با یکی از این 8 اپلیکیشن خواب بهتری داشته باشید


اپلیکیشن خواب

دلایل مختلفی وجود دارند که باعث می‌شوند خیلی از ما خواب کم و بی کیفیتی داشته باشیم.
مشغله کار و زندگی، مشکلات تحصیلی، استرس روزانه و خیلی از موارد دیگر باعث افت کیفیت خواب می‌شوند. از طرف دیگر پیشرفت روزافزون تکنولوژی کمک می‌کند تا بتوانیم به بهترین شکل چنین مشکلاتی را مدیریت کنیم. برخی از برنامه‌های کاربردی برای تنظیم خواب بهتر و داشتن استراحت کافی طراحی شده‌اند. می‌توان با تکیه به اپلیکیشن خواب استراحتی کافی و باکیفیت را تجربه کرد.
برخی از آنها روی ایجاد صدای آرامش‌بخش تمرکز دارند. کاهش دادن صداهای ناخواسته‌ی محیط و گوش دادن به صدای آرامش‌بخش مانند موسیقی‌های مخصوص مدیتیشن، به آرام ساختن ذهن، بهبود استرس و اضطراب کمک می‌کند. پیدا کردن گزینه‌ای که به شما برای خواب بهتر کمک کند، زمان زیادی لازم ندارد. زیرا در این مقاله از مجله کوئیک فیت قرار است ما بهترین موارد را برایتان معرفی کنیم. با ما همراه باشد.

مقالات پیشنهادی مرتبط با خواب بهتر

اپلیکیشن برای خواب چگونه روی خواب بهتر تاثیر می‌گذارد؟

بر اساس گزارش CDC حدود یک سوم جمعیت آمریکا، 7 ساعت خواب کافی شبانه را ندارند. حتی حدود 60 میلیون فرد در این کشور به اختلالات مزمن خواب دچار هستند. از این رو طراحی و استفاده از اپلیکیشن خواب یکی از راهکارهای نتیجه بخش معرفی شد. زیرا:

  • صداهای آرامش بخش آنها به کاهش استرس و اضطراب کمک می‌کند
  • ذهن فرد را به حالت آرامش و مراقبه می‌رساند تا آماده خواب راحت‌تر شود
  • به حذف صداهای ناخواسته مانند خروپف دیگران، صدای ماشین و… می‌انجامد
  • گروه‌های سنی مختلف را پوشش می‌دهد
  • قابل نصب روی اکثر تلفن‌های همراه هستند

معرفی 7 اپلیکیشن عالی برای تجربه خواب باکیفیت

اپلیکیشن خواب

1. اپلیکیشن خواب Sleep Sounds

از نام این برنامه می‌توان متوجه شد برای چه منظور طراحی شده است. Sleep Sounds قابل نصب روی گوشی‌های اندروید است و برای خواب سالم مفید است. این برنامه کمک می‌کند تا با گوش دادن به آهنگ‌های ملایم از استرس و بی‌خوابی ناشی از آن دور شویم. نکته جالب این برنامه به قابلیت تنظیم صداهای دلخواه برمی‌گردد تا بتوانید تم‌های صوتی را با یکدیگر ترکیب کنید.

2. خواب بهتر با Sleep Cycle

این اپلیکیشن خواب برای اینکه بتوانید چرخه خواب بهتری داشته باشید یاری رسان است. Sleep Cycle چرخه خواب شما را مورد بررسی قرار می‌دهد تا بتوانید الگوی خواب خود را مورد بررسی و آنالیز قرار دهید. از این طریق بهترین زمان برای خوابیدن و بیدار شدن شما را مشخص می‌کند. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا در طول روز کسل نباشید و از فواید خواب کافی، بهره‌مند شوید.
Sleep Cycle قابل نصب روی گوشی اندروید و آیفون است.

3. اپلیکیشن خواب Pzizz

Pzizz برای سریع‌تر به خواب رفتن گزینه‌ای عالی است. به دلیل پخش موسیقی‌های ترکیبی به عمیق‌تر شدن خواب کمک می‌کند. در نتیجه روز بعد را بسیار شاداب‌تر شروع خواهید کرد. از این سیستم موسیقی می‌توانید علاوه بر خواب بهتر، برای هر زمانی که به تمرکز بیشتر نیاز داشتید استفاده کنید. مواقعی که تنش و اضطراب زیادی داشتید، این برنامه کمک می‌کند تا مدیریت بهتری روی چنین مواردی داشته باشید. فقط کافی است به این برنامه وارد شوید و چند موسیقی آرامش‌بخش آن را گوش دهید. این برنامه می‌تواند تاثیرات خوبی را روی سبک زندگی سالم برای شما داشته باشد.

4. برنامه کاربردی White Noise Lite برای خواب بهتر

White Noise Lite به عنوان محبوب‌ترین برنامه کاربردی برای خواب بهتر شناخته می‌شود. کتابخانه صدای این اپلیکیشن موسیقی متن جذابی دارد که تنوع بالایی برای شما ایجاد می‌کند. می‌توانید صداهای ضبط شده دیگر را هم در این برنامه آپلود کنید تا به حلقه پخش موسیقی شما اضافه شوند.
حتی افرادی که در سفر نمی‌توانند خواب کافی داشته باشند، بهتر است از White Noise Lite استفاده کنند. ادعای جالب این برنامه این است که باعث کاهش میگرن و سردرد می‌شود و جلوی حواسپرتی قبل از خواب را می‌گیرد.

5. اپلیکیشن خواب Sleepa

برای مبارزه با بی‌خوابی بهتر است Sleepa را روی گوشی خود نصب داشته باشید. موسیقی‌های متن این برنامه، کیفیت و تنوع بالایی دارند و آرامش‌بخش هستند. می‌توانید زنگ هشدار را با تایمر این برنامه تنظیم کنید تا به طور خودکار خاموش شود. 32 موسیقی متن در این برنامه هست که کمک می‌کند تا بهتر بخوابید. Sleepa کاملا رایگان نصب می‌شود اما برای دسترسی به امکانات پیشرفته باید اشتراک ماهانه آن را خریداری کنید.

6. خواب راحت با Sleep Better

اپلیکیشن خواب

این اپلیکیشن خواب برای کاربران اندروید و IOS در دسترس است. از ویژگی‌های منحصر به فرد آن می‌توان به تعیین الگوی خواب و دادن راهکار برای خواب بهتر اشاره کرد. رابط کاربری Sleep Better بسیار ساده اما جذاب است تا خیلی از افراد در هر سنی بتوانند از آن استفاده کنند. می‌توانید در این برنامه میزان فعالیت بدنی، میزان دریافت کافئین و تمام موارد تاثیرگذار بر خواب را ثبت کنید. از این رو راهنمایی دقیق‌تری در رابطه با خواب بهتر خواهید داشت.

7. Sleep Time برای تنظیم زمان خواب

وقتی Sleep Time را روی گوشی خود نصب داشته باشید، فقط کافی است آن را نزدیک خود قرار دهید تا الگوی خواب شما را مورد بررسی و آنالیز قرار دهد. وقتی در فاز خواب سبک باشید، با زنگ هشدار این برنامه بیدار خواهید شد. از این طریق راهکاری برای به خواب رفتن عمیق‌تر برای شما ارائه خواهد کرد. Sleep Time رابط کاربری آسانی دارد و طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرده است.

8. اپلیکیشن Sleep Genius

Sleep Genius بر گوشی‌های اندروید و IOS قابل نصب است. این اپلیکیشن خواب زیر نظر NASA است و مورد تایید آن قرار گرفته است. این موضوع به عنوان نکته‌ای متمایز کننده از سایر برنامه‌ها می‌تواند باشد. ساختار بسیار هوشمندی دارد و بهترین زمان برای خواب شما را تخمین می‌زند.
طبق دستور این برنامه، 15 دقیقه قبل از زمان خواب، باید برای رفتن به رختخواب آماده شوید. Sleep Genius در این زمینه شما را تنها نمی‌گذارد و به شما این موارد را یادآوری می‌کند.
همه افراد به 5 الگو برای خواب نیاز دارند که زمان هر کدام از این چرخه‌ها، 90 دقیقه است. سیستم Sleep Genius هم طوری طراحی شده است که این سبک الگوی خواب را پوشش می‌دهد.

مقالات پیشنهادی مرتبط با خواب بهتر

شما بگویید

شما برای اینکه خواب بهتری داشته باشید، از چه راهکارهایی استفاده می‌کنید؟ پاسخ خود را در قسمت ارسال دیدگاه‌ها مطرح کنید تا ما و سایر همراهان کوئیک فیت از آن بهره‌مند شویم.



Source link