شکلات داغِِ سالم و مقوی


این دستور، خیلی بهتر از دستورهای شکلات داغ معموله چون چربی سالم، فیبر و یکم پروتئین کمک میکنه تا سطح قند خون ما مدت بیشتری ثابت بمونه!

شکلات داغ مقوی و سالم

 

مواد لازم:

 

۶ عدد خرما

۲ فنجان شیر بادام بدون قند( اگه شیر بادام نداشتین میتونین مقداری بادام رو یک شب تا صبح در آب خیس کنید تا پوست قهوه ای اون نرم و به راحتی جدا شه. بعد از پوست کندن بادام ها اونها رو در مخلوط کن بریزید و پس از اضافه کردن یک لیوان آب، هم بزنید تا کاملا نرم و خمیری شوند. بعد، این مخلوط رو درون پارچه تمیز بریزید و پارچه رو در بالای یک کاسه فشار بدید تا شیر بادام درون کاسه بریزه. میتونید این شیر رو تا ۱۰ روز تو یخچال نگهدارین.)

۴/۱ قاشق چای خوری پودر وانیل

۱ قاشق غذاخوری پودر کاکائو

۱ قاشق غذاخوری شربت افرا خالص( میتونید از عسل هم به جای شربت افرا استفاده کنید)

۱ قاشق غذاخوری کره بادام طبیعی

۲ قاشق غذاخوری دانه چیا (به جای اون از تخم شربتی هم میتونید استفاده کنید)( اگه مخلوط کن پرقدرت ندارید، ممکنه اینها خوب مخلوط نشن-  میتونید این رو از دستور حذف کنید ولی اینا باعث میشن شکلات داغ  خیلی غلیظ شن.)

 

دستورالعمل

تا زمانی که یکنواخت بشه، همشو با همزن هم بزنید. تو ظرف بریزید و روی حرارت ملایم قرار بدین تا به دمای مطلوب برسه. نوش جان کنید.

امیدوارم شما هم مثل من این دستورالعمل رو دوست داشته باشید! اگه اون رو امتحان کردید، نظراتتون رو در بخش نظرات در زیر ارسال کنید.

 

 

شاد و سلامت باشید.



Source link