شش داستانی که درباره رژیم غذایی کتوژنیک هدفمند نمی‌دانستید

در این مقاله می خواهیم هر آنچه که در مورد این رژیم غذایی باید بدانیم و تمام باید ها و نباید های این رژیم غذایی را و اینکه چه کسانی نباید رژیم کتوژنیک بگیرند را عنوان کرده و به تفصیل آن را شرح دهیم. رژیم کتو یکی از انواع رژیم های غذایی است که در چند سال اخیر، طرفداران زیادی را پیدا کرده است و هدف آن نیز کم کردن وزن در سریع ترین زمان با روش سالم و کنترل کردن بیماری های مختلف است.

در رژیم کتوژنیک چه چیزهایی باید بخوریم

رژیم لاغری کتوژنیک زیباتن اگر به فلات کتو رسیده اید یا به هیچ وجه وزن کم نمی کنید ، یکی دیگر را ببینید و به ثبات خود در مصرف چربی ها و پروتئین نگاه کنید. رژیم میگیرید اما چربی نمیسوزانید. اگرچه کاهش وزن به عنوان روشی برای کاهش وزن مورد ستایش قرار میگیرد، اما ممکن است برای افرادی که مبتلا به سرطان هستند مضر باشد. رژیم غذایی «کتوژنیک»، نوعی رژیم غذایی با کربوهیدرات کم است و پژوهشهای جدید نشان دادهاند که این رژیم غذایی میتواند علاوه بر کاهش وزن، منجر به بهبود مقاومت به انسولین شود.

درمان این سندرم معمولاً با تغییر سبک زندگی، کاهش وزن و ورزش شروع میشود و کاهش تنها ۵ تا ۱۰ درصد از وزن بدن میتواند به تنظیم چرخه قاعدگی و بهبود علائم کمک کند. برای کمک به این مسئله، کلیه های شما با کاهش سطح انسولین، الکترولیت بیشتری را آزاد می کنند. سوال اینجاست که اگر این رژیم ها چنین خطراتی دارند پس چرا مردم این رژیم ها را دنبال می کنند؟ چرا که در حقیقت هورمون های زنان به تغییرات رژیم غذایی و سبک زندگی حساس تر می باشند.براساس نظرات برترین پزشکان سلامت زنان مانند Dr Anna Cabeca پیروی از یک رژیم کتوژنیک قلیایی می تواند هم برای آقایان و هم برای خانم ها مفید باشدDr cabec.

چیت در رژیم کتوژنیک

آنها دریافتند که بتا هیدروکسی بوتیرات (BHB)- یک مولکول انرژی جایگزین تولید شده در پاسخ به رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات- رشد تومور روده را سرکوب میکند. نظریه هایی در مورد رژیم غذایی کم کربوهیدرات کوتاه مدت وجود دارد که می گوید این رژیم اشتها را کم می کند، زیرا سوزاندن چربی کندتر از کربوهیدرات صورت می گیرد، اما باز هم تاکید می کنیم که هنوز محققان چیزی در مورد اثرات طولانی مدت آن نمی دانند مک مانوس ادامه می دهد داشتن یک رژیم غذایی محدود کننده، به مدت طولانی کار دشواری است. در این نوع رژیم کتوژنیک لازم است روزانه ۱۲۰ گرم پروتئین (یا چهار وعده ۱۱۵ گرمی گوشت قرمز، ماهی یا مرغ) و حدود ۱۳۰ گرم چربی مصرف کنید.

شیوع این سندرم در زنان ایرانی حدود چهار تا ۲۰ درصد تخمین زده شده است. به گزارش ایسنا، سندرم تخمدان پلیکیستیک (PCOS) یکی از رایجترین اختلالات غدد درونریز است که شیوع آن در حال افزایش است. فیلم جاده پرث به زندگی الکس می پردازد که بعد از شنیدن پاسخ منفی به پیشنهاد ازدواجش، در حال سفر از لس انجلس به ملبورن است. با این حال برخی مطالعات نشان می دهند که کلسترول یا چربی اشباع اثر قابل توجهی بر ابتلا به بیماری قلبی ندارد.

رژیم کتوژنیک هرم

بسیاری از مردم این نوع رژیم را ترجیح میدند به این دلیل که میتوانند نسبت به رژیم کتوژنیک استاندارد، پروتئین بیشتر و چربی کمتری مصرف کنند. این نوشیدنی ها، حاوی کافئین هستند که متابولیسم شما را افزایش می دهند و ممکن است به بهبود عملکرد فیزیکی، هوشیاری و خلق و خوی شما کمک کنند. پژوهشها نشان دادهاند که بین دریافتهای غذایی و سندرم تخمدان پلیکیستیک ارتباط وجود دارد و یکی از مداخلههای تغذیهای برای بهبود این بیماران، توجه به میزان و نوع کربوهیدراتهای دریافتی است. با این حال، این احتمال وجود دارد که حتی اگر به اهداف کاهش وزن خود برسید، نیاز به مصرف متوسط کربوهیدرات برای تمام عمر داشته باشید.

رژیم غذایی کتوژنیک، رژیم کیتو یا رژیم کتونزا (Keto Diet)، یک رژیم غذایی با چربی بالا؛ کربوهیدرات کم، پروتئین متوسط است که برای کاهش وزن بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در این رژیم غذایی مقدار بسیار کمی کربوهیدرات همچنین مقدار متوسطی پروتئین و مقادیر بسیار زیادی چربی مصرف خواهد شد. همچنین ژنتیک، مقاومت به انسولین و التهاب با تولید بیش از حد هورمونهای مردانه یا آندروژنها مرتبط هستند و مقادیر بالای این هورمونها میتواند باعث جلوگیری از تولید تخمکهای طبیعی شود. محدود کردن کربوهیدرات در رژیم غذایی به میزانی که از تولید چربی در بدن جلوگیری کند، میتواند علائم مقاومت به انسولین را بهبود بخشیده یا از بین ببرد.

This c​on te​nt w as gen er ated  by GSA Content Generat​or DEMO​.

بر همین اساس پژوهشگران با انجام یک مطالعه مروری نظاممند به بررسی اثر این رژیم غذایی بر بهبود عوارض و پیامدهای این سندرم پرداختند. یک تا دو قاشق سرکه سیب رو تو یه لیوان بزرگ آب حل کنید. نسبت درشت مغذیها در این رژیم: 65 تا ۷۰ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین ، ۱۰ تا ۱۵ درصد کربوهیدرات است. نسبت درشت مغذیها در این رژیم: ۷۵ درصد چربی، ۱۵ تا ۲۰ درصد پروتئین، ۵ تا ۱۰ درصد کربوهیدرات در روزهای کتو و ۲۵ درصد چربی، ۲۵ درصد پروتئین و ۵۰ درصد کربوهیدرات در روزهای آزاد.

برای نتیجهی بهتر در روزهای آزاد از کربوهیدراتهای سالم مثل میوهها، سبزیجات نشاستهای، لبنیات و غلات کامل (به غیر از غذاهای یا فرآوری شده یا شیرین) استفاده کنید. با اینهمه در زمان مسابقات بهتر است از رژیمهای غذایی حاوی کربوهیدرات برای عملکرد مطلوبتر ورزشکار استفاده شود. قی کردن برای مبتلایان به دیابت خطرناک است. دکترای آموزش زبان انگلیسی از دانشگاه تهران، آزمونگر رسمی دانشگاه کمبریج، مترجم رسمی قوه قضائیه: مقداری از اوقات فراغتم را صرف نوشتن مطالب مربوط به ترجمه رسمی و آموزش زبان انگليسی میکنم. شواهد مستدل علمی در مورد ارتباط بین رژیم کتو و پیگمانتوزا پروریگو محدود است اما بااینحال، مدارکی وجود دارد که ارتباط بین این دو را نشان میدهد.

از لحاظ تئوری افراد مبتلا به دیابت نوع 1 و 2 که انسولین دریافت می کنند، میتوانند در معرض هایپوگلایسمی قرار بمیگیرند که با وجود محدودیت مصرف کربوهیدرات در رژیم کتو این خطر افزایش میباد. این دسته از افراد اگر بیمار یا مجروح شوند، یا مایعات کافی دریافت نکنند و دچار کم آبی شوند احتمال ابتلا به کتواسیدوز را بیشتر هم می کنند.آن دسته از افراد که مبتلا به دیابت نیستند هم احتمال ابتلا به 10 دقیقه دیگر، می‌خواهم پیشنهاد می‌دهم حقیقت درباره درباره رژیم کتوژنیک 1402 کتواسیدوز را دارند. بررسیهای یک مطالعه مروری نشان داد که پیروی از رژیم «کتوژنیک» میتواند به بهبود عوارض سندرم تخمدان پلیکیستیک و باروری افراد مبتلا به این سندرم کمک کند.

احتمالا زخم بهبود نيافته و نياز به زمان دارد. رژیم غذایی کتوژنیک یکی از محبوب ترین رژیم های غذایی در سراسر جهان است و میتواند منجر به بیشترین کاهش وزن شود و سلامتی تان را بهبود ببخشد. رژیم های غذایی کم کربوهیدرات محبوب -مانند اتکینز یا پالئو- رژیم غذایی کتوژنیک اصلی را تعدیل می کنند، اما اگر در مصرف چربی ها و پروتیین ها و کاهش کربوهیدرات ها افراط کنید، در این رژیم ها هم با همان خطرات مواجه می شوید.

همانطور که گفته شد رژیم کتو دارای محدودیت شدید کربوهیدرات و محدودیت نسبی پروتیین است و بیشتر انرژی مورد نیاز فرد از طریق چربی ها تامین میشود. هنگامی که ما قند و کربوهیدرات میخوریم، در خون به قند شکسته میشود. شما سالهای سال به یک الگوی غذایی عادت داشتهاید. با این حال، هرگز نباید فقط یک ماده معدنی را بدون مواد مرتبط با آن مصرف کرد، زیرا می تواند باعث عدم تعادل شود. اگر میخواهید مواد غذایی را تغییر دهید، باید بدانید که مواد غذایی شما باید دربرگیرنده 70 درصد چربی، 25 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات باشند.

اگر نمی دانید چگونه و چه وقت آزمایش کتون را انجام دهید، با پزشک یا متخصص دیابت صحبت کنید. در یکی از مطالعاتی که در مورد رژیم کتو و دیابت انجام گرفت مشاهده شد که رژیم غذایی کتوژنیک میتواند تا 75% حساسیت سلول ها نسبت به انسولین را افزایش دهد. در مطالعه دیگری نتایج به دست آمده نشان می دهد که کاهش وزن با رژیم کتوژنیک 3 برابر بیشتر از رژیم های توصیه شده توسط انجمن دیابتی های انگلستان بوده است. با توجه به تاثیر شگفتانگیز این رژیم غذایی بر کاهش وزن، افرادی که شرایط جسمانی خاصی ندارند براحتی میتوانند از کتوژنیک پیروی کنند.

رژیم کتوژنیک هدفمند برای ورزشکاران بسیار مناسب است اما بدنسازها باید از رژیم دورهای یا سیکلیکال پیروی کنند. رژیم غذایی کتوژنیک هدفمند (TKD): این شکل از رژیم به فرد قدر می دهد تا در هنگام تمرینات ورزشی کربوهیدرات بیشتری مصرف کند. این کار به کنترل فشار خون بالا کمک و کاهش وزن کمک می کند و میزان قند خون را تنظیم می کند. یک متاآنالیز اشاره کرد که یکی از دلایل کاهش وزن احتمالی این است که رژیم های کتویی گرسنگی را سرکوب کنند. از شیرین کننده های مجاز در کتوژنیک می توان به استویا، اریتیتول، میوه جادو و سایر شیرین کنندههای کم کربوکسیل اشاره کرد.

رژیم کتوژنیک چجوریه نی نی سایت

این روزها افراد بسیاری به دنبال انواع رژیم لاغری سریع رایگان هستند که بتوانند در مدت زمان کوتاهی، میزان زیادی وزن کم کنند؛ به همین دلیل زمانی رژیم کتوژنیک و رژیم کانادایی در بین مردم طرفداران زیادی پیدا کرده بود و ادعا میکرد در مدت زمان ۱۳ روز می تواند میزان زیادی کاهش وزن ایجاد کند؛ اما همانطور که در مطلبی دیگر از سایت غفاری دایت توضیح دادیم، رژیم کانادایی به دلیل سرعت بالا و کاهش وزن زیاد، نهتنها سبب میشود سلامت افراد به خطر بیفتد، بلکه فرد به سرعت به وزن قبلی خود باز میگردد و حتی ممکن است افزایش وزن بیشتری داشته باشد.