راهکار های خانگی درمان یبوست (قسمت سوم)


راهکار های خانگی درمان یبوست (قسمت سوم)

انگور میوه ای خوشمزه و منبع طبیعی فیبر است؛ انگور همچنین حاوی مقدار زیادی آب است که هر دو این ها به رفع یبوست کمک می کنند.

وقتی در آب گرم خیس شود، می تواند یبوست را تسکین دهد. محتوای فیبر بالایی دارد و همچنین برای رفع یبوست بسیار توصیه می شود. انجیر به عنوان بهترین درمان خانگی برای یبوست در کودکان شناخته شده است. همچنین می توانید آن را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید تا سیستم گوارش خود را بهبود بخشید.

اگر به دنبال درمان سریع یبوست می گردید، به سراغ کشمش بروید؛ کشمش حاوی اسید تارتاریک و همچنین محتوای فیبر بالایی است. کشمش می تواند اثر ملین داشته باشد و ممکن است به عنوان یک درمان سریع برای یبوست عمل کند. همچنین، می‌توانید آن‌ها را با یک کاسه ماست برای طعم و خاصیت بیشتر در وعده های غذایی خود بگنجانید.

وقتی در مورد داروهای گیاهی برای یبوست صحبت می کنیم، ریواس یک گزینه بسیار مناسب است. به طعم ترش معروف است و معمولا با شکر پخته می شود. ریواس همچنین دارای اثر ملین است و ثابت کرده است که یک درمان طبیعی برای یبوست است.

راهکار های خانگی درمان یبوست (قسمت سوم) | متخصص تغذیه اصفهان

صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانی – متخصص تغذیه اصفهان

  • نان سبوس دار، پاستا، سبوس و غلات:

اضافه کردن سبوس به غذا باعث می شود مدفوع راحت تر از روده عبور کند؛ غذاهای حاوی گندم کامل راهی عالی برای تشویق حرکات روده باریک و بزرگ هستند. یک راه هوشمندانه برای افزودن فیبر بیشتر به رژیم غذایی خود این است که نان سبوس دار و غلات حاوی مغزها و دانه ها را انتخاب کنید.

وقتی صحبت از درمان های خانگی برای یبوست می شود، اغلب مردم اهمیت ورزش منظم را نادیده می گیرند. تحقیقات ثابت کرده اند که حرکات فیزیکی به حرکت سریعتر غذا از طریق روده کمک می کند. بنابراین، پیاده روی یا دویدن در واقع ممکن است ماهیچه های روده باریک و روده بزرگ را تحریک کند. قرار دادن این کار به بخشی از برنامه روزانه خود ممکن است به یک درمان رایگان و موثر یبوست در خانه ثابت شود.

اگر نیاز فوری به دفع مدفوع خود احساس کرده اید و خودتان را به توالت رساندید ولی نتوانستید دفع راحتی داشته باشید، بهتر است حالت دیگه ای به بدن خود بدهید. لازم است صبور باشید و خودتان را مجبور به زور زدن نکنید زیرا ممکن است باعث آسیب به روده ها و حتی مقعد شود. زانوهای خود را بالاتر از باسن خود قرار دهید و پشت خود را صاف نگه دارید؛ این حالت به دفع راحت تر مدفوع کمک می کند.

 


مطالب پیشنهادی:

راهکار های خانگی درمان یبوست (قسمت اول)

راهکار های خانگی درمان یبوست (قسمت دوم)





Source link