دستور غذایی مناسب برای این‌که لاغر شوید


رژیم غذایی قلیایی برای لاغری

رژیم غذایی قلیایی برای لاغری، یکی از رژیم‌های محبوب برای بازیگران هالیوودی است. رژیم غذایی قلیایی یا آلکالاین یکی از بهترین و سالم‌ترین راه‌ها برای کاهش وزن و تناسب اندام به حساب می‌آید. رژیم غذایی قلیایی به شما کمک می‌کند با مصرف زیاد غذاهای قلیایی و کم کردن غذاهای اسیدی از رژیم غذایی‌تان به لاغری و تناسب اندام دلخواه‌تان برسید.

رژیم غذایی قلیایی برای لاغری، باعث سلامتی نیز می‌شود. به این ترتیب که هر چقدر اسید بدن کم باشد بدن به سلامتی نزدیکتر می‌شود و این یکی از مزایای اصلی رژیم قلیایی برای لاغری است.

رژیم قلیایی چگونه عمل می‌کند؟

رژیم غذایی قلیایی برای لاغری، ph خون را به تعادل می‌رساند. یکی از مهم‌ترین آیتم‌هایی که بدن همیشه در حالت تعادل حفظ می‌کند میزان اسیدی و قلیایی است که باph سنجیده می‌شود. سطح ph خون بر روی فشار خون، رگ‌های خونی، فرآیندهای تنفسی و متابولیسم تاثیر مستقیمی دارد. بنابراین اگر رژیم غذایی شما دارای مقادیر زیادی مواد غذایی اسیدی باشد مطمئنا شما را در معرض بعضی از بیماری‌ها قرارمی‌دهد.

سطح  مناسب ph خون باید بین۷ تا ۱۴ باشد تا قلیایی شود، اگر این عدد بین ۰ تا ۶ باشد اسیدی می‌شود. عدد استاندارد ph خون ۷٫۳۶۵ است که کمی از حالت خنثی به سمت قلیایی می‌رود. ولی اگر این عدد زیر۷٫۲۲۰ باشد ممکن است شخص به حالت اغما برود.

فواید قلیایی بودن ph خون

وقتی سطح ph خون به سمت قلیایی شدن می‌رود خطر ابتلاء به بیماری‌های مختلف از جمله فشار خون بالا، ورم مفاصل، کمبود ویتامینD، تراکم استخوانی پایین بسیار کاهش میابد.

  • کاهش درد و التهاب

رژیم غذایی قلیایی باعث افزایش پتاسیم و منیزیم می‌شود که این مواد معدنی برای کاهش التهاب بدن ضروری هستند. التهاب باعث ایجاد کمردرد، سردرد، اسپاسم‌های عضلانی و درد مفاصل می‌شود.

  • پیشگیری از سرطان

باکتری‌ها و سلول‌های سرطانی در بدنی که اسیدی می‌باشد راحت‌تر رشد می‌کنند و در محیط قلیایی قادر به ادامه حیات نیستند. بنابراین رژیم غذایی قلیایی برای لاغری می‌تواند شما را از ابتلاء به انواع سرطان‌ها در امان نگاه دارد.

تقویت سیستم ایمنی باعث می‌شود بدن بتواند در برابر انواع بیماری‌ها و میکروب‌ها مقاومت کند. رژیم غذایی قلیایی به علت استفاده از میوه و سبزیجاتی که دارای آنتی اکسیدان هستند علاوه بر قلیایی کردن بدن، به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک می‌کند.

  • تقویت سیستم گوارشی

رژیم غذایی قلیایی از بازگشت اسید معده و مری و سوزش سر دل جلوگیری می‌کند، بنابراین این رژیم برای سیستم گوارشی بسیار خوب است. مواد غذایی قلیایی مانند سیب باعث بهبود عملکرد گوارش و آرامش معده می‌شود.

  • کمک به سلامت قلب

یک رژیم غذایی قلیایی شامل میوه‌ها و سبزیجات فراوان است که سرشار از پلی فنول‌ها و مواد ضد التهاب هستند. التهاب یکی از دلایل اصلی افزایش فشار خون و بیماری قلبی عروقی محسوب می‌شود.

با کاهش التهاب، شما خطر شکل گیری پلاک در عروق و لخته شدن خون را کاهش می‌دهید، که برای سلامتی قلب بسیار ضروری است. همچنین پلی فنول‌ها به پیشگیری از جذب کلسترول بد کمک می‌کنند. کاهش سطح کلسترول در رگ‌های خونی به کاهش فشار خون کمک می‌کند و خطر حمله قلبی را کاهش می‌دهد.

  • تامین مواد مغذی بدن

در رژیم قلیایی برای لاغری مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم و پتاسیم مورد نیاز بدن کمبود نخواهند داشت. این چهار ماده معدنی به ایجاد تعادل در سطح pH بدن کمک می‌کنند و بیشتر مواد غذایی قلیایی سرشار از این مواد معدنی هستند.

  • کمک به کاهش وزن

رژیم غذایی قلیایی سرشار از میوه‌ها و سبزیجات تازه است و مصرف این مواد به بهبود شاخص توده بدنی کمک می‌کنند. همچنین، یک رژیم غذایی قلیایی در سم‌زدایی و پیشگیری از تجمع سموم در بدن نقش دارد. مواد زائد می‌توانند اندام‌ها را مسدود سازند و همچنین نرخ سوخت و ساز را کاهش دهند که باعث افزایش وزن می‌شوند.

مواد غذایی قلیایی، اسیدی و خنثی

خوراکی‌های قلیایی عبارت‌اند از غذاهایی که حاوی کلسیم، منیزیم و پتاسیم هستند.

میوه‌ها

میوه‌هایی مانند سیب، موز، آووکادو، آناناس، مرکبات، هندوانه و انجیر باعث متعادل شدن اسیدیته بدن می‌شود و با قلیایی کردن سطح  ph خون به لاغری و کاهش وزن کمک شایانی می‌کنند. به طور مثال:ph  موز۵ و ph آووکادو۷ است.

سبزیجات: فلفل دلمه‌ای، سیب زمینی شیرین، اسفناج، گوجه فرنگی، خیار، کلم، پونه کوهی، سیر، زنجبیل، لوبیا سبز، کاسنی، کرفس، چغندر قرمز و قارچ جزو سبزیجاتی هستند که میزان قلیایی را افزایش می‌دهند.

مغزها

بادام، انواع دانه‌ها

حبوبات

لوبیای دریایی، عدس و انواع دیگر لوبیاها

آب قلیایی

آب قلیایی دارای ۶ تا ۱۱ph  است و فقط آب مقطر برای نوشیدن خوب است آب فیلتر شده با فیلتر اسمز معکوس کمی اسیدی است اما هنوز هم گزینه بهتری از آب شیر یا آب بطری خالص است. اضافه کردن مقداری لیمو یا آهک یا جوش شیرین به آب می‌تواند خاصیت قلیایی را افزایش دهد.

مواد غذایی اسیدی

مواد غذایی اسیدی شامل پروتئین، فسفات، سدیم و گوگرد هستند که باعث اسیدی شدن سطح ph خون می‌شوند و برای سلامتی بسیار مضر می‌باشند.

گوشت، مرغ، ماهی، غلات، تخم مرغ، نوشیدنی‌های کافئین‌دار، نمک سفره، غذاهای فرآوری شده، جو و محصولات گندم، بادام زمینی، گردو، پاستا و الکل

شیر

محصولات لبنی، غنی از کلسیم هستند و باعث جلوگیری از پوکی استخوان می‌شوند این به این دلیل است که، آن‌ها اسیدیته را در بدن ایجاد می‌کنند.

هنگامی که جریان خون شما بیش از حد اسیدی شود، کلسیم (یک ماده قلیایی بیشتری)از استخوان‌ها می‌گیرد تا سطح ph را تنظیم کند بنابراین بهترین راه برای جلوگیری کردن ازپوکی استخوان این است که مقدارزیادی سبزیجات برگ سبز قلیایی بخورید.

مواد غذایی خنثی

نشاسته‌ها، قندها و چربی‌های طبیعی

حرف آخر

یکی از ویژگی‌هایی خوب رژیم غذایی قلیایی برای لاغری استفاده از میوه‌ها و غذاهای سالم است که علاوه بر کمک به کاهش وزن به سلامتی افراد منجر می‌شود.

بعضی از عادت‌هایی که باعث اسیدی شدن می‌شود می‌توان به مصرف الکل و مواد مخدر، مصرف بالای کافئین، مصرف زیاد آنتی بیوتیک‌ها، استرس، شیرین کننده‌های مصنوعی، کمبود فیبر در رژیم غذایی، ورزش نکردن، استفاده زیاد از گوشت حیوانی، استفاده زیاد از محصولات آرایشی، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی، رنگ‌های خوراکی و مواد نگهدارنده اشاره کرد که برای سلامتی مضر می‌باشند.



Source link