رژیم کتوژنیک استاندارد {راه به|رویکرد|روش|گزینه|راه حل|استراتژی|تکنیک موفقیت

خلاصه: مصرف زیاد پروتئین یکی از اشتباهات رژیم کتوژنیک است که میتواند از ابتلا به کتوز جلوگیری کند. این نوع رژیم فستینگ بیشتر از سایرین به روزه شباهت دارد و در طی آن فرد به مدت ۱۶ ساعت هیچ چیز نمی خورد و ۸ ساعت میتواند هر غذایی که دوست دارد، میل کند. ممکن است در زمان برنامه رژیم فستینگ مقدار کمی غذا بخورد یا اصلا چیزی نخورد.به هر حال این باعث کاهش کالری مصرفی در طول هفته می­شود و سوزاندن چربی­ها را تسریع می­کند.

کودکان، کار و گرفتن رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک و کم کاری تیروئید این دریافت کمتر انرژی، منجر به کاهش حدود 250 تا 500 کیلوگرم در هفته می­شود. در طی چند روز با کاهش میزان کربوهیدرات و افزایش چربی ، غلظت کتون در خون افزایش یافته و مغز شروع به استفاده از آن به عنوان انرژی می کند. علاوه بر این میوه و سبزیجات معمولا حاوی کربوهیدرات هستن. معمولا گرفتن رژیم کتوژنیک باعث بهبود شرایط بیماری صرع و کاهش نیاز به استفاده از داروها میشود. این رژیم علاوه بر تاثیر بر لاغری و کاهش وزن، می تواند در بهبود بیماریهایی مثل دیابت، پارکینسون، آلزایمر، اوتیسم و اختلالات خواب نیز موثر باشد. پس همان طور که حدس زدید، در رژیم کتوژنیک مصرف کربوهیدرات ها به حداقل (حدود 5 درصد) رسیده و مصرف چربی های سالم ( مثل روغن زیتون، روغن نارگیل و… ) افزایش پیدا می کند.

حلیم در رژیم کتوژنیک

رژیم لاغری یک روز در میان ر اغلب به افرادی پیشنهاد میکنند که دچار استپ وزنی شدهاند و به همین دلیل هیچ نوع رژیم غذایی روی آنها تاثیر ندارد؛ این رژیم میتواند بدن شما را از این حالت خارج کند.در حقیقت استپ وزنی به این دلیل اتفاق میافتد که بدن فرد، مدتی زیاد یا به دلیل رژیمها متوالی، در حالت قحطی و گرسنگی قرار گرفته است (مثل حالتی که در رژیم کانادایی بهوجود میآید) و به همین دلیل احساس خظر کرده و چربی را بهصورت ذخیره نگه میدارد، تا در صورت لزوم برای اعمال حیاتی بدن از آن استفاده کند و بهجای آن از پروتئین برای تامین انرژی استفاده میکند و عضلات فرد از بین می رود.

رژیم نگهدارنده کتوژنیک

مهمتر از آن ، چربی از این جهت که در نهایت بدن را در حالت سیری (“کامل”) قرار می دهد به طور طبیعی رضایت بخش تر است. با تداوم حالت کتوز و ماندن در رژیم کتو، گرسنگی کاهش مییابد و کاهش کلی کالری دریافتی به کاهش وزن بیشتر کمک میکند. هنگامی که شما سازگاری بیشتری با رژیم کتوژنیک پیدا کردید میتوانید مواد خوراکی کم کربوهیدرات را هم انتخاب کنید تا کربوهیدرات دریافتی شما به کمتر از ۲۰ گرم در روز برسد. مدت طولانی بدون غذا خوردن ممکن است بدن شما را تشویق کند تا در پاسخ به گرسنگی شروع به ذخیره چربی بیشتری کند.تحقیقات نشان می­دهد که دو تا چهار هفته طول می­کشد تا بدن به روزه متناوب عادت کند.

رژیم کتوژنیک دکتر طبیبی

همونطور که توی بخش قبل هم توضیح داده شدف این مشکل بعد از یک هفته تا ده روز از بین میره و نیاز به نگرانی نیست. افرادی که مشکلات کیسه صفرا یا لوزالمعده دارند: هضم چربی برای بدن سخت تر از سایر درشت مغذی ها است ، بنابراین ممکن است برای کسانی که مبتلا به کیسه صفرا یا بیماری پانکراس هستند ، مشکل زا باشد. همچنین اگر BMI پایین (کم وزن) یا سابقه اختلال خوردن دارید، رژیم فستینگ برای شما مناسب نیست. اگر بیماری­ خاصی داشته باشید، ممکن است این روش برای شما بد باشد.دورههای طولانیتر فستینگ، مانند دورههای ۲۴، ۳۶، ۴۸ و ۷۲ ساعته، لزوما برای شما بهتر نیست و ممکن است خطرناک باشد.

رژیم کتوژنیک و کم کاری تیروئید اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است. انجام رژیم فستینگ یک روز در میان به دلیل شرایط متناوب و مشابه با روزه، میتواند متابولیسم بدن را بهبود دهد و نهتنها به بدن فرد چاق، از نظر تحمل رژیم غذایی فشاری وارد نمیشود، بلکه چربی سوزی انجام گرفته و کاهش وزن رخ میدهد. اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما به نظر می­رسد رژیم فستینگ برای بهبود سلامت قلب و عروق خوب است، زیرا عوامل خطر قلبی عروقی مانند چاقی، فشار خون بالا، کلسترول و دیابت را کاهش می­دهد.  Data has ᠎be en c reat ed by GSA​ Conte nt Gener ator DEMO!

افراد بیشتر وقت خود را بیرون از خانه کار می­کردند، بازی می­کردند و به طور کلی تحرک بیشتری داشتند.»اما همان­طور که می­دانید امروز شرایط کاملا فرق کرده است. مسلما موثرترین و کم عارضه ترین روش لاغری استفاده از رژیم غذایی اصولی و دریافت میزان کالری مناسب در کنار ورزش کردن است؛ اما گاهی اوقات افراد بنا به دلایلی از جمله آماده کردن خود برای شرکت در یک مهمانی و یا مراسم خاص می خواهند در یک ماه لاغری و کاهش وزن بیشتری را تجربه کنند. استرس اکسیداتیو یکی از سریع ترین راه های کاهش طول عمر شماست، اما رژیم کتوژنیک به شما کمک می کند سطح کنترل خود را حفظ کنید.

رژیم کتوژنیک تبادل نظر

برخی از مطالعات نشان میدهند که روزه داری متناوب ممکن است به کاهش خطر سکته مغزی و بیماری آلزایمر کمک کند. مطالعات زیادی روی ۳۴ فرد بزرگسال نشان داده است کسانیکه به مدت ۸ هفته از رژیم کتو پیروی میکردند، تقریبا پنج برابر بیشتر از افرادی که از رژیم کم چربی پیروی میکردند، کل چربی بدن خود را از دست دادند. روزه گرفتن به مدت چند ساعت در هر روز یا خوردن فقط یک وعده غذایی در دو روز در هفته می­تواند به چربی­سوزی بدن کمک کند.

رژیم کتوژنیک رایگان

مارک ماتسون می­گوید: که بدن ما طوری تکامل یافته که می­تواند ساعت­ها، یا حتی چند روز یا بیشتر بدون غذا بماند. بنابراین بهتر است پیش از اقدام به گرفتن رژیم یک روز درمیان برای لاغری، حتما با یک مشاور تغذیه مشورت نمایید.همچنین یک مشاور تغذیه مجرب، میتواند به شما در پیدا کردن رژیم مناسب خودتان کمک کند تا نیاز شما را از امتحان کردن انواع رژیم های لاغری، برطرف نماید. روی رژیم کتوژنیک استاندارد بیش از انواع دیگر تحقیق و بررسی انجام شده و این نوع بیشتر توصیه میشود. در این قسمت، بخشی از این موارد را بررسی میکنیم.

رژیم کتوژنیک از نظر طب سنتی

پنیر، مرغ، تخممرغ و ماست نیز بخشی از رژیم غذایی در حد اعتدال هستند. رژیم کتو می تواند بخشی جدایی ناپذیر از زندگی سالم شما باشد. در افراد سالم در ابتدای استفاده از رژیم کتو میتواند سبب بروز عوارضی نظیر یبوست، کاهش انرژی، خواب آلودگی و خستگی بدن برای فرد شود تا سازگاری لازم در فرد ایجاد گردد.بعلاوه سطح هورمون های انسولین و شبه انسولین کاهش میابد که هورمون رشد یکی از هورمون های شبه انسولین است و در نتیجه بر روی رشد تاثیر گذار است. در این روش افراد یک بازه زمانی را برای خود در نظر می­گیرند که در طی آن می­توانند غذا بخورند و بقیه اوقات غذا نمی­خورند.

چندین روش مختلف

برای برنامه رژیم فستینگ وجود دارد، اما همه آنها بر اساس انتخاب دوره­های زمانی منظم برای غذا خوردن و سپس اجتناب از غذا هستند. اما آیا عوارضی را برای فرد در پی دارد؟ آیا رژیم کتوژنیک در دوران بارداری بیخطر است؟ در دوران ماقبل تاریخ، قبل از این­که انسانها کشاورزی را یاد بگیرند، شکار می­کردند یا مواد غذایی را از جنگل جمع می­کردند و چه بسا چند روز چیزی برای خوردن پیدا نمی­کردند. همچنین اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید این روش را امتحان نکنید. گفتنی است، اگر دیابت دارید، نباید به تنهایی و بدون مشورت با پزشک خود اقدام به گرفتن این نوع رژیم کنید.

چه مواد غذایی را نباید مصرف کنیم. بسیاری از رژیمهای غذایی بر این تمرکز دارند که باید چه چیزی را بخورید، اما روزه داری متناوب خیلی ساده­تر است و بر نخوردن تمرکز دارد.با اینترمیتنت فستینگ شما فقط در یک زمان خاص غذا می­خورید. جو دو سر دارای کربوهیدرات های پیچیده و پروتئین بسیار است که به بدن انرژی زیادی می رساند. توصیه می کنیم مصرفی کربوهیدرات کل خود را زیر 35 گرم و کربوهیدرات خالص را زیر 25 گرم نگه دارید. برای شروع رژیم غذایی کتو، باید برنامه زیر را دنبال کنید. بدنسازان و سایر ورزشکاران از این رژیم برای به حداکثر رساندن کاهش چربی و در عین حال ایجاد توده بدون چربی استفاده می کنند.

رژیم کتوژنیک برای تنبلی تخمدان

افراد مبتلا به آلزایمر، پارکینسون و اختلالات خواب با رعایت رژیم کتوژنیک بیش از سایر رژیمها امید به درمان دارند. همچنین نسبت به سایر رژیمها بدن فرد پروتئین سوزی کمتری انجام داده و بیشتر چربیهای ذخیرهای در طی فرایند چربی سوزی، از بین میروند. در مطالعاتی که رژیمهای کم کربوهیدرات را با رژیمهای کم چربی مقایسه میکنند، مشخص شد افرادی که مصرف کربوهیدرات خود را محدود میکنند گاهی اوقات 2 تا 3 برابر سایر رژیمها وزن کم میکنند. در رژیم کتوژنیک میزان دریافت کربوهیدرات به حدود ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز کاهش پیدا میکند، از آنجایی که بسیاری از غذاهایی که ما مصرف میکنیم دارای کربوهیدرات است محدودیت کربوهیدرات میتواند یک چالش به شمار رود.

رژیم کتوژنیک کبد چرب

● باید خودتان را از کربوهیدرات ها محروم کنید و چیزی کمتر از 20 تا 50 گرم کربوهیدرات در روز مصرف کنید. 3 گرم فیبر نیز دارد که برای رژیم کتوژنیک جزو ضروریات است. رژیم کتو ممکن است عوارض جانبی نیز داشته باشد بخصوص وقتی که غیر اصولی باشد. افراد مبتلا با دیابت، مخصوصا بیمارانی که انسولین تزریقی دریافت می­کنند، باید قبل از انجام آن با پزشک خود مشورت کنند. در یک مرور سیستماتیک و متاآنالیز شش مطالعه، افراد مبتلا به کبد چرب غیرالکلی (بیماری کبدی که در افراد مبتلا به چاقی، دیابت و سندرم متابولیک دیده میشود) که از رژیم فستینگ پیروی می­کردند، در مقایسه با افرادی که این کار را انجام نمی­دادند، عملکرد کبدی بهتری داشتند.

رژیم کتوژنیک کلاسیک چیست

افراد مبتلا به مشکلات کلیوی: کسانی که مستعد سنگ کلیه هستند باید از رژیم کتو به دلیل تغییر در تعادل سدیم ، پتاسیم و مایعات اجتناب کنند. روز اول به دلیل شوکی که به بدن (رژیم شوک یک روزه)، بر اثر ۲۴ ساعت گشنگی وارد میشود، سبب میشود بدن، از چربیهای خود استفاده کند تا انرژی مورد نیاز خود را تامین کند. برای استفاده به عنوان منبع انرژی در مغز مورد استفاده قرار می گیرند. این درحالی است که اگر شما مرتبا غذا بخورید و ورزش هم نکنید، فرصتی برای سوزاندن چربی­ها نخواهید داشت.در این نوع رژیم، خود فرد تعیین می­کند که رژیم فستینگش چگونه باشد.

عوارض رژیم کتوژنیک در شیردهی

به طور کلی، اگر قصد دارید از رژیم کتوژنیک پیروی کنید، باید کمتر از 10 درصد از کل کالری خود را از کربوهیدرات ها در رژیم کتو روز دریافت کنید. اگر دوست دارید بدانید کرایولیپولیز چگومه کار میکند و چه مزایا و معایبی دارد؟ آخرین نوع رژیم چاقی در این گروه است که بسیار به رژیم ۲۴ ساعته شباهت دارد؛ زیرا فرد تنها برای دو روز تحت رژیم قرار میگیرد و ۵ روز دیگر هفته وعده غذایی عادی خود را میل میکند. افراد 500 کالری در دو روز غیر متوالی در هفته مصرف می­کنند. در این نوع رژیم، فرد رژیم غذایی خود را به صورت یک روز در میان و متناوب تنظیم میکند؛ به این صورت که در یک روز هیچ غذایی مصرف نمیشود و در روز دیگر، رژیم غذایی عادی فرد رعایت میگردد.

رژیم کتوژنیک 28 روزه نی نی سایت

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد 10 دقیقه دیگر، می‌خواهم پیشنهاد می‌دهم حقیقت درباره درباره رژیم کتوژنیک 1402 بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.