تقلب، فریب، و دروغ های صریح درباره رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر Exposured

رژیم کتوژنیک به خاطر حذف قندها و کربوهیدراتهای تصفیه شده یک روش موثر برای کاهش سرطان 10 دقیقه دیگر، می‌خواهم پیشنهاد می‌دهم حقیقت درباره درباره رژیم کتوژنیک 1402 میباشد. برای القای قاعدگی و بهبود تراکم استخوان، پزشکان ممکن است استروژن یا پروژسترون تکرارشونده را تجویز کنند که برای درمان زنان یائسه استفاده میشود. کاهش سطح انسولین ممکن است بدن شما را در برابر برخی از انواع سرطان محافظت کند و یا حتی رشد سلولهای سرطانی را کُند کند، هر چند تحقیقات بیشتری در این مورد لازم است.

رژیم کتوژنیک و کم کاری تیروئید این رژیم سطح فاکتور رشد شبه انسولین ۱ را کاهش میدهد که برای رشد در دوران کودکی ضروری است. همچنین چربی سوخت دوم ترجیحی بدن میباشد و هنگامی که کربوهیدرات در دسترس ما قرار بگیرد استفاده از چربی کار آسانی نیست. در اینجا چگونگی ورود به فاز کتوسیس و استفاده از چربی به عنوان سوخت بدن را آوردهایم. چرا که در اصل، در این رژیم بعد از مرحله های اولیه به جای کربوهیدرات، چربی خود بدن به عنوان سوخت برای تامین انرژی سلول های بدن به کار گرفته می شود.

رژیم کتوژنیک پروتئین

رژیم گیاه خواری کتوژنیک: برای انجام رژیم کتوژنیک گیاه خواری به جای محصولات حیوانی مقدار زیادی از مواد مغذی کم کربوهیدرات استفاده میکنید. رژیم غذایی کتو یا کتوژنیک یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم است که بدن را به یک دستگاه چربی سوز تبدیل می کند.از آنجایی که میلیون ها نفر قبلا تجربه اش کرده اند، مزایای اثبات شده زیادی برای کاهش وزن، سلامتی و عملکرد دارد اینها شامل کاهش شدید مصرف کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی است. متأسفانه اغلب مردم به این نکته مهم توجه نمیکنند و فقط چون میشنوند که رژیم کتو این فواید را دارد سرخود یا از منابع غیر معتبر مثلا فضای مجازی و اینستاگرام که امروزه پر شده از اطلاعات بعضأ غلط، رژیم میگیرند و هر چند مدتی هم کاهش وزن دارند یا فوایدی تجربه میکنند اما به مرور و در طولانیمدت مشکلات عدیده ای پیدا میکنند. ᠎Po st h᠎as ᠎be᠎en created by G SA Content ​Generator ​DEMO!

یک بررسی از 13 مطالعه نشان داد که پیروی از رژیم های غذایی بسیار کم کربوهیدرات مانند رژیم کتوژنیک نسبت به رژیم کم چربی برای کاهش وزن طولانی مدت کمی موثرتر است. بوچیا (به انگلیسی: boccia) نوعی ورزش ویژه معلولان جسمی حرکتی است. وجود سطح مطلوبی از کتون در بدن، مزایای سلامتی بسیاری همچون کاهش وزن و افزایش عملکرد جسمی و روانی را تامین می کند. ممکن است با شروع رژیم کتو از نظر جسمی احساس بهتری داشته باشید. هدف از مصرف قرص لاغری تنوئید ریتارد، کمک به جلوگیری از اشتیاق بیمار برای غذا خوردن و رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر کاهش اشتها است.

به خاطر داشته باشید که برای انجام رژیم کتو بهترین کاری که می توانید انجام دهید حذف برخی از میوه ها بخصوص میوه های شیرین و خشک شده است. همانطور که استئوکلاستها استخوان را تجزیه میکنند، بیماران شاهد کاهش تراکم معدنی استخوان هستند. ولی، لازم است تاکید کنیم که استفاده طولانی مدت از این رژیم موجب بروز عارضه ای با نام ” کتوفلو” می شود که باعث کاهش عملکرد ذهن، کاهش انرژی و کاهش سطح مواد معدنی در بدن و اختلالات خواب می شود. آناناس حاوی بروملین است، یک آنزیم پروتئولیتیک که به کاهش التهاب کمک می کند.

رژیم کتوژنیک کلاسیک چیست

افراد مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)، فیبروم یا آندومتریوز. اگر از مصرف غذاهای پر چرب می ترسید یا هنوز آمادگی ندارید که مصرف کربوهیدرات خود را به شدت کاهش دهید، کاملا طبیعی است؛ اما نگران نباشید ما در این بخش به 5 نکته که سبب افزایش موفقیت در رژیم کتو می شود، اشاره خواهیم کرد. البته این رو بدونید که اصلی ترین علت این مشکل کمبود آب در بدن هست. دلیل پزشکی اصلی مرگهای کاروشی، عبارتند از سکته قلبی و سکته مغزی ناشی از فشار روانی و رژیم لاغری است.

آنچه Everybody Must درباره اطلاعات رژیم غذایی کتوژنیک

این مطلب توسط تیم تحریریه، از منابع مختلف گردآوری شده و صرفا جهت آشنایی شما با موضوع مورد بحث تنظیم شده است. در واقع بیش از 20 تحقیق نشان دادند که این نوع رژیم غذایی می تواند به کاهش وزن و بهبود سلامت کمک کند. در طی کتوژنز به دلیل فیدبک پایین گلوکز خون ، محرک برای ترشح انسولین نیز کم است ، که محرک ذخیره چربی و گلوکز را به شدت کاهش می دهد. رژیم غذایی کتوژنیک میتواند مقدار قند خون و انسولین را تا حد زیادی کاهش دهد و از این نظر فواید زیادی برای سلامت عمومی بدن دارد.

در ادامه لیستی برای شما آماده کرده ایم که میتوانید از آن برای انتخاب میان وعده کتوژنیک استفاده کنید. در اینجا ۷ روش انجام رژیم کتو را آورده ایم. چربیهای خوراکی به خصوص چربیهای اشباع شده اغلب نام بدی پیدا کردهاند و شما را به خاطر افزایش وزن و بیماری قلبی از آنها ترساندهاند. بهتر است برای کاهش یا افزایش وزن و حتی برای عضلانی شدن بدن از راهکارهای علمی و مناسب که یکی از بهترین آنها دریافت رژیم از متخصص تغذیه است، استفاده کرد. مطالعه ای بر روی 135000 بزرگسال از 18 کشور مختلف نشان داد که مصرف زیاد کربوهیدرات با خطر مرگ و میر بیشتر مرتبط است، در حالی که چربی های کامل و انواع مختلف چربی خطر مرگ و میر را کاهش می دهند و اسیدهای چرب کامل و چربی با بیماری های قلبی عروقی، انفارکتوس میوکارد یا مرگ مرتبط نیستند.

چقدر مهم رژیم غذایی کتوژنیک است. 10 نقل قول دانش

گلوکز، ساده ترین مولکول است که بدن جهت تبدیل به انرژی از آن استفاده می کند. آیا ممکن است این رژیم غذایی عوارضی برای بدن داشته باشد؟ آیا رژیم کتوژنیک باعث ریزش مو میشود؟ یکی از مکمل های لاغری جیمنما سیلوستر است که در طب سنتی هندی آیووردا به عنوان یک نابودگر قند شناخته میشود و محققان آن را برای فواید ضد دیابتی آن آزمایش کردهاند. رژیم غذایی کتوژنیک یا کتونزا یک رژیم غذایی با میزان بسیار پایین کربوهیدرات است که شباهت زیادی به رژیم غذایی موسوم به اتکینز دارد. مصرف انواع محصولات کتوژنیک یا کتویی به خوبی کمک می کند تا به صورت کامل بتوانید انرژی مورد نیاز بدن را تامین کنید.

برخی از دانشمندان برخی محصولات لبنی را با فواید سلامتی مرتبط می دانند. مجموعه ی IBDIET از سال 1399 با ارائه پکیج های غذایی آماده ی رژیمی شروع به فعالیت کرده و با بکارگیری مجموعه و تیمی توانمند در زمینه ی اجرا و پشتیبانی توانسته افراد بسیاری را در مسیر سلامتی کمک کند. دلیل این که رژیم کتوژنیک، اشتها را نیز کاهش میدهد، غنی بودن آن از مواد مغذی کم کالری است. رژیم غذایی کتوژنیک دورهای (CKD) که شامل دورههایی برای افزایش میزان کربوهیدرات است به طور مثال در هر هفته ۵ روز میزان کربوهیدرات کم و دو روز باقیمانده کربوهیدرات بالا دریافت میشود.

برای کاهش ۵۰۰ گرم ، سوزاندن حدود۳۵۰۰ کالری ضروری است بنابراین برای ازدست دادن ۴ کیلو نیم ، سوزاندن۳۵۰۰۰ کالری نیاز است که در یک هفته تنها با محرومیت شدید از کالری این امر میسر می گردد. وقتی بدن در وضعیت کتوسیس قرار میگیرد قدرت سوزاندن چربی برای تولید انرژی افزایش پیدا میکند و حتی مقداری از چربی مصرفی هم به کتون تبدیل شده و در کبد ذخیره میشود که میتواند به عنوان منبع انرژی مورد استفاده قرار بگیرد. رژیم کیتو با تغییر منبع سوختی بدن از گلوکز یا قند به چربی خوراکی در بدن شما عمل میکند. خیلی کمتر، رژیم های کم کربوهیدرات می توانند منجر به سنگ کلیه یا سطوح بالای اسید در بدن شما شوند.

رژیم کتوژنیک چه نوع رژیمی است

در کل پایبندی به این رژیم در دراز مدت مشکل است و از طرف دیگر تحقیقات کاملی در خصوص اثرات بلند مدت (بالای ۲ سال) آن انجام نشده توصیه می شود این رژیم به صورت اصولی و تخصصی و تحت نظر برای مدتی تا رسیدن به وزن مناسب اجرا شود و سپس رژیم تثبیت گرفته و در نهایت سبک زندگی فرد جهت ماندگاری کاهش وزن اصلاح گردد. اکنون تصور میشود که توده استخوانی بین ۱۸ تا ۲۵ سالگی به اوج خود میرسد؛ بنابراین، رفتارهایی که منجر به تراکم استخوان پایین در جوانی میشود، میتواند برای سلامت استخوان یک ورزشکار در طول زندگی وی مضر باشد.

در اکتبر ۱۹۸۱، زندگی با اعلام «چهرههای میلیون دلاری» زیبایی، از شلی هک، لورن هاتون و ایمان برای Revlon، مارگاو همینگوی برای Fabergé، کارن گراهام برای Estée Lauder، کریستینا فرار برای Max Factor و شریل تیگز برای CoverGirl نام برد. افراد برای رسیدن به تناسب وزن و اندام ایده آل به سراغ رژیم های مختلف می روند. چه افرادی بهتر میتوانند از رژیم کتوژنیک نتیجه بگیرند و چه کسانی نباید سراغ این رژیم بروند؟ اگر میزان کربوهیدرات دریافتی ما زیاد باشد کالریهای اضافی به شکل چربی ذخیره میشوند و نتیجه آن افزایش وزن ناخواسته خواهد بود. این رژیم بخاطر نتیجه فوق العاده ای که روی کاهش وزن داره، طرفدار های زیادی پیدا کرده.

آیا افرادی هم هستند که رژیم کتوژنیک برای آن ها ممنوع باشد ؟ ♦ آیا کتوز خطرناک است؟ به این مرحله، تولید کتون نیز می گویند که در این مرحله، فرد به کاهش وزن سریع، نزدیک تر از قبل شده است. مطالعه دیگری نشان داد زنانی که در دوران بارداری و شیردهی از رژیم غذایی مدیترانهای پیروی میکردند، در دوران شیردهی چربی کمتری به بدن خود وارد کرده و شیر کمچربتری تولید نموده بودند. کراتین: کراتین منشا تولید انرژی در عضله است و مکملهای کراتین میتوانند به خوبی به کسانی که در کنار رژیم کتوژنیک ورزش هم میکنند، کمک کنند.

رژیم غذایی مدیترانهای بیش از 50 سال است که درباره آن صحبت و تحقیق شده است. مسائل مربوط به سلامت در مورد این موضوع جدی است و همانطور که قبلاً نشان داده شد میتواند منجر به مشکلات بهداشتی متعددی شود. آب فراوان بنوشید. هنگامی که بدن با کمبود آب مواجه می شود سبب پف کردن صورت می گردد. همچنین می توانید یک یا دو بار در روز، یک فنجان آب گوشت مصرف کنید. مواد لازم برای 2 نفرسویا: 2 پیمانهماکارونی فرمی یا رشتهای: 500 گرمقارچ پخته شده: یک فنجانروغن مایع: 3 قاشق غذاخوریهویج: یک عدد متوسطذرت پخته شده: یک پیمانهنخود فرنگی پخته شده: یک پیمانهپودرآویشن: به مقدار دلخواهشیر: یک پیمانهآرد: یک پیمانهکره: 100 گرم طرز تهیه: ماکارونی را در ظرف آب جوش بریزید و بگذارید مغز پخت شود سپس آبکشی کنید.

علاوه بر این، با این رژیم می توانید بدون شمارش کالری یا جذب مواد غذایی، وزن کم کنید. برای اکثر افراد داشتن یک رژیم کم کربوهیدرات صحیح و اصولی باعث میشود تا به راحتی مقدار کافی از کالری دریافت کنند و علاوه بر داشتن احساس سیری نوشیدنیهای قندی، کوکیها، نان و غلات صبحانه، بستنی و دسرها را هم کنار بگذارند. اکثر ورزشکاران با رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پرچربی به راحتی کنار میآیند و سال ها آن را ادامه میدهند. روغن MCT در داخل بدن متابولیز شده و بیشتر شبیه کربوهیدرات عمل می کند تا چربی. روغن نارگیل نیز میتواند به عنوان اسکراب بدن استفاده شود.

جالب اینجاست که کاهش مصرف چربی نسبت به گروهی که کربوهیدرات را محدود کرده اند ، منجر به کاهش کمی چربی در بدن می شود. پکیج ها شامل صبحانه، ناهار و شام هست که هر روز صبح پخت و ارسال میشه (شروع ارسال از 7 صبح و از میدان آرژانتین هست) و ارسال در کلیه ایام هفته و روزهای تعطیل نیز انجام خواهد شد (به جز عید نوروز)! اما اگه تا پایان دوره مجدد به کاهش وزن بیشتری نیاز داشتی، میتونی بعد از یه هفته که استراحت کردی، رژیم لاغری برنافیت رو استارت بزنی. این نوع از گرسنگی به شما،ضمن مصرف همه آنچه که بدن به آن نیاز دارد،اجازه ی انجام استراحت مختصری از تغذیه مرسوم را می دهد.

گروه رژیم کتوژنیک

به عنوان قدم اول، کمی نمک رو به سفیده های تخم مرغ (سفیده هایی که از زرده جدا شده باشن) اضافه کنید. به منظور اینکه در فاز کتوسیس باقی بمانید توصیه میشود که روزانه چیزی بین ۳۰ تا ۵۰ گرم کربوهیدرات مصرف کنید. نرسیدن به وضعیت کتوزیس: فرد در رژیم کتوژنیک باید تلاش کند تنها ۵ تا ۱۰ درصد از کالری روزانهاش از کربوهیدراتها تامین شود، این مقدار معادل ۲۰ تا ۵۰ گرم کربوهیدرات در روز است. مطالعات نشان دادهاند که در کمک به کاهش وزن، کاهش فشار خون و بهبود سایر نشانگرهای خون موثر است.