علم ورزش | کانکس اداری لوکس و مشخصات آن


کانکس اداری لوکس یکی از خاص ترین طراحی ها برای مکان های دفتری و اداری می باشد. همچنین ترکیب متریال هایی همچون شیشه سکوریت، چوب و کامپوزیت در نمای سازه مدنظر جلوه بصری ویژه ای به آن داده است. پس چنین سازه ای برای اتاق جلسات، دفتر مدیر عامل و کاربری های اداری و نمایشگاهی مناسب بوده که ارتباط مستقیمی با مخاطب دارد. البته با استفاده از کانکس اداری ، پرسنل اداری در محیط و به صورت متمرکز ساکن می شوند. در نتیجه تسلط بیشتری بر کارهای خود دارند.

مشخصات کانکس لوکس اداری

کانکس اداری لوکس به گونه ای طراحی شده که نیاز یک سازه اداری با فضاهای مدنظر را جوابگو باشد. پس یک واحد کانکس اداری استاندارد از طول 12 متر، عرض 3 متر و متراژ 36 متر برخوردار است. البته ابعاد ذکر شده خود دیواره ها بوده و بعدهایی که در بیرون این متراژ قرار دارند جزء تاج کانکس محسوب می شوند.

همچنین داخل فضا از یک پارتیشن جهت جداسازی اتاق مدیر از دیگر بخش ها استفاده شده است. این اتاق دارای یک درب مجزا در بخش عرضی می باشد که با فضای بیرون در ارتباط بوده و یک درب دیگر آن به فضای داخلی کانکس باز می شود. اتاق بزرگ داخل کانکس برای قرار دادن میز کنفرانس، میز منشی و فضایی برای مراجعه کنندگان و ارباب رجوع جهت ملاقات با مدیر آماده شده است.

پنجره های کانکس اداری مدیریتی در دو نوع بازشو و فیکس تعبیه شده اند. همچنین دو عدد از این پنجره ها با جنس شیشه سکوریت در کنار درب ورودی به صورت ثابت و فیکس قرار گرفته اند تا نور داخل فضا را تامین نمایند. ولی دو عدد دیگر از پنجره ها در شکل دوجداره بازشو و در بخش های عرضی نصب شده اند. این پنجره ها به غیر از تامین نور، تهویه هوا داخل فضا را نیز بر عهده دارند. همچنین جهت حفظ زیبایی کانکس، حفظ پنجره های جلویی از داخل نصب شده و شیشه ها رنگ برنزی دارند که مانع دیدن حفاظ از بیرون می شوند.

درب کانکس اداری لوکس کاملا ضد سرقت بوده تا امنیت سازه، مدارک و اسناد اداری را در برابر سارقین تامین نماید. همچنین جهت حفظ رنگ درب در مقابل نور خورشید از تکنولوژی نانو استفاده شده است. نورپردازی و روشنایی کانکس برای فضایی داخلی از طریق لامپ های مهتابی تامین شده که بر روی سقف تعبیه می گردند. البته در بخش زیرین تاج نیز هالوژن هایی تعبیه شده اند که روشنایی فضای بیرونی کانکس را تامین می نمایند.

مصالح کانکس اداری لوکس

کانکس اداری لوکس از لحاظ اسکلت بندی و استراکچر با قوی ترین و بهترین نوع مصالح ساخته می شود. همین امر عمر مفید سازه را 25-30 سال تضمین می نماید. شاسی این سازه از نوع تیره آهن با وزن سنگین و نمره 16 و به شکل دور کلاف بوده و اسکلت آن دارای ضخامت 2 میلیمتر و از نوع پروفیل های سنگین است. همچنین کف کانکس بسته به سلیقه مشتری با سرامیک یا تخته ضد آب چند لایه به ضخامت 18 میلیمتر پوشش داده می شود. عایق بندی سقف و دیواره های این سازه از دو لایه پلی استایرن و فوم رولی تشکیل شده است که حدود 4 سانتی متر ضخامت دارد.

پلی استایرن مورد استفاده در قیدهای فرعی و بین ستون ها و فوم رول شده در سراسر سقف و دیوارها کشیده شده است. همین امر از تبادل دما بین فضای خارجی و داخل و هدر رفتن انرژی جلوگیری می کند. همچنین مانع ورود انواع آلودگی صوتی به داخل سازه می شود. نمای بیرونی کانکس نیز ترکیبی از چوب های ترمو و ورق های کامپوزیتی آلومینیومی بوده که زیبایی سازه را چندین برابر می کند. ناگفته نماند جهت تامین روشنایی اطرف سازه، هالوژن هایی زیر تاج نصب می گردد.

انواع کانکس اداری لوکس

کانکس های لوکس اداری در تنوع زیادی تولید می شوند که بسته به نوع کاربرد از ویژگی های خاصی برخوردار هستند. برای مثال برخی از این سازه ها به عنوان اتاق جلسات، دفتر فروش و اتاق مهمان به کار برده می شوند. برخی دیگر در کارگاه های ساختمانی تنها نقش یک کانکس اداری را دارند. بنابراین نوع استفاده و انتظارات این مجموعه با دیگر انواع کانکس اداری مغایرت دارد که همین موضوع تنوع محصول را افزایش می دهد. در حالت کلی کانکس های اداری به دو دسته کانکس لوکس و کانکس ساده تقسیم می شوند که در این مبحث کانکس لوکس اداری مدنظر است.

کانکس اداری لوکس و مشخصات آن

نکات مهم در ساخت کانکس اداری لوکس

کانکس اداری لوکس نوعی دفتر پیش ساخته در ابعاد مختلف با نمای داخلی زیبا، پنجره های متعدد و تعدادی اتاق می باشد. البته قبل از ساخت این نوع  کانکس باید به یکسری نکات توجه کرد به شرح زیر است.

  • برخی مواقع ابعاد سازه بزرگ بوده و قطعات به مکان مدنظر انتقال داده می شوند تا در آن محل به همدیگر متصل گردند.
  • بسته به نوع متریال مورد استفاده می توان تمام قطعات را از یکدیگر جدا کرد و در مکان دیگری مجددا آنها را نصب نمود.
  • جهت ساخت کانکس اداری و نصب آن در محل مورد نظر به اخذ مجوز از سازمان یا نهادی خاصی نیاز نیست.
  • پی ریزی در نصب کانکس اداری هیچ معنایی ندارد.
  • این نوع سازه همانند سایر سازه های از قبل ساخته شده در طبیعت تجزیه می شود.
  • بسته به سلیقه و سفارش مشتری می توان کانکس را در هر رنگ و طرحی تولید کرد.
  • به محض اتمام پروژه کاری می توان کانکس را به شخص دیگری فروخت.
  • مصالح مورد استفاده در ساخت کانکس اداری نسبت به مصالح سنتی به صرفه تر و اقتصادی تر است.

قیمت کانکس اداری لوکس

یکی از مسائل مهم در خرید کانکس اداری لوکس، گارانتی است. همچنین اکثر کانکس های اداری دارای گارانتی بوده و خیلی کم پیش می آید که این سازه نقص یا مشکل داشته باشد. البته در صورت وجود مشکل در کانکس اداری ممکن است در زمان جابجایی یا تحویل رخ دهد. بنابراین به محض مشاهده نقص باید به شرکت سازنده اطلاع داده تا آن را رفع نمایند. پس قیمت کانکس به آپشن های مدنظر از طرفی مشتری بستگی دارد و کاملا متغیر است. در حالت کلی قیمت کانکس لوکس اداری بر حسب نوع مصالح مصرفی، طرح کلی سازه و متراژ آن حساب می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت بهترین کانکس اداری می توانید به وب سایت کانکس مامیس به نشانی https://www.mamisconex.com/conex-cost مراجعه نمایید.




Source link