پاسخ به سوالات متداول درمورد رژیم دوکان


پاسخ به سوالات متداول درمورد رژیم دوکان

در ادامه مطلب امروز سایت دکتر رضا اطمینانی متخصص تغذیه اصفهان سوالات متداول درمورد رژیم دوکان را مورد بررسی قرار می دهیم. حال که با رژیم دوکان به طور کامل آشنا شدید، می‌توانید در ادامه پاسخ تمامی سوالات خود را دریافت کنید.

آیا رژیم دوکان بی خطر است؟

خیر، محدود کردن کربوهیدرات و چربی‌ها عوارض جدی و مهمی به دنبال دارد. این رژیم برای افرادی که بیماری کلیوی و قلبی دارند، خطرناک است. این رژیم را نباید بدون مشورت با مشاور تغذیه و رژیم گرفت.

آیا رژیم دوکان می تواند منجر به کاهش وزن و سایر مزایای سلامتی شود؟

با نخوردن هیچ‌گونه چربی و کربوهیدرات و داشتن فعالیت بدنی، می‌توانید کاهش وزن چشم‌گیری را مشاهده کنید. اما این رژیم غذایی در طولانی مدت به سلامتی شما لطمه وارد می‌کند. محدود کردن میزان غلات و کربوهیدرات در رژیم غذایی عواقب خطرناکی به همراه دارد.

رژیم دوکان برای چه افرادی ممنوع است؟

برای افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند، باردار و یا در دوران شیردهی هستند و همچنین افرادی که بیماری قلبی، دیابت و بیماری کلیوی دارند، رژیم دوکان ممنوع است.

رژیم دوکان چقدر طول می کشد؟

رژیم دوکان یکی از طولانی‌ترین رژیم‌های غذایی است که با توجه به میزان اضافه وزن نسبت به وزن واقعی، طول خواهد کشید. در حقیقت این رژیم باعث تغییر در برنامه غذایی شما در دراز مدت خواهد شد. مرحله اول حدود سه روز، مرحله دوم حدود شش ماه و مرحله سوم نیز حدود ۲ ماه طول خواهد کشید. مرحله چهارم بی‌نهایت است.

در رژیم دوکان چقدر باید ورزش کرد؟

همان‌طور که برنامه غذایی مخصوصی برای این رژیم در نظر گرفته شده است، از ورزش کردن نیز نباید غفلت کنید. پیاده‌روی روزانه به مدت ۳۰ دقیقه در تمامی مراحل الزامی است.

بررسی مزایا و معایب رژیم جنی کریگ | متخصص تغذیه اصفهان

هزینه رژیم دوکان چقدر است؟

هزینه هر رژیم متفاوت است و به زندگی فردی هر شخص بستگی دارد. برای کاهش هزینه‌ها شما می‌توانید از پروتئین‌های گیاهی استفاده کنید و یا بعضی از ایام هفته گوشت سفید را به جای گوشت قرمز میل کنید.

افرادی که بیماری قلبی دارند می توانند این رژیم را امتحان کنند؟

محدود کردن غذاهای کم چرب می‌تواند برای سلامتی موثر باشد، اما اگر مشکل قلبی شما حاد است بهتر است این رژیم را امتحان نکنید.

با رژیم دوکان چند کیلو لاغر می شویم؟

میزان لاغر شدن با رژیم دوکان برای هر فرد متفاوت است. هر چه فعالیت بدنی بیشتری داشته باشید در نهایت وزن بیشتری کم خواهید کرد. البته باید توجه داشته باشید که در این رژیم به صورت ناگهانی وزن کم نخواهید کرد. بلکه کاهش وزن به صورت تدریجی و آرام است.

دکتر رضا اطمینانی متخصص تغذیه اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید

رعایت رژیم دوکان چقدر آسان است؟

رعایت رژیم غذایی دوکان، آنچنان سخت نخواهد بود؛ زیرا شما را محدود به دریافت میزان مشخصی از کالری نکرده است. تنها محدودیت شما این است که باید از لیست مخصوص رژیم دوکان، غذای مورد نظر خود را انتخاب کنید.

رژیم دوکان برای افراد گیاهخوار مناسب است؟

رژیم دوکان، یک رژیم غذایی با مصرف بالای پروتئین و سبزیجات فراوان است. افراد گیاهخوار نیز می‌توانند این رژیم را امتحان کنند و به جای گوشت حیوانات، از پروتئین‌های گیاهی مانند سویا و سایر فراورده‌های آن استفاده کنند. گیاهخواری هیچگونه منعی برای این رژیم ندارد.


مطالعه بیشتر:

مزایای رژیم آلکالین برای سلامتی

بایدها و نبایدها در رژیم غذایی ویت واچرز

رژیم دش برای کنترل فشار خون بالا





Source link