر اساس شرایط بدنی شما تنظیم می شود.

برنامه رژیم درمانی در افراد چاق در یائسگی :

یائسگی را می توان بعد از بارداری برای بانوان از پر چالش ترین دوره های زندگی آنان به حساب آورد. به هم ریختگی هورمن های زنان و بسیاری موارد دیگر ی تواند بر تمامی جوانب سلامتی فرد اثر بگذارد. اگر خانم ها در این دوره قصد بر کاهش وزن خود را داشته باشند بهتر است که با متخصص تغذیه مشورت کرده و بر اساس نظریه او رژیم غذایی را دریافت کنند.

.fusion-body .fusion-builder-column-3{width:100% !important;margin-top : 0px;margin-bottom : 0px;}.fusion-builder-column-3 > .fusion-column-wrapper {padding-top : 0px !important;padding-right : 0px !important;margin-right : 1.92%;padding-bottom : 0px !important;padding-left : 0px !important;margin-left : 1.92%;}@media only screen and (max-width:1024px) {.fusion-body .fusion-builder-column-3{width:100% !important;}.fusion-builder-column-3 > .fusion-column-wrapper {margin-right : 1.92%;margin-left : 1.92%;}}@media only screen and (max-width:640px) {.fusion-body .fusion-builder-column-3{width:100% !important;}.fusion-builder-column-3 > .fusion-column-wrapper {margin-right : 1.92%;margin-left : 1.92%;}}

.fusion-body .fusion-flex-container.fusion-builder-row-4{ padding-top : 0px;margin-top : 0px;padding-right : 30px;padding-bottom : 0px;margin-bottom : 0px;padding-left : 30px;}

نوشته رژیم درمانی در افراد چاق اولین بار در دکتر شادنوش پدیدار شد.



Source link