بهترین زمان مصرف ویتامین ها


بررسی بهترین زمان مصرف ویتامین ها

بعضی مواقع با مصرف غذا‌های مختلف هم ویتأمین کافی به بدن نمی‌رسد و متخصصان تغذیه مصرف ویتامین‌ها را به عنوان مکمل تجویز می‌کنند. به طور میانگین برای تأمین ویتامین‌های مورد نیاز بدن و حتی ویتامین های چربی سوز به ۱۳ مورد ویتامین نیازداریم که ۹ مورد از آن‌ها محلول در آب و ۴ مورد از آن‌ها محلول در چربی می‌باشند. در این مطلب از سایت دکتر رضا اطمینانی متخصص تغذیه اصفهان قصد داریم بهترین زمان مصرف ویتامین ها جهت لاغری را بررسی کنیم.

ویتأمین‌های محلول در آب مانند ویتامین سی و گروه B نیازی نیست که همراه غذا مصرف شوند. مقدار اضافی این ویتامین‌ها به دلیل ساختاری که دارند از طریق ادرار دفع می‌شود و از آنجایی که برخلاف ویتامین‌های محلول در چربی به راحتی در بدن جذب نمی‌شوند باید روزانه برای مدت مشخصی مصرف شوند.

ویتامین‌های محلول در چربی که در رژیم غذایی به عنوان ویتامین های چربی سوز هم شناخته می‌شوند بهترین زمان مصرف ویتامین ها که سبب جذب بهتر آن می‌شود همراه غذا دارند. این ویتامین‌ها شامل ویتامین D، ویتامین E، ویتامین A، می‌باشند. ورزشکاران با توجه به برنامه تغذیه و ورزشی که دارند باید برای دریافت نتیجه مطلوب در زمان‌های خاصی ویتامین‌ها را مصرف کنند. بهتراست ورزشکاران ۳۰دقیقه قبل از صبحانه یا ۲ ساعت بعد از وعده غذایی ویتامین C را مصرف کنند.  برخی از ویتامین‌ها باید با معده خالی مصرف شوند تا جذب بهتری داشته باشند البته دوز مصرفی هر ویتأمینی در افراد مختلف باهم فرق می‌کند.

تاثیر ویتامین A بر روی لاغری

خاصیت آنتی اکسیدانی این ویتامین همچون ویتامین های چربی سوز C و E می تواند از آسیب‌های بافتی جلوگیری کند و باعث بهبود سریعتر زخم‌ها بشود. افزایش مقاومت سیستم دفاعی بدن یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از این ویتأمین‌ها می‌باشد.

لازم به ذکر است که ۳۰گرم هویج، کلم پیچ و ۳۰ گرم جگر سیاه گاو می‌تواند نیاز روزانه شما را به ویتامین A تأمین کند.مواد غذایی مانند: اسفناج خام، کاهو، زردآلو، تخم مرغ، کره، فلفل دلمه‌ای قرمز و انبه موادغذایی هستند که بدن شما از طریق مصرف آن‌ها می‌تواند ویتأمین A جذب کند.

ویتامین ها و کاهش وزن

بهترین ویتامین های چربی سوز را معرفی کردیم که اکثر آن‌ها به کاهش وزن بسیار کمک می‌کنند. ویتامین‌ ها در کنار رژیم غذای سالم می‌تواند متابولیسم را طوری تغییر دهد که بدن چربی را ذخیره نکند و طی فرآیندی آن‌ها را به کالری و انرژی تبدیل کند. کاهش وزن ترکیبی از رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی می‌باشد.

برای کمک به روند کاهش وزن می‌توان از ویتامین‌ ها استفاده کرد. از آنجایی که در پروسه کاهش وزن مواد مغذی کمتری به بدن می‌رسد. اشتها افزایش پیدا می‌کند تا بدن کمبود‌های ویتأمین خود را از این طریق جبران کند. بهترین راه، استفاده از قرص‌های ویتأمین می‌باشد تا جلوی اشتهای کاذب را گرفته و از طرفی بدن، مواد مغذی مورد نیازش را تأمین کند.

دکتر رضا اطمینانی متخصص تغذیه اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید

دستگاه پاور شیپ

نکات مهم در مصرف ویتامین ها جهت لاغری

در رژیم‌های غذایی حتماً باید از مکمل‌های مختلف برای تأمین ویتامین مورد نیاز بدن استفاده کنید. کمبود ویتامین باعث می‌شود تا کاهش وزن شما متوقف شود. بهترین راهکار برای مصرف ویتامین های چربی سوز مشورت با یک متخصص تغذیه می‌باشد. دریافت اضافی ویتامین‌ها منجر به بروز مشکلاتی از جمله دیابت، بیماری‌های قلبی وفشارخون می‌شود. نکته مهم دیگر در مصرف ویتامین‌ها توجه به تاریخ انقضای ویتامین‌ها است. گذشت زمان باعث می‌شود که ویتامین‌ها تأثیر کمتری داشته باشند.


مطالعه بیشتر:

بررسی سلامت فرآورده‌های قنادی

بررسی ارزش غذایی انواع نان رژیمی 

حفظ تعادل PH با رژیم غذایی





Source link