آشنایی با انواع قهوه، و تفاوت آن ها


همه نوع قهوه را بشناسید!!

تفاوت قهوه ها در چیست؟

ما انواع مختلف قهوه از لاته تا قرمزی چشم را پوشش می دهیم. تمام سوالات قهوه سوز شما *بالاخره* پاسخ داده شده است.

همه ما آنجا بوده‌ایم، در صف یک کافی‌شاپ مورد علاقه‌مان ایستاده‌ایم، عرق کرده‌ایم، زیرا کاملاً از تفاوت بین یک قهوه سرد و یک قهوه سرد کلاسیک مطمئن نیستیم.

اوه خدایا میدونم دارم خبر خوب: ما همه چیز را پوشش می دهیم، از تفاوت دانه های قهوه عربیکا و روبوستا گرفته تا همه روش های دم کردن فنجان جو مورد علاقه شما. سفت بچسب. ما در حال غواصی عمیق در نوشیدنی صبحگاهی شما هستیم.

انواع دانه های قهوه

انواع دانه های قهوه

انواع دانه های قهوه

در سوپرمارکت ها، معمولاً دو نوع دانه قهوه برای فروش پیدا می کنید: عربیکا و روبوستا. شاید بپرسید که آیا تفاوتی بین عربیکا و روبوستا وجود دارد؟ اوه، قطعا وجود دارد. بیایید درست به آن برسیم.

عربیکا

عربیکا محبوب ترین نوع قهوه است. بسته به اینکه از چه کسی بپرسید، بسیاری از علاقه مندان به قهوه ترجیح می دهند از دانه های عربیکا به دلیل طعم آن استفاده کنند.

دانه‌های عربیکا که معمولاً برای قهوه سیاه استفاده می‌شود، طعم شیرین‌تر و پیچیده‌تری دارند که می‌توانید مستقیماً بنوشید. نکته جالب این است که با وجود اینکه محبوب ترین است، به اندازه روبوستا کافئین ندارد.

روبوستا

در حالی که عربیکا محبوب ترین است، روبوستا ارزان تر و قوی تر است. به دلیل طعم تلخ آن، معمولاً روبوستا را برای نوشیدنی‌های اسپرسو و در مخلوط‌های قهوه فوری می‌بینید.

اگر صبح دوشنبه تان دیر است، یک فنجان قهوه با دانه های روبوستا استفاده کنید. محتوای بالای کافئین آنها شما را بیدار می کند!


بیشتر بدانید:

۱۰ مزیت قهوه سیاه برای سلامتی
فواید قهوه سبز برای سلامتی چیست؟

انواع نوشیدنی های قهوه

انواع نوشیدنی های قهوه

انواع نوشیدنی های قهوه

لاته، آمریکانو، آفوگاتو… این همه کاری که می توانید با چند لوبیا کوچک انجام دهید دیوانه کننده است. چه تازه کار قهوه باشید و چه خودتان را یک خبره قهوه بدانید، انواع مختلفی از نوشیدنی های قهوه برای کشف وجود دارد.

در اینجا تعدادی از محبوب ترین انواع سفارش داده شده توسط دوستداران قهوه در سراسر کشور آورده شده است.

مشکی

قهوه سیاه به همان اندازه ساده است که با دانه های آسیاب شده قهوه آغشته به آب داغ و گرم سرو می شود. و اگر می‌خواهید شیک به نظر بیایید، می‌توانید قهوه سیاه را با نام خاص آن بنامید:

کافه نوآر. از آنجایی که با شیر یا شکر ترکیب نمی شود، کیفیت قهوه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای یافتن سبک مورد علاقه خود از یک جعبه اشتراک قهوه پذیرایی کنید.

لاته

به عنوان محبوب ترین نوشیدنی قهوه موجود، لاته از یک شات اسپرسو و شیر بخار پز شده تنها با یک لمس کف تشکیل شده است. می توان آن را ساده یا با طعمی از هر چیزی از وانیل گرفته تا ادویه کدو تنبل سفارش داد.

کاپوچینو

کاپوچینو نوعی لاته است که با کف بیشتری نسبت به شیر بخار پز تهیه می شود و اغلب روی آن پودر کاکائو یا دارچین می پاشند. گاهی اوقات می توانید انواعی را بیابید که از خامه به جای شیر استفاده می کنند یا آنهایی که طعم دهنده هستند.

آمریکانو

آمریکانو با طعمی مشابه قهوه سیاه، از یک شات اسپرسو رقیق شده در آب داغ تشکیل شده است. نکته حرفه ای: اگر خودتان درست می کنید، ابتدا اسپرسو را بریزید، سپس آب داغ را اضافه کنید.

اسپرسو

یک شات اسپرسو را می توان به تنهایی سرو کرد یا به عنوان پایه بیشتر نوشیدنی های قهوه مانند لاته و ماکیاتو استفاده کرد.

دوپیو

دوپیو دو شات اسپرسو، این دوپیو برای ایجاد انرژی اضافی در مرحله شما عالی است.

کورتادو

کورتادو مانند یین و یانگ، تعادل کامل اسپرسو و شیر بخارپز گرم است. شیر برای کاهش اسیدیته اسپرسو استفاده می شود.

چشم قرمز

قرمزی چشم که به نام آن پروازهای مزاحم نیمه شب گرفته شده است، می تواند هر صبح خسته کننده ای را درمان کند. یک فنجان کامل قهوه داغ با یک شات اسپرسو مخلوط شده، مطمئناً قلب شما را تند خواهد کرد.

گالو

این نوشیدنی قهوه داغ که منشا آن پرتغال است، ارتباط نزدیکی با لاته و کاپوچینو دارد. تنها تفاوت آن این است که حاوی حدود دو برابر شیر کف شده است که باعث می شود در مقایسه با دو مورد دیگر نوشیدنی سبک تری باشد.

لونگو

لانگو یک اسپرسو با کشش طولانی است. هرچه کشش طولانی تر باشد، کافئین بیشتری وجود دارد و می توانید از اونس بیشتری لذت ببرید.

ماکیاتو

ماکیاتو یکی دیگر از نوشیدنی‌های اسپرسو است که مقدار کمی کف روی آن وجود دارد. این وسیله شاد بین کاپوچینو و دوپیو است.

موکا

برای همه شما که عاشق شکلات هستید، عاشق یک موکا خواهید شد (یا شاید قبلاً هم دارید). موکا یک نوشیدنی اسپرسو شکلاتی با شیر بخارپز و کف است.


بیشتر بدانید:

آیا قهوه برای کاهش وزن مناسب است؟
آیا قهوه باعث افزایش کلسترول میشود؟

انواع قهوه سرد

چه چیزی با طراوت تر از قهوه سرد خنک در تابستان؟ یا شاید در تمام طول سال از این نوشیدنی های خنک لذت ببرید. (ما این کار را انجام می دهیم!) در اینجا تعدادی از بهترین نوشیدنی های قهوه یخی را که می توانید میل کنید آورده شده است.

قهوه سرد

یک قهوه با یخ، که معمولاً با مقداری شیر، خامه یا شیرین کننده سرو می شود – قهوه سرد واقعاً به همین سادگی است.

اسپرسو سرد

مانند یک قهوه سرد، اسپرسو سرد را می توان مستقیم یا با کمی شیر، خامه یا شیرین کننده سرو کرد. همچنین می‌توانید نوشیدنی‌های مبتنی بر اسپرسو یخی مانند آمریکانو، موکا، ماکیاتو، لاته و سفیدهای مسطح را نیز می‌توانید تهیه کنید.

کلد دم

مرسوم‌ترین قهوه‌های دسته‌ای سرد، قهوه‌های سرد با خیساندن دانه‌های قهوه از هر نقطه‌ای بین ۶ تا ۳۶ ساعت، بسته به میزان قوتی که می‌خواهید دم کرده سردتان داشته باشید، درست می‌شوند. پس از دم کشیدن لوبیاها، شیر یا خامه سرد را اضافه کنید. در اینجا چند مورد از بهترین نکات قهوه دم سرد ما آورده شده است.

فراپوچینو

فراپوچینو که توسط استارباکس معروف شده است، یک نوشیدنی قهوه یخی ترکیبی است که روی آن خامه و شربت زده شده است. اما همه Frapp ها یکسان ساخته نمی شوند: مراقب نسخه های بدون قهوه باشید. مگر اینکه به این چیزها علاقه داشته باشید.

نیترو

دم کرده سرد + حباب های نیتروژن = قهوه سرد دم کرده با غلظتی شبیه گینس. (از طریق شیر نیترو نیز ریخته می شود.)

مازاگران

 

مازا-کی؟! قهوه مازاگران ترکیبی از قهوه سرد، چای و نوشیدنی رام مورد علاقه شما است. معمولاً از اسپرسو، لیمو، شکر و (گاهی) رام تشکیل شده است.

انواع قهوه ساز

اکنون که در همه انواع قهوه مهارت دارید، بیایید طرز تهیه آنها را بیاموزیم! از فرنچ پرس گرفته تا موکاس، راه های زیادی برای تهیه فنجان رویایی جاوا وجود دارد.

فرنچ پرس

استفاده از این قهوه ساز دستی بسیار آسان است. دانه های آسیاب شده قهوه را به فرنچ پرس خود اضافه کنید، آب داغ لوله ای را روی تفاله ها بریزید، بگذارید قهوه چند دقیقه دم بکشد و در نهایت، پیستون را فشار دهید و بریزید! به همین سادگی.

فرنچ پرس را می توان برای هر لوبیا استفاده کرد، اما بسیاری از مردم ترجیح می دهند از آنها برای کباب های تیره تر و غنی تر استفاده کنند. همچنین، این فرنچ پرس چقدر فانتزی به نظر می رسد؟ دم کرده صبح خود را به سبک درست کنید!

برای یک فنجان قهوه عالی، از فرنچ پرس استفاده کنید. اما این کاراف، پیستون و فیلتر استوانه ای می تواند بیشتر از دم کردن یک کباب سبک زیبا انجام دهد. ما تعداد زیادی هک مطبوعاتی فرانسوی پیدا کردیم!

پرکلاتور

برای افزودن حس یکپارچه‌سازی به دم‌نوش روزانه‌تان، از دستگاه پرکولاتور استفاده کنید. به بیان ساده تر، پرکولاتورها قهوه را با فشار دادن مداوم حباب های آب داغ در حال جوش به سمت “محفظه قهوه” دم می کنند تا دانه های قهوه را خیس کنند.

این چرخه تا زمانی که قهوه آماده سرو شود تکرار می شود. آنها معمولاً برای کباب‌های متوسط ​​استفاده می‌شوند و روی اجاق‌پز آماده می‌شوند، اما پرکولاتورها می‌توانند روی هر سطح گرم‌شده، حتی آتش‌سوزی (اشاره، اشاره!) کار کنند.

سرویس تک

فروش قهوه‌ساز تک‌نفره در چند سال گذشته واقعاً به اوج خود رسیده است. مقدار قهوه مورد نظر خود را اندازه بگیرید، در فیلتر قابل استفاده مجدد بریزید، آب بریزید و voila! یک فنجان قهوه فقط برای شما به زودی آماده خواهد شد.

قهوه سازهای تک نفره برای خانواده های تک نفره (یا آنهایی که فقط یک نفر قهوه می نوشند) عالی هستند. این قهوه‌ساز مقرون‌به‌صرفه را امتحان کنید که شامل یک لیوان مسافرتی سرگرم‌کننده است!

AeroPress

ما یک قهوه ساز دستی دیگر برای شما داریم. AeroPress بسیار شبیه به مطبوعات فرانسوی است. برای استفاده از AeroPress، توصیه می کنیم این راهنمای شروع زیبا را بررسی کنید. می‌توانید اسپرسو، لاته، دم‌نوش سرد یا فقط یک فنجان قهوه کلاسیک را در این دستگاه کوچک زیبا درست کنید.

چکه کن

آه، بله قهوه ساز برقی کلاسیک که می شناسید و دوست دارید. برای اینکه دم بکشید در قهوه ساز قطره ای، کافی است قهوه خود را بردارید، آن را داخل فیلتر بریزید، مقداری آب در آن بریزید و شروع را فشار دهید تا قهوه ساز قطره ای کار جادوی قهوه را انجام دهد. به زودی، صدای شیرین قهوه خود را خواهید شنید که مستقیماً در قهوه جوش می چکد. صبح ها، فتح شد.

برخی از قهوه‌سازهای قطره‌ای نیز دارای یک کاراف حرارتی هستند. معمولاً با دیواره‌ای دولایه و از جنس استیل ضد زنگ، کاراف‌های حرارتی طعم قهوه‌تان را برای ساعت‌ها بیشتر از اکثر کاراف‌های شیشه‌ای تازه و داغ نگه می‌دارند. برخی از قهوه‌سازهای قطره‌ای از قفسه حرارتی استفاده می‌کنند، اما به‌طور سنتی، به جای آن از قهوه‌سازهای شیشه‌ای استفاده می‌کنند.

بریزید

قهوه ساز بریزی دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد: شما به صورت دستی آب داغ را روی دانه ها می ریزید. با رتبه بندی ۵ ستاره در آمازون، قهوه سازهایی مانند Chemex انتخاب خوبی هستند.

طرفداران این واقعیت را دوست دارند که می توانید قدرت قهوه را کنترل کنید، به علاوه قابلمه ها بسیار آسان تمیز می شوند. با این حال، شما به نوع خاصی از فیلتر نیاز دارید، که گرانتر از فیلتر معمولی قهوه قطره ای است. با این حال، برخی از آنها قابل استفاده مجدد هستند.

کلد دم

طرفداران سخت دم سرد ممکن است بخواهند روی یک قهوه ساز سرد سرمایه گذاری کنند. برای استفاده از دستگاه دم‌ساز سرد، تفاله قهوه‌تان را در آن بریزید، دم کنید و سرو کنید. می توانید قهوه را تا ۳۶ ساعت نگهداری کنید. اگر به دنبال یک قهوه‌ساز چندکاره هستید، می‌توانید قهوه‌های سرد را در سایر سازندگان مانند AeroPress تهیه کنید.
موکا

گلدان های موکا شباهت های زیادی با پرکولاتور دارند و اغلب بین این دو سردرگمی وجود دارد. هر دو به یک سطح گرم مانند یک اجاق گاز یا حتی یک آتش سوزی نیاز دارند. با این حال، قابلمه موکا یک نوشیدنی اسپرسو مانند تولید می کند و فرآیند دم کردن آن کمی متفاوت از دستگاه پرکولاتور است. باید بیشتر مراقب آن باشید زیرا زمانی که آب قابلمه موکا تمام می شود، باید قابلمه را از روی سطح حرارت بردارید تا طعم قهوه سوخته نشود. در حالی که با فرآیند ساده دم کردن دستگاه پرکولاتور، هر چه مدت بیشتری آن را در حال اجرا بگذارید، قهوه قوی تر خواهد بود.


شاید مطالب زیر برایتان مفید باشد:

خواص شگفت انگیز قهوه بدون کافئین!
مصرف قهوه قبل از تمرین و اثرات آن



Source link